Prehrana v vrtcu
Otroci preživijo v vrtcu veliko svojega časa, zato je zelo pomembno, da njihovo prehrano in jedilnike v vrtcih skrbno načrtujejo. Otroci v tem obdobju oblikujejo prehranske navade, v vrtcih pa se strokovni delavci trudijo, da otrokom že v najzgodnejših letih privzgojijo pozitiven odnos do zdravega načina prehranjevanja.
Z zdravo prehrano otrok se posledično zmanjšujejo dejavniki tveganja za bolezni, ki v odrasli dobi lahko pustijo resne zdravstvene posledice.
Na podlagi veljavnega zdravniškega potrdila, v vrtcih za otroke pripravljajo tudi dietne obroke. Kakovost in varnost živil v javnih vrtcih je zagotovljena z vzpostavljenim preventivnim sistemom HACCP.
Prehranske smernice za predšolske otroke
Za organizacijo prehrane v vrtcih so odgovorni vrtci. Pri tem morajo vrtci upoštevati Smernice za prehranjevanje v vzgojno-izobraževalnih zavodih.
Temeljno orientacijo za profesionalno opravljanje nalog na področju prehrane v vrtcih predstavljajo osnovna načela šolske prehrane:
- načelo strokovnosti in strokovnega usposabljanja,
- načelo strokovne avtonomnosti,
- načelo interdisciplinarnosti, strokovnega sodelovanja in povezovanja,
- načelo aktualnosti,
- načelo celostnega pristopa,
- načelo ekonomičnosti,
- načelo evalvacije lastnega dela.
V skladu s smernicami je priporočeno, da vrtci glede na čas izvajanja varstva ponudijo zajtrk, dopoldansko malico, kosilo ter popoldansko malico.
Podrobnejše usmeritve in priporočila glede organizacije prehrane v vrtcih si lahko preberete v Smernicah za prehranjevanje v vzgojno-izobraževalnih zavodih.
Na nacionalnem portalu o hrani in prehrani Prehrana.si pa starši lahko dobite nasvete o prehrani predšolskih otrok.
Smernice in priporočila za prehranjevanje v vzgojno-izobraževalnih zavodih
-
Smernice
Smernice in priporočila | Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport -
Smernice in priloge
Smernice in priporočila | Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Organizacija prehrane v vrtcih
Za organizacijo prehrane v vrtcih sta strokovno pristojna organizator prehrane in organizator zdravstveno-higienskega režima, ki morata imeti ustrezno izobrazbo.
Organizatorji prehrane in osebje, ki načrtuje in pripravlja prehrano za otroke morajo opravljati svoje naloge v skladu z najnovejšimi strokovnimi spoznanji stroke na področju hrane in hranoslovja in predvsem s strokovno etičnimi načeli.
Organizator šolske prehrane je pri opravljanju svojega dela strokovno avtonomen. V kolikor ima organizator šolske prehrane strokovne pomisleke, se posvetuje z ustreznim strokovnjakom ali skupino strokovnjakov iz ustreznih zunanjih ustanov.
Organizator prehrane v programu za predšolske otroke in v prilagojenem programu za predšolske otroke s posebnimi potrebami je lahko, kdor je končal:
- visokošolski strokovni študijski program zdravstvene nege ali sanitarnega inženirstva,
- univerzitetni študijski program gospodinjstva, biologije ali živilske tehnologije,
- visokošolski strokovni študijski program prve stopnje zdravstvena nega ali prehransko svetovanje – dietetika,
- univerzitetni študijski program prve stopnje živilstvo in prehrana ali sanitarno inženirstvo,
- magistrski študijski program druge stopnje poučevanje (smer predmetno poučevanje – biologija ali gospodinjstvo), zdravstvena nega, prehrana, živilstvo ali dietetika.
Organizator prehrane v programu za predšolske otroke in v prilagojenem programu za predšolske otroke s posebnimi potrebami je lahko tudi, kdor izpolnjuje pogoje za vzgojitelja predšolskih otrok v programih za predšolske otroke.
Organizator zdravstveno-higienskega režima v programu za predšolske otroke in v prilagojenem programih za predšolske otroke s posebnimi potrebami je lahko, kdor je končal:
- visokošolski strokovni študijski program zdravstvene nege ali sanitarnega inženirstva,
- univerzitetni študijski program gospodinjstva, biologije ali živilske tehnologije,
- visokošolski strokovni študijski program prve stopnje zdravstvena nega ali prehransko svetovanje – dietetika,
- univerzitetni študijski program prve stopnje živilstvo in prehrana ali sanitarno inženirstvo,
- magistrski študijski program druge stopnje poučevanje (smer predmetno poučevanje – biologija ali gospodinjstvo), zdravstvena nega, prehrana, živilstvo ali dietetika.
Organizator zdravstveno-higienskega režima v programih za predšolske otroke in v prilagojenem programu za predšolske otroke s posebnimi potrebami je lahko tudi, kdor izpolnjuje pogoje za vzgojitelja predšolskih otrok v programih za predšolske otroke.