GOV.SI

Kakovost in inovativnost v javnem sektorju

V javno upravo vpeljujemo sisteme vodenja kakovosti in usposabljamo javne uslužbence za uporabo orodij kakovosti (model CAF). Spodbujamo pregled poslovanja, stalno izboljševanje, uvajamo inovativne metode dela in spremljanje poslovanja z vpeljavo ciljnega vodenja.

S tem krepimo ozaveščenost javnih uslužbencev o pomenu kakovosti kot vrednote, inovacijsko kulturo in prizadevanja za učinkovito in odlično delovanje. Izkušnje uporabnikov javnih storitev redno spremljamo in merimo zadovoljstvo, predloge pa ustrezno obravnavamo, da bi izboljšali kakovost storitev.

Kakovost v javni upravi

V organizacijah javne uprave spodbujamo uporabo modela CAF - Skupni ocenjevalni okvir za organizacije v javnem sektorju, ki je evropsko priznano orodje za nadzor kakovosti. Organizacijam ponujamo orodje, s katerim lahko na dokaj preprost način ocenijo svoje delovanje ter pri tem prepoznajo svoje prednosti in predvsem priložnosti za izboljšanje svojega delovanja. Končni cilj uvajanja modela CAF v organizacije pa je predvsem izboljšati transparentnost in učinkovitost delovanja javne uprave in javnega sektorja.

Pri vpeljavi celovitega sistema vodenja kakovosti želimo:

  • povečati zavedanje zaposlenih o pomenu kakovosti kot vrednote v javni upravi in
  • razširiti uporabo modela CAF z izmenjavo dobrih praks na vseh ravneh.

Skladno s cilji Strategije razvoja javne uprave 2015-2020 smo v letu 2016 vzpostavili projekt

  • V teku

    Uvajanje sistemov vodenja kakovosti v organe javne uprave

    S sprejetjem Strategije razvoja javne uprave 2015 – 2020 smo se na področju kakovosti zavezali, da bomo sisteme kakovosti izboljšali, uporabo orodij za nadzor kakovosti pa sistematično razširili na vse organe javne uprave. Prav tako smo se zavezali vzpostaviti boljši pregled nad vpeljavo SVK po organih državne uprave.

Merjenje ključnih ciljev in kazalnikov

Kot enega ključnih ciljev na področju vodenja kakovosti smo v Strategijo razvoja javne uprave 2015-2020 zapisali uvedbo sistema merljivih ciljev in kazalnikov, ki je pomemben del transparentnega in celovitega upravljanja uspešnosti. V ta namen smo v letu 2016 na Ministrstvu za javno upravo vzpostavili pilotni projekt ciljnega vodenja, na podlagi njegovih izkušenj in rezultatov pa bomo sistem prenesli tudi na druge organe javne uprave. 

Inovativnost v javni upravi

Področje inovativnosti v javni upravi smo konec leta 2017 na Ministrstvu za javno upravo tudi sistemsko umestili z vzpostavitvijo projekta Inovativen.si, s katerim želimo:

  • uveljaviti koncept inovativnosti z implementacijo inovativnih pristopov pri izvajanju projektov, snovanju politik, strategij, zakonskih rešitev in drugih razvojnih projektov in
  • povečati usposobljenost zaposlenih v javni upravi za uporabo inovativnih pristopov.

Namen projekta je dvigniti učinkovitost in kakovost storitev javne uprave in naslavljati dejanske potrebe uporabnikov, državljanov in podjetij. Pomemben je tudi promocijski vidik, ki prispeva k prepoznavnosti Slovenije kot ene izmed nosilnih držav v uvajanju inovativnih rešitev v organizacije javnega sektorja.

Na Ministrstvu za javno upravo v sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki nudimo organizacijam javne uprave strokovno podporo pri uporabi inovativnih pristopov za reševanje izzivov. Organiziramo tudi usposabljanja za javne uslužbence za dvig veščin in samostojno uporabo inovativnih metod.

Merjenje zadovoljstva strank

Organizacije državne uprave, ki poslujejo s strankami, so skladno z Uredbo o upravnem poslovanju zavezane ugotavljati zadovoljstvo strank z njihovim poslovanjem, in sicer najmanj vsaki dve leti na podlagi metodologije, ki jo predpiše minister, pristojen za javno upravo.

Priprava nove metodologije merjenja zadovoljstva strank

S ciljem pripraviti izboljšano metodologijo merjenja zadovoljstva strank, smo na Ministrstvu za javno upravo izvedli pilotni projekt ugotavljanja zadovoljstva strank v letu 2018.

Zadovoljstvo strank na upravnih enotah

V upravnih enotah merijo zadovoljstvo strank že vrsto let in sicer na podlagi enotne metodologije, ki jo je predpisal minister za javno upravo. Metodologija je bila prenovljena v letu 2016 in ponovno uporabljena v letu 2018. Poročila o ugotovljenem zadovoljstvu strank pred letom 2016 so dosegljiva na arhivskih spletnih straneh, novejša pa v nadaljevanju.

Merjenje zadovoljstva zaposlenih

Zadovoljstvo zaposlenih v upravnih enotah

Upravne enote zadovoljstvo zaposlenih redno merijo vsaj vsaki dve leti. Pri tem uporabljajo vprašalnik, ki je na voljo v uporabo tudi vsem drugim organom. Poročila o zadovoljstvu zaposlenih v upravnih enotah pred letom 2018 so dosegljiva na arhivskih spletnih straneh, novejša pa v nadaljevanju. 

Organizacijska klima na Ministrstvu za javno upravo

Na Ministrstvu za javno upravo smo spomladi leta 2016 merili organizacijsko klimo z namenom, da ugotovimo stanje na našem ministrstvu, obenem pa rezultate razumemo tudi kot priložnost za izboljšave. Anketni vprašalnik lahko uporabite tudi za merjenje klime v vaši organizaciji.

  • V teku

    Uvajanje sistemov vodenja kakovosti v organe javne uprave

    S sprejetjem Strategije razvoja javne uprave 2015 – 2020 smo se na področju kakovosti zavezali, da bomo sisteme kakovosti izboljšali, uporabo orodij za nadzor kakovosti pa sistematično razširili na vse organe javne uprave. Prav tako smo se zavezali vzpostaviti boljši pregled nad vpeljavo SVK po organih državne uprave.

  • V teku

    Pilotni projekt vzpostavitve enotnega sistema ključnih merljivih ciljev in kazalnikov

    V Strategijo razvoja javne uprave 2015-2020 smo kot enega ključnih ciljev na področju vodenja kakovosti zapisali uvedbo sistema merljivih ciljev in kazalnikov, ki je pomemben del interaktivnega in celovitega upravljanja uspešnosti. V ta namen smo na Ministrstvu za javno upravo vzpostavili pilotni projekt, na podlagi njegovih izkušenj in rezultatov pa bomo sistem prenesli tudi na druge organe javne uprave.

  • V teku

    Inovativen.si

    Inovativen.si? Sem. Smo!

  • Zaključen

    Pilotni projekt merjenja zadovoljstva strank

    V letu 2018 smo na Ministrstvu za javno upravo izvedli šest mesečni pilotni projekt merjenja zadovoljstva strank na dvanajstih organih javne uprave, ki so se za sodelovanje odločili prostovoljno.