Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Imenovanje in razrešitev ravnateljev ali direktorjev vzgojno-izobraževalnih zavodov

Ravnatelji in direktorji vzgojno-izobraževalnih zavodov v Republiki Sloveniji se imenujejo in razrešujejo po postopku, ki je urejen v zakonu, ki ureja organizacijo in financiranje vzgoje in izobraževanja. Ravnatelja ali direktorja imenuje svet zavoda s soglasjem ministra.

Imenovanje ravnatelja ali direktorja javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v Republiki Sloveniji se prične z odločitvijo sveta zavoda o razpisu za prosto mesto ravnatelja ali direktorja. V nadaljevanju se objavi javni razpis, po pregledu prispelih vlog pa mora svet zavoda pridobiti obrazložena pisna mnenja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje in njihovih programih vodenja.

Obrazložena pisna mnenja morajo podati:

  • vzgojiteljski, učiteljski oziroma predavateljski zbor;
  • lokalna skupnost, kjer ima javni vrtec oziroma šola sedež, kadar je ustanovitelj javne šole oziroma vrtca samoupravna narodna skupnost, pa tudi mnenje te skupnosti;
  • svet staršev;
  • dijaki in študenti pri podaji mnenja o kandidatih za ravnatelja javne poklicne in srednje tehniške in srednje strokovne šole, javne gimnazije, javne višje strokovne šole, javnega dijaškega doma ter doma za učence in zavoda za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami;
  • direktor, če gre za imenovanje ravnatelja šole, ki je organizacijska enota zavoda.

Soglasje ministra za vzgojo in izobraževanje k imenovanju ravnatelja

Po pridobitvi obrazloženih pisnih mnenj svet zavoda imenuje ravnatelja, za tem pa mora pridobiti soglasje ministra. Minister v 30 dneh po prejemu dokumentacije poda ali zavrne soglasje k imenovanju. 

Če minister soglasja ne izda ali zavrne v roku 30 dni od prejema obrazloženega sklepa sveta zavoda o imenovanju ravnatelja, se šteje, da je soglasje podal.

Minister lahko soglasje zavrne zgolj v izjemnih primerih:

  • če je šolska inšpekcija ugotovila nepravilnosti v postopku imenovanja ravnatelja, ki jih svet zavoda ni odpravil,
  • če ravnatelj pri svojem delu krši zakon, kar je ugotovljeno s pravnomočno odločbo pristojnega državnega organa,
  • če računsko sodišče ugotovi hudo kršitev obveznosti dobrega poslovanja ali
  • če ravnatelj ne izvrši dokončne inšpekcijske, upravne ali pravnomočne sodne odločbe.

Če minister soglasje zavrne, svet zavoda odpravi sklep o imenovanju kandidata za ravnatelja in ponovi celoten postopek za imenovanje ravnatelja ter o tem obvesti vse prijavljene kandidate.

Zaključek postopka imenovanja ravnatelja vzgojno izobraževalnega zavoda

Po pridobitvi soglasja ministra k imenovanju ravnatelja svet zavoda vse kandidate obvesti o zaključenem postopku, z imenovanim ravnateljem pa sklene pogodba o zaposlitvi.

Razrešitev ravnatelja ali direktorja javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda

Ravnatelja javnega vrtca ali šole lahko razreši svet zavoda s soglasjem ministra, razen če razrešitev predlaga ravnatelj sam.

Svet zavoda lahko razreši ravnatelja, če so izpolnjeni v zakonu določeni razlogi za razrešitev, ki vključujejo kršitve zakonov, povzročitev večje škode zavodu, neizvrševanje sklepov organov zavoda ter neupoštevanje odločb pristojnih organov.

Pred sprejetjem sklepa o razrešitvi mora svet zavoda ravnatelja seznaniti z razlogi in mu omogočiti, da se o očitanih kršitvah izjavi. S predlogom za razrešitev mora svet zavoda seznaniti lokalno skupnost, učiteljski zbor, svet staršev in dijake oziroma študente.

Minister mora soglasje izdati ali zavrniti v 30 dneh, sicer se šteje, da je soglasje dano. Z vročitvijo sklepa o razrešitvi ravnatelju preneha tudi pogodba o zaposlitvi.

Minister mora soglasje izdati ali zavrniti v 30 dneh, sicer se šteje, da je soglasje dano. Z vročitvijo sklepa o razrešitvi ravnatelju preneha tudi pogodba o zaposlitvi.

Če v primeru najtežjih kršitev, ki jih določa  zakon, svet zavoda ne uvede postopka razrešitve ravnatelja, minister najprej pozove svet zavoda, da začne postopek razrešitve. Če svet zavoda v dveh mesecih od poziva ministra ravnatelja ne razreši, ga lahko minister razreši sam. Minister lahko, zaradi neaktivnosti sveta zavoda, sam razreši ravnatelja, če:

  • ravnatelj pri svojem delu krši zakon, kar je ugotovljeno s pravnomočno odločbo pristojnega državnega organa,
  • če Računsko sodišče ugotovi hudo kršitev obveznosti dobrega poslovanja ali
  • če ravnatelj ne izvrši dokončne inšpekcijske, upravne ali pravnomočne sodne odločbe.

O postopku razrešitve minister obvesti tudi lokalno skupnost, če je ta ustanoviteljica javnega zavoda.

Sklep o razrešitvi se vroči ravnatelju, o tem pa se obvesti tudi svet zavoda. Ravnatelj ima zoper sklep o razrešitvi pravico do sodnega varstva, če meni, da je bil postopek nezakonit ali da razlogi za razrešitev niso bili podani, in sicer lahko v 30 dneh po vročitvi sklepa vloži tožbo na pristojno delovno sodišče.

Vzorci obrazcev v postopku imenovanja ravnatelja vzgojno-izobraževalnega zavoda in vzorci pogodbe o zaposlitvi