Prenova sistema vzgoje in izobraževanja v Sloveniji
Uvod
Prenova sistema vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji se odvija v smeri kurikularne prenove z modernizacijo poklicnega in strokovnega izobraževanja, zakonodajnih sprememb in priprave nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023 -2033.
Prvo javno predstavitev mnenj o procesih prenove je 3. aprila 2023 organiziral Odbor Državnega zbora za izobraževanje, znanost in mladino. Namen je bil opraviti širšo razpravo in pridobiti mnenja in stališča strokovne in širše javnosti o strateških vprašanjih vzgoje in izobraževanja ter ugotoviti, kako bodo aktualna vprašanja s področja vzgoje in izobraževanja naslovljena okviru kurikularne prenove in nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja v prihodnjem desetletju.
Programski dokument za razvojno načrtovanje do 2033
Pripravljen je Programski dokument za razvojno načrtovanje do leta 2033. V vsebinskem delu v celoti temelji na predlogu dokumenta Nacionalni program vzgoje in izobraževanja 2024–2033 (NPVI). Tega razumemo kot rezultat poglobljenega in večplastnega procesa, ki se je začel kot odziv na jasno izražene potrebe strokovne in splošne javnosti po strateški prenovi slovenskega vzgojno-izobraževalnega sistema. Pobuda za njegovo pripravo izvira iz koalicijskih zavez in vizije o potrebni vsebinski nadgradnji sistema, ki bi ustrezno odgovorila na sodobne družbene, tehnološke in okoljske izzive.
V okviru delovne skupine, imenovane decembra 2022, je sodelovalo več kot 80 strokovnjakov s področij vzgoje in izobraževanja. V enem letu so izvedli skoraj 200 srečanj in posvetov, vključno s šestimi regijskimi posveti, številnimi usklajevanji z javnimi zavodi ter posvetovanji z vodstvom ministrstva in strokovnimi sveti. Njihovo delo je obsegalo več vsebinskih sklopov in je ves čas potekalo v duhu odprtega dialoga z deležniki.
Delo skupine se je zaključilo 30 junija 2024, ko je bil končni predlog NPVI javno predan Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje. Dokument je bil kmalu prepoznan kot vsebinsko bogata, analitično podprta in strateško domišljena platforma za prihodnji razvoj vzgoje in izobraževanja v Sloveniji. Ministrstvo je ta predlog sprejelo in že uporabilo kot pomemben programski dokument pri pripravi zakonodajnih rešitev (npr. Zakon o maturi …).
Programski dokument za razvojno načrtovanje je razdeljen na šest temeljnih prednostnih področij in vključuje 302 konkretna ukrepa, ki sta usmerjena k doseganju strateških ciljev, kot so krepitev vseživljenjskega učenja, izboljšanje kakovosti izobraževanja, posodobitev metod poučevanja in ocenjevanja znanja, ter zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja za vse. Ti ukrepi predstavljajo odgovor na upad mednarodnih učnih dosežkov (PISA, PIRLS), na potrebo po tehnološki posodobitvi šolskega prostora ter na potrebo po okrepljeni psihosocialni podpori učencem in dijakom.
Na podlagi analize, ki jo je spomladi 2025 naročil minister dr. Vinko Logaj, je bilo potrjeno, da je kar 88 ukrepov že umeščenih v obstoječo prakso ali v napredni fazi implementacije. To pomeni, da dokument ni le ambiciozen seznam želja, temveč predstavlja živo jedro tekočih reformnih prizadevanj.
Priprava NPVI je sledila prepoznanim izzivom, ki so jih strokovne skupine, raziskovalne institucije in javne razprave sistematično obravnavale v zadnjem desetletju. Ti izzivi segajo od pomanjkljivega odziva šolskega sistema na digitalno preobrazbo, do potrebe po boljšem vključevanju vseh otrok, ne glede na socialno, kulturno, jezikovno ozadje ali druge osebne okoliščine.
Delovna skupina za NPVI je pri tem sledila sodobnim strateškim dokumentom, kot so Strategija razvoja Slovenije 2030, cilji trajnostnega razvoja Agende 2030 in strateški okvir EU za izobraževanje in usposabljanje (ET 2030). V skladu s temi okvirji je v ospredje postavila izobraževanje kot ključni dejavnik družbene kohezije, gospodarskega razvoja in osebnostne rasti.
Dokument je rezultat kolektivnega razmisleka, sodelovanja in vizije o prihodnosti. Z njim se Slovenija pridružuje tistim evropskim državam, ki izobraževanje postavljajo v središče strateškega načrtovanja, in se zavezuje k odgovorni, vključujoči in kakovostni šolski politiki. Sam Programski dokument za razvojno načrtovanje tako ni le dokument delovne skupine – z njegovo predajo in sklepom ministra dr. Vinka Logaja v juliju 2025 postaja programski dokument Ministrstva za vzgojo in izobraževanje.
Z jasno politično zavezo, strokovno podprtimi rešitvami in že delno uresničenim naborom ukrepov predstavlja enega najpomembnejših strateških dokumentov na področju vzgoje in izobraževanja v zgodovini samostojne Slovenije.
-
Programski dokument in sklep
Strategije in programi- Programski dokument za razvojno načrtovanje 2033 (docx, 168 KB)
- Sklep o Programskem dokumentu za razvojno načrtovanje do leta 2033 (pdf, 574 KB)
- Sklep o Programskem dokumentu za razvojno načrtovanje do leta 2033 (docx, 27 KB)
Nacionalni program vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023 - 2033
Delovna skupina za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023 - 2033 je pripravila predlog Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023-2033 in ga predala ministru za vzgojo in izobraževanje dr. Darju Feldi.
Predlagani strateški cilji in ukrepi usmerjajo h kakovostnemu in k trajnostno naravnanemu vzgojno-izobraževalnemu sistemu, ki je utemeljen z znanstvenimi spoznanji, gradi na dobrih praksah stroke slovenskega vrtca in šole ter se občutljivo in prožno prilagaja na izzive sodobne družbe. V dokumentu je skupaj opredeljenih 221 strateških ciljev, 55 strateških podciljev in 306 ukrepov, ki so razdeljeni v 6 prednostnih področij:
- Prednostno področje 1: Družbeni razvoj ter vloga vzgoje in izobraževanja
- Prednostno področje 2: Zagotavljanje varnega in spodbudnega okolja za optimalni razvoj posameznika
- Prednostno področje 3: Poučevanje, učenje, spremljanje napredka ter preverjanje in ocenjevanje znanja
- Prednostno področje 4: Profesionalni in karierni razvoj strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju
- Prednostno področje 5: Sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti
- Prednostno področje 6: Vzgojno-izobraževalni sistem
Delovna skupina je v začetku februarja predstavila osnutek predloga nacionalnega programa, čemur je sledilo javno posvetovanje s ključnimi deležniki na področju vzgoje in izobraževanja o predlaganih rešitvah. Med 14. marcem in 11. aprilom 2024 je delovna skupina organizirala šest regijskih posvetov za strokovne in vodstvene delavce v vzgoji in izobraževanju, in sicer v Škofji Loki, Novem mestu, Ajdovščini, Pesnici pri Mariboru, Celju in Ljubljani. Poleg regijskih posvetov je delovna skupina izvedla posvetovanja s predstavniki javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja, strokovnimi sveti in delovnimi skupinami na področju vzgoje in izobraževanja ter z zaposlenimi na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje, 15. marca 2024 pa je v Državnem zboru potekala tudi javna predstavitev mnenj o osnutku predloga.
Skupno je na osnutek predloga nacionalnega programa prejela 486 pripomb, pobud in komentarjev, od tega 470 na spletnem obrazcu in 16 prek elektronske pošte. Prejete pobude je delovna skupina obravnavala na sejah krovne skupine in podskupin.
Bistvene spremembe, ki jih prinaša končni predlog nacionalnega programa glede na osnutek predloga se nanašajo med drugim na področje srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja, splošne in poklicne mature, gibalne aktivnosti učencev, dijakov in odraslih, predšolske vzgoje, glasbenega izobraževanja, dijaških domov in vključenosti priseljencev v vzgojno-izobraževalni sistem.
Kot temeljno izhodišče vzgojno-izobraževalnega sistema je v nacionalnem programu postavljeno varno in spodbudno učno okolje, saj lahko o drugih ciljih, npr. o učenju in poučevanju, vzgoji, ocenjevanju, o ustvarjalnosti, razmišljamo šele takrat, ko se otroci, učenci, dijaki in odrasli v vzgojno-izobraževalnem zavodu počutijo varne in sprejete ne glede na njihove osebne okoliščine.
Med drugim so predlagani ukrepi, s katerimi bodo pristopi razvoja kakovosti povezani v celovit nacionalni sistem kakovosti vzgoje in izobraževanja, ki temelji na ugotavljanju in zagotavljanju kakovosti s samoevalvacijo vzgojno-izobraževalnih zavodov. Desetletja raziskovanja so pokazala, da so strokovni in vodstveni delavci vzgojno-izobraževalnih zavodov tisti, ki najpomembneje prispevajo h kakovosti poučevanja ter s tem vplivajo na učenje in dosežke otrok, učencev, dijakov in odraslih. Zato so v nacionalnem programu predlagani tudi ukrepi, s katerimi bi povečali zanimanje za pedagoške poklice ter okrepili ugled in prepoznavnost pomena poklicev v vzgoji in izobraževanju za razvoj družbe, hkrati pa vsem strokovnim in vodstvenim delavcem zagotovili uspešen in učinkovit sistem profesionalnega ter kariernega razvoja, ki se bo bolj približal potrebam in razvojnemu načrtu posameznega zavoda.
Predlagani strateški cilji in ukrepi med drugim napotujejo vzgojno-izobraževalni sistem v naslednje smeri razvoja:
- Vzgojno delovanje vrtcev in šol
- Spodbujanje bralne pismenosti in bralne kulture
- Razvoj digitalne pismenosti
- Krepitev kulturno-umetnostne vzgoje
- Podpora psihosocialnemu razvoju ter socialnemu in čustvenemu učenju otrok in mladostnikov
- Krepitev inkluzivne naravnanosti
- Zagotavljanje pogojev za dobro duševno in telesno zdravje
- Kakovostno poučevanje in učenje
- Kakovostno izobraženi, usposobljeni in zadovoljni strokovni in vodstveni delavci
- Nadgrajen sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti s samoevalvacijo
- Boljše sodelovanje ustanov in strokovnjakov v podporo strokovnega dela
- Vsebinsko bolj usklajeno delo zavodov: prioritetna področja (razvojni načrt, letni delovni načrt), stalno strokovno izpopolnjevanje, podpora zunanjih strokovnjakov, samoevalvacija
V predlogu nacionalnega programa so poudarjena tudi prioritetna področja, ki bi jih bilo treba v prihodnje raziskovalno preučiti s finančno podporo Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, npr.: ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti, ustvarjalnost, vzgojno-izobraževalno delo z nadarjenimi, preverjanje in ocenjevanje znanja, vzgojno delovanje, vstopanje mladih v virtualni svet in vplivi digitalizacije na vzgojno-izobraževalni proces, uresničevanje inkluzivne naravnanosti vzgojno-izobraževalnih zavodov.
Poleg skupnega povečevanja stabilnih virov financiranja za izobraževalne ustanove od vrtca do konca srednje šole, program predvideva tudi dodatno financiranje vzgojno-izobraževalnih zavodov, za katere se ugotovi, da zaradi posebnih okoliščin, v okviru katerih delujejo (na primer geografska oddaljenost od gospodarskih in kulturnih središč, socialno ekonomska razvitost okoliša, večje število učencev priseljencev in podobno), potrebujejo dodatna finančna sredstva, da se bodo lahko ustrezno odzivali na raznolike potrebe vključenih v zavod.
Delovno skupino je na podlagi javnega poziva decembra 2022 imenoval takratni minister, pristojen za izobraževanje, dr. Igor Papič. V okviru delovne skupine in podskupin je sodelovalo 83 različnih strokovnjakov s področja vzgoje in izobraževanja. Skupno je bilo 27 sej krovne skupine, 138 sej podskupin in 27 sej koordinacij vodij podskupin. Poleg že navedenih regijskih srečanj in javnih posvetovanj z različnimi deležniki na področju vzgoje in izobraževanja po objavi osnutka predloga nacionalnega programa, je Delovna skupina že pred tem organizirala tudi sedem javnih predstavitev mnenj, odzvala pa se je tudi na povabilo Odbora Državnega zbora (DZ) za izobraževanje, znanost in mladino ter sodelovala na javni predstavitvi mnenj v DZ, namenjeni prihodnosti slovenskega izobraževalnega sistema. Članom delovne skupine in podskupin je mandat potekel 30. junija 2024.
-
Dokument
Strategije in programi
Izhodišča za pripravo NPVI 2023 - 2033
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je pripravilo dokument »Izhodišča za pripravo nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023–2033«, ki je rezultat razmislekov in analiz zaposlenih na ministrstvu na podlagi že identificiranih izzivov, izvedenih ukrepov in sprejetih strateških dokumentov na področju vzgoje in izobraževanja. Dokument predstavlja celovit vpogled v edukacijsko politiko petletnega obdobja.
Ministrstvo je leta 2020 v okviru notranje diagnostike pripravilo tudi delovni dokument »Pogled na izzive slovenske vzgoje in izobraževanja«. Namen je bil identificirati ključne izzive vzgojno-izobraževalnega sistema. Identifikacija izzivov je potekala s pomočjo vsebinske analize, prispevkov notranjih organizacijskih enot ministrstva in posredovanih predlogov javnih zavodov in šolskega inšpektorata, upoštevajoč dognanja iz razvojnih projektov, evalvacij in raziskav na področju izobraževanja. Poleg podrobnejšega pregleda izzivov v okviru osmih medsebojno prepletenih temeljnih področij vzgoje in izobraževanja (junija 2022 je bil objavljen posodobljen pregled ugotovitev), je analiza izluščila 10 krovnih izzivov izobraževanja za prihodnost:
- Zagotavljati vire za kakovostno izobraževanje za vse kot trajnostni cilj;
- Omogočati in spodbujati vseživljenjsko naravnanost v izobraževanju;
- Doseči dvig kompetentnosti učečih se;
- Povečati motivacijo in zavzetost za učenje;
- Zagotoviti ustrezen odziv izobraževanja na tehnološko bogato okolje;
- Prispevati h kohezivnosti družbe / polni vključenosti posameznikov v družbo ter nadgraditi instrumente za zagotavljanje enakih možnosti;
- Vzpostaviti šolo kot središče skupnosti, ki se povezuje z gospodarstvom in negospodarstvom, lokalnim in globalnim okoljem;
- Prispevati k trajnostnim ciljem, še posebej varovanju okolja in naravnih virov;
- Zagotoviti pogoje za delovanje karierno aktivne in učeče se profesionalne skupnosti strokovnih delavcev in ravnateljev;
- Zagotavljati kakovost izobraževanja na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
Urad za razvoj in kakovost izobraževanja Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je izvedel tudi ciklus sedmih strokovnih posvetovanj o izzivih vzgoje in izobraževanja v prihodnosti. Razprave, ki so potekale v virtualnem okolju, so bile namenjene krepitvi strokovnega dialoga in podpori procesa prenove učnih načrtov. Združile so predstavnike ministrstva, javnih zavodov s področja izobraževanja, raziskovalce, učitelje in ravnatelje, predstavnike razvojnih projektov in univerz.
-
Dokumenti, ki so povezani s pripravo NPVI 2023 - 2033
Strategije in programi- Osnutek predloga Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023 - 2033 (pdf, 1.3 MB)
- Izhodišča za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023 - 2033 (docx, 573 KB)
- Pogled na izzive slovenske vzgoje in izobraževanja 2020 (docx, 272 KB)
- Posodobljen pregled ugotovitev o stanju na razvojnih področjih vzgoje in izobraževanja in prihodnjih izzivih (junij 2022) (docx, 234 KB)
Prenova programov vzgoje in izobraževanja
V Sloveniji smo v zadnjih treh desetletjih opravili dve večji prenovi osnovnošolskih in srednješolskih učnih načrtov ter katalogov znanja. Zadnja večja posodobitev (prenova) ključnih programskih dokumentov - učnih načrtov in katalogov znanja - je potekala med letoma 2007 in 2011. Po opozorilih strokovne javnosti o nujni ponovni prenovi, upoštevanju novosti in mednarodnih trendov na področju vzgoje in izobraževanja, upoštevajoč izzive današnjega splošnega izobraževanja ter ugotovitve in predloge analize učnih načrtov, ki jo je leta 2020 izvedel Zavod RS za šolstvo, je bila aprila 2021 pri Zavodu RS za šolstvo imenovana ekspertna skupina za prenovo učnih načrtov za osnovnošolsko in gimnazijsko izobraževanje.
Zaključena je tudi analiza katalogov znanj splošnoizobraževalnih predmetov v poklicnih in strokovnih srednješolskih programih, ki je osnova za oblikovanje izhodišč za njihovo prenovo.
Leta 2021 smo se z Načrtom za okrevanje in odpornost (NOO) zavezali k ponovni prenovi vzgojno-izobraževalnega sistema. Ta se je začela leta 2022 s sprejetjem izhodišč prenove ključnih programskih dokumentov, trajala pa naj bi do zaključka leta 2025.
Prenova vzgojno-izobraževalnega sistema za zeleni in digitalni prehod
Programi vzgoje in izobraževanja bodo prenovljeni na ravni ključnih programskih dokumentov - kurikuluma za vrtce, učnih načrtov za osnovne šole in gimnazije ter katalogov znanj splošno izobraževalnih predmetov srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja.
Namen prenove programov vzgoje in izobraževanja je opremiti učeče se ter pedagoško-andragoško osebje s kompetencami, pomembnimi za soočanje z aktualnimi izzivi in izzivi prihodnosti (digitalnimi kompetencami, kompetencami za trajnostni razvoj, mehanizmi za skrb za (psihično in fizično) zdravje ter kompetencami podjetnosti, vključno s finančno pismenostjo), za krepitev odpornosti izobraževalnega sistema. Hkrati je namen izboljšati usklajenost kompetenc z zahtevami trga dela za lažji prehod iz šole na trg dela. Tudi zato v učne načrte in kataloge znanj uvajamo t. i. »skupne cilje«, ki izhajajo iz prečnih tem in kompetenc (npr. trajnostni razvoj, digitalne kompetence …) in jih bodo učenci in dijaki dosegali v okviru ciljev različnih predmetov.
Posodabljanje Kurikuluma za vrtce, ki se ni spreminjal od sprejetja na Strokovnem svetu RS za splošno izobraževanje leta 1999, predstavlja strokovno utemeljeno nujnost, s katero poskrbimo, da ohranjamo njegovo aktualnost, usklajenost z znanstvenimi spoznanji in dinamično prilagodljivost na hitre družbene spremembe.
Imenovani so Kurikularni svet za spremljanje in usmerjanje prenove vzgojno-izobraževalnih programov (spremembe sklepa: 19.4.2022, 9.6.2022, 11.8.2022, 5.12.2022, 21.3.2023, 5.10.2023, 19.10.2023 , 9.1.2024, 26.8.2024, 8.1.2025) za prenovo ključnih programskih dokumentov, komisija za pripravo dokumenta o skupnih ciljih, kurikularne komisije za prenovo kurikuluma za vrtce, kurikularna komisija za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje ter predmetne kurikularne komisije.
Cilj prenove je do konca leta 2025 sprejeti 216 prenovljenih programskih dokumentov - kurikulum za vrtce ter učne načrte in kataloge znanj. Glavni nosilec nalog je Zavod RS za šolstvo.
Poročilo o napredku pri prenovi učnih načrtov, katalogov znanj in Kurikuluma za vrtce
-
- Poročilo o napredku 2024 (pdf, 377 KB)
Predstavitev pobud za prenovo učnih načrtov
-
Prejeti predlogi posameznih skupin
Osnutki dokumentov
-
Usmeritve za delo predmetnih kurikularnih komisij pri prenovi učnih načrtov v osnovni šoli in gimnaziji
- Usmeritve za delo PKK (pdf, 3.3 MB)
-
Izhodišča za prenovo katalogov znanj za splošnoizobraževalne predmete v poklicnem in strokovnem izobraževanju
- Izhodišča za prenovo katalogov znanj (pdf, 2.3 MB)
-
Skupni cilji in njihovo umeščanje v učne načrte in kataloge znanj
- Skupni cilji in njihovo umeščanje (pdf, 1.4 MB)
-
Povzetek poročil skupin za analizo katalogov znanj
-
Smernice za pripravo učnega načrta za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje
-
Usmeritve za pripravo didaktičnih priporočil k učnim načrtom za osnovne in srednje šole
- Usmeritve za didaktična priporočila (pdf, 3.1 MB)
Zapisniki Kurikularnega sveta
-
- Zapisnik 11. seje 13. 2. 2025 (docx, 103 KB)
- Zapisnik 10. seje 26. 9. 2024 (docx, 103 KB)
- Zapisnik 9. seje 25.4.2024 (docx, 112 KB)
- Zapisnik 8. seje 7.11.2023 (docx, 89 KB)
- Zapisnik 7.seje 11.10.2023 (docx, 115 KB)
- Zapisnik 6.seje 25.8.2023 (docx, 74 KB)
- Zapisnik 5. seje 13.6.2023 (docx, 115 KB)
- Zapisnik 4.seje 12.4.2023 (docx, 88 KB)
- Zapisnik 3. seje 19.12.2022 (doc, 190 KB)
- Zapisnik 2. seje 27.10.2022 (doc, 149 KB)
- Zapisnik 1. seje 30.8.2022 (doc, 165 KB)
- Aplikacija za podporo komisijam (pptx, 1.2 MB)
Modernizacija srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja vključno z vajeništvom, prenova višješolskih študijskih programov ter vzpostavitev digitalno podprtih učnih mest
Projekt je prav tako del reforme Načrta za okrevanje in odpornost in se v poklicnih in strokovnih srednješolskih programih povezuje s prenovo programov vzgoje in izobraževanja. Opravljen je bil pregled ključnih dokumentov, na katerih temelji poklicno in strokovno izobraževanje. Imenovana je Ekspertna skupina za izvedbo modernizacije poklicnega in strokovnega izobraževanja.
Cilj projekta je modernizirati poklicno in strokovno izobraževanje na način, ki bo omogočal krepitev kompetenc za digitalni in zeleni prehod, večjo prilagodljivost, odpornost in odzivnost poklicnega in strokovnega izobraževanja na potrebe gospodarstva in družbe ter lažji prehod iz izobraževanja na trg dela. To zajema:
- prenovo izobraževalnih programov srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja ter višješolskih študijskih programov;
- razvoj novih ter spodbujanje obstoječih modelov sodelovanja z delodajalci pri izvajanju izobraževalnih programov, vključno z vajeništvom in z izvajanjem praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcih ter z vzpostavitvijo digitalno podprtih učnih mest;
- razvoj sodobnih modelov poklicne pedagogike in didaktike.
Glavni nosilec nalog je Center RS za poklicno izobraževanje.
-
Prenova sistema poklicnega in strokovnega izobraževanja v Sloveniji
-
Dokumenti, ki so povezani s kurikularno prenovo
Smernice in priporočila- Skupni cilji in njihovo umescanje v ucne nacrte in kataloge znanj (pdf, 1.5 MB)
- Izhodišča za prenovo katalogov znanj za splošnoizobraževalne predmete v poklicnem in strokovnem izobraževanju (pdf, 1.3 MB)
- Povzetek poročil skupin za analizo učnih načrtov v osnovni šoli in gimnaziji (pdf, 1.7 MB)
- Izhodišča za prenovo kurikuluma za vrtce (pdf, 799 KB)
- Izhodišča za prenovo učnih načrtov v osnovni šoli in gimnaziji (pdf, 1.3 MB)
Novice
-
Skupina ministru predala predlog Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023-2033
-
Na 24. seji o glasbenem izobraževanju in dijaških domovih
-
V Ljubljani je potekal zadnji regijski posvet o nacionalnem programu vzgoje in izobraževanja
-
Regijski posvet v Celju
-
Četrti regijski posvet v Pesnici pri Mariboru
-
Regijski posvet o predlogu Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023–2033 v Ajdovščini
-
Regijski posvet o predlogu Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023–2033 v Novem mestu
-
Javna predstavitev mnenj o osnutku nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja v Državnem zboru
-
Regijski posvet o predlogu Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023–2033 v Škofji Loki
-
Regijski posveti o predlogu Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023 - 2033
-
Objavljen je osnutek predloga Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023-2033
-
Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v vzgoji in izobraževanju
-
Javna predstavitev mnenj o gimnazijskem izobraževanju v Sloveniji
-
Vključevanje otrok priseljencev v sistem vzgoje in izobraževanja
Dogodki
Javna predstavitev mnenj o osnutku predloga Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023-33
Odbor Državnega zbora za izobraževanje, znanost in mladino organizira javno predstavitev mnenj osnutku predloga Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023-33, ki bo v petek, 15. marca 2024, ob 9. uri v mali dvorani Državnega zbora, Šubičeva 4, Ljubljana.
Starejše novice
-
Imenovana Delovna skupina za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023-2033
-
Ustanovna seja Delovne skupine za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja
-
Javna predstavitev mnenj o vzgoji in izobraževanju v Državnem zboru
-
Javna razprava o predmetniku osnovne šole
-
9. seja Delovne skupine za pripravo nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja
-
Na 10. seji o varnem in spodbudnem učnem okolju
-
Živahna razprava o izzivih poklicnega in strokovnega izobraževanja
-
Delovna skupina vstopa v zadnjo tretjino svojega delovanja
-
Pomanjkanje učiteljev osrednja tema 13. seje delovne skupine
-
Javna predstavitev mnenj o varnem in spodbudnem učnem okolju
-
Umeščanje skupnih ciljev vzgoje in izobraževanja v učne načrte in kataloge znanj
-
Javna predstavitev mnenj o vrtcih in razvoju predšolske vzgoje v Sloveniji
-
Vzgoja in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami
-
Javna predstavitev mnenj o bralni pismenosti v Sloveniji
-
Vzgoja in izobraževanje nadarjenih
-
Javna predstavitev mnenj o pomanjkanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju v Sloveniji