Sektor za notranji nadzor javnih financ
Teme
-
Nadzor javnih financ
V Sloveniji različne inštitucije izvajajo nadzor nad javnimi financami, in sicer:
- nad prihodki in porabo finančnih sredstev državnega in občinskih proračunov,
- nad porabo finančnih sredstev proračuna Evropske unije.
V SNNJF razvijamo, usklajujemo in preverjamo sistem finančnega poslovodenja in notranjih kontrol ter notranje revidiranje pri uporabnikih proračunov. Skladno z veljavno zakonodajo pripravljamo Letna poročila o stanju notranjega nadzora javnih financ, v katerih podrobneje predstavimo ugotovitve o obstoječem stanju, usklajevanju, preverjanju in načrtovanem razvoju sistema ter podajamo priporočila in predloge za izboljšanje sistema. Z letnim poročilom seznanimo Ministrstvo za finance, Vlado Republike Slovenije in Računsko sodišče Republike Slovenije.
Za izboljšanje učinkovitosti in uspešnosti notranjega revidiranja izvajamo izobraževanje notranjih revizorjev in vzajemno priznavanje poklicnih kvalifikacij ter v zvezi s tem vodimo javne evidence: Imenik državnih notranjih revizorjev, Imenik preizkušenih državnih notranjih revizorjev in Register zunanjih izvajalcev notranjega revidiranja za izvajanje storitev notranjega revidiranja pri proračunskih uporabnikih.
Javne evidence
Na UNP vodimo Imenik državnih notranjih revizorjev, Imenik preizkušenih državnih notranjih revizorjev in Register zunanjih izvajalcev notranjega revidiranja.
-
Stališče Urada za nadzor proračuna v zvezi Standardom 1000
Obvezne vsebine pogodbe o oddaji storitev notranjega revidiranja zunanjemu izvajalcu storitev notranjega revidiranja v primeru, ko si proračunski uporabnik notranje revidiranje v celoti zagotavlja z najemom zunanjega izvajalca, datum uveljavitve: 22. 12. 2017.Smernice in priporočila
-
Letna poročila o stanju notranjega nadzora javnih financ
V Letnem poročilu o stanju notranjega nadzora javnih financ poročamo vladi in računskemu sodišču o preverjanju izvajanja standardov, usmeritev in metodik notranjih kontrol in notranjega revidiranja pri neposrednih in posrednih proračunskih uporabnikih. V poročilu predstavimo:
- ugotovitve o spremljanju in poročanju ter podanih priporočilih notranjerevizijskih služb za izboljšanje finančnega poslovanja in notranjih kontrol,
- ugotovitve o izjavi o oceni notranjega nadzora javnih financ, ki jo predložijo proračunski uporabnik,
- druge vsebine, pomembne za delovanje notranjega nadzora javnih financ ter
- dejstva in podamo priporočila ter predlagamo ukrepe za izboljšanje sistema notranjega nadzora javnih financ v Republiki Sloveniji.Poročila- Poročilo o stanju notranjega nadzora javnih financ za leto 2023 - podpisano (pdf, 3 MB)
- Poročilo o stanju notranjega nadzora javnih financ za leto 2023 (pdf, 1,1 MB)
- Poročilo o stanju notranjega nadzora javnih financ za leto 2022 - podpisano (pdf, 17 MB)
- Poročilo o stanju notranjega nadzora javnih financ za leto 2022 (pdf, 1,1 MB)
- Poročilo za leto 2021 (pdf, 18 MB)
- Poročilo za leto 2020 (2,5 MB)
- Poročilo za leto 2019 (pdf, 3,9 MB)
- Poročilo za leto 2018 (3 MB)
- Poročilo za leto 2017 (pdf, 3,6 MB)
- Poročilo za leto 2016 (pdf, 2,5 MB)
- Poročilo za leto 2015 (pdf, 2,6 MB)
- Poročilo za leto 2013 (pdf, 1,3 MB)
- Poročilo za leto 2012 (19 MB)
- Poročilo za leto 2014 (pdf, 8,1 MB)
- Poročilo za leto 2011 (938 KB)
- Poročilo za leto 2010 (1012 KB)
Izjava o oceni notranjega nadzora javnih financ
Naziv storitve | Institucija |
---|---|
Urad Republike Slovenije za nadzor proračuna |
Izjava o oceni notranjega nadzora javnih financ
Pravna podlaga za Izjavo o oceni notranjega nadzora javnih financ
V skladu s Strategijo razvoja notranjega nadzora javnih financ za obdobje 2005 do 2008 je izdelana metodologija za pripravo Izjave o oceni notranjega nadzora javnih financ, ki je objavljena v navodilu o spremembah in dopolnitvah Navodila o pripravi zaključnega računa državnega in občinskega proračuna ter metodologije za pripravo poročila o doseženih ciljih in rezultatih neposrednih in posrednih uporabnikov proračuna. Metodologija predstavlja tudi pripomoček neposrednim in posrednim proračunskim uporabnikom pri uvajanju upravljanja s tveganji v skladu z zakonskimi določili s področja notranjega nadzora javnih financ (deseto poglavje Zakona o javnih financah in Pravilnik o usmeritvah za usklajeno delovanje sistema notranjega nadzora javnih financ.
V skladu z Navodilom o pripravi zaključnega računa državnega in občinskega proračuna mora Poslovno poročilo o doseženih ciljih in rezultatih proračunskega uporabnika vsebovati tudi oceno delovanja sistema notranjega finančnega nadzora (8 točke 10. člena in 8 točka 16. člena spremenjenega Navodila). Na opredeljevanje ciljev in zagotavljanje njihovega doseganja z ustreznim sistemom upravljanja in obvladovanja poslovnih tveganj se nanaša Izjava o oceni notranjega nadzora javnih financ (v nadaljevanju: Izjava). Z Izjavo proračunski uporabnik oceni ustreznost vzpostavljenega sistema notranjega nadzora, ki vključuje kontrolno okolje, oceno tveganj, notranje kontrole, pretok informacij in notranje revidiranje ter navede najpomembnejše ukrepe za izboljšanje sistema, ki jih je izvedel v preteklem letu in ukrepe, ki jih namerava izvesti v tekočem letu.
Podlaga za Izjavo so poročila notranjega revizorja in zunanjega revizorja v primeru, če se slednja nanašajo tudi na notranji nadzor in za področja, na katera se nanašajo. Za vsa druga področja je potrebno predhodno izpolniti samoocenitveni vprašalnik, ki je sestavni del metodologije (obrazec SAMOOCENITVENI VPRASALNIK.doc ali SAMOOCENITVENI VPRASALNIK.xls).
Urad za nadzor proračuna je z namenom razpolaganja s celovitejšim pregledom nad zagotavljanjem notranjega revidiranja pri proračunskih uporabnikih v Izjavo o oceni notranjega nadzora javnih financ dodal novo točko o načinu zagotavljanja notranjega revidiranja (točka 6: z lastno notranjerevizijsko službo, s skupno notranjerevizijsko službo ali z zunanjim izvajalcem notranjega revidiranja ali pa proračunski uporabnik ne zagotavlja notranjega revidiranja) s spremembo Navodila o pripravi zaključnega računa državnega in občinskega proračuna ter metodologije za pripravo poročila o doseženih ciljih in rezultatih neposrednih in posrednih uporabnikov proračuna. Razen navedene dopolnitve ostaja metodologija nespremenjena!
Izjavo o oceni notranjega nadzora javnih financ po objavljeni metodologiji (obrazec) proračunski uporabniki predložijo v elektronski obliki na spletnem portalu AJPES oziroma v aplikaciji SAPPrA, Zaključni računi.
Pojasnila kot dopolnitev Navodil za izpolnjevanje samoocenitvenega vprašalnika za pripravo Izjave o oceni NNJF
Urad za nadzor proračuna je upošteval predloge in pripombe proračunskih uporabnikov in pripravil pojasnila kot dopolnitev Navodil za izpolnjevanje samoocenitvenega vprašalnika za pripravo Izjave o oceni NNJF. Pojasnila so pripravljena tako, da so le dopolnjena Navodila za izpolnjevanje, niso pa črtana ali dodajana nova vprašanja v samem samoocenitvenem vprašalniku, ki je objavljen kot del metodologije za pripravo Izjave o oceni NNJF.
Analiza izjav o oceni notranjega nadzora javnih financ
Analiza izjav o oceni notranjega nadzora javnih financ, ki jih podajajo predstojniki oziroma poslovodni organi proračunskih uporabnikov, je redno predstavljena v letnih poročilih Urada za nadzor proračuna.
Prispevki o pripravi izjave na seminarjih in dobra praksa proračunskih uporabnikov
Priprava samoocenitve pri neposrednih in posrednih proračunskih uporabniki (8. izobraževalni seminar o javnih financah in državnem revidiranju z naslovom Reforme javnih finac in notranje revizije, zbornik referatov uredila mag. Helena Kamnar, Zveza ekonomistov Slovenije, oktober 2006), prispevek obravnava samoocenitev notranjih kontrol kot podlago za ocenitev notranjega nadzora javnih financ pri proračunskih uporabnikih.
Samoocenitev in izjava predstojnika o oceni notranjega nadzora javnih financ (10. letna konferenca notranjih revizorjev slovenskega inštituta za revizijo, november 2007), prispevek obravnava glavne značilnosti metode samoocenjevanja, prave podlage za izvajanje samoocenjevanja v javnem sektorju in praktičen primer izvedbe samoocenjevanja notranjega nadzora v javnem zavodu.
Usmeritve, stališča in smernice notranjega revidiranja
-
Usmeritve Urada za nadzor proračuna s področja notranjega revidiranja
Smernice in priporočila -
Usmeritve s področja notranjega revidiranja - arhiv
- Usmeritve za državno notranje revidiranje 2013 (pdf, 936 KB)
- Usmeritve za državno notranje revidiranje 2003 (pdf, 496 KB)
-
Usmeritve za poročanje o nepravilnostih pri porabi sredstev Evropske unije
-
Stališča Urada za nadzor proračuna s področja notranjega nadzora javnih financ
Smernice in priporočila- Načrtovanje notranjega revidiranja za leto 2023 pri ministrstvih, ki so predmet sprememb glede na določila ZVRS-J (pdf, 255 KB)
- Sklep o uveljavitvi stališča 29 december 2022 (pdf, 139 KB)
- Izvajanje notranjega revidiranja glede na zahteve ZNUZSZS (pdf, 289 KB)
- Sklep o uveljavitvi stališča 09 december 2022 (pdf, 138 KB)
- Rok za odobritev načrtov notranje revizije v letu uvedbe aplikacije e-Notranje revizija (pdf, 223 KB)
- Sklep o uveljavitvi stališča Rok za odobritev načrtov notranje revizije v letu uvedbe aplikacije e-Notranje revizija (pdf, 96 KB)
- Vloga vodje notranje revizije poleg notranjega revidiranja (pdf, 341 KB)
- Obvezne vsebine pogodbe o oddaji storitev notranjega revidiranja zunanjemu izvajalcu (pdf, 729 KB)
- Rok za odobritev načrtov notranje revizije v primeru najema zunanjega izvajalca (pdf, 610 KB)
- Posebne zahteve pri organiziranju skupnih notranjerevizijskih služb (pdf, 894 KB)
- Rok za uskladitev organiziranosti in delovanja notranje revizije z Usmeritvami za državno notranje revidiranje 2017 (pdf, 627 KB)
- Rok za uskladitev organiziranosti in delovanja notranje revizije z Usmeritvami za državno notranje revidiranje 2013 (pdf, 964 KB)
- Dolgoročno načrtovanje v primeru najema zunanjega izvajalca storitev notranjega revidiranja (pdf, 1019 KB)
- Odgovornosti v zvezi s programom zagotavljanja in izboljševanja kakovosti v primeru najema zunanjega izvajalca storitev notranjega revidiranja (pdf, 1018 KB)
-
Smernice Urada za nadzor proračuna v zvezi z uporabo usmeritev za državno notranje revidiranje
Smernice in priporočila- Uporaba Mednarodnega standarda strokovnega ravnanja pri notranjem revidiranju št. 1311 Notranje presoje (pdf, 1,1 MB)
- Uporaba Mednarodnega standarda strokovnega ravnanja pri notranjem revidiranju št. 2010 Načrtovanje (pdf, 1 MB)
- Uporaba Mednarodnega standarda strokovnega ravnanja pri notranjem revidiranju št. 2200 Načrtovanje posla (pdf, 1021 KB)
- Uporaba Mednarodnega standarda strokovnega ravnanja pri notranjem revidiranju št. 2201 Upoštevanje pri načrtovanju Standarda izvedbe št. 2201.C1 (pdf, 1 MB)
- Uporaba Mednarodnega standarda strokovnega ravnanja pri notranjem revidiranju št. 2330 Dokumentiranje informacij Standarda izvedbe št. 2330.A2 (pdf, 1022 KB)
-
Usmeritve Urada za nadzor proračuna s področja notranje kontrole
Smernice in priporočila- Usmeritve za notranje kontrole (302 KB)