Projekti in programi
-
V teku
LIFE IP CARE4CLIMATE
Projekt LIFE IP CARE4CLIMATE ozavešča, izobražuje in usposablja deležnike na področjih trajnostne mobilnosti, zelenega javnega naročanja, trajnostne gradnje in učinkovite rabe energije v stavbah ter podjetjih, odpadne hrane in rabe zemljišč, spremembe rabe zemljišč in gozdarstva (LULUCF) z namenom učinkovitejšega izvajanje ključnih ukrepov zmanjšanja emisij toplogrednih plinov v Sloveniji do leta 2030.
-
V teku
Slovensko predsedovanje JJP in EUSAIR
Slovenija od 1. junija 2020 do 31. maja 2021 predseduje Jadransko-jonski pobudi (JJP) in Strategiji EU za jadransko-jonsko regijo (EUSAIR). Pobudi se izvajata ločeno, a koordinirano. Predsedovanje se zaključi s skupno ministrsko konferenco JJP/EUSAIR in letnim forumom EUSAIR.
-
Zaključen
Sofinanciranje Celostnih prometnih strategij
Celostna prometna strategija je strateški dokument za načrtovanje prometa s poudarkom na ukrepih za spodbujanje trajnostne mobilnosti. Za javni razpis v vrednosti 2,6 milijonov evrov sredstev Kohezijskega sklada je Služba Vlade Republike Slovenija za razvoj in evropsko kohezijsko politiko 8. oktobra 2015 izdala odločitev o podpori. V letih 2016 in 2017 je bilo na ravni občin izdelanih 62 celostnih prometnih strategij, v skupni višini 1,8 milijonov EU sredstev ter 0,3 mio EUR iz namenskih sredstev državnega proračuna.
-
V teku
Sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti (infrastruktura za pešce in kolesarje ter avtobusna postajališča)
Ukrep je namenjen sofinanciranju operacij, ki bodo prispevale k razvoju trajnostne mobilnosti, in se izvaja prek javnih razpisov, namenjenih občinam z mestnimi območji (mestnimi naselji s pripadajočimi naselji mestnih območij). Javni razpis v vrednosti 17 milijonov evrov, ki bodo sofinancirani iz Kohezijskega sklada v okviru Operativnega programa za izvajanja Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020, je Služba Vlade Republike Slovenija za razvoj in evropsko kohezijsko politiko potrdila 27. septembra 2017.
-
V teku
Sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti - vozlišča P+R (parkiraj in presedi)
Ukrep je namenjen sofinanciranju izgradnje vozlišč P+R (ang. Park and Ride, slo. parkiraj in presedi). To so parkirišča, kjer vozniki osebnih avtomobilov s sopotniki lahko prestopajo na bolj trajnostne načine in oblike mobilnosti (javni potniški promet, kolo idr.). Javni razpis za sofinanciranje investicije v vozlišča P+R v vrednosti 4,2 milijona evrov, ki bodo sofinancirani iz Kohezijskega sklada, je Služba Vlade Republike Slovenija za razvoj in evropsko kohezijsko politiko potrdila 20. decembra 2017.
-
V teku
Gradnja regionalnih kolesarskih povezav za zagotavljanje trajnostne mobilnosti v okviru dogovora za razvoj regij (DRR)
Na podlagi povabila Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo je 12 razvojnih regij posredovalo ključne regijske in med-regijske projekte ter predloge sektorskih projektov. Za področje trajnostne mobilnosti oz. gradnjo regionalnih kolesarskih povezav je v DRR vključenih 66 predlogov projektov, katerih ocenjena vrednost znaša 238,5 milijonov evrov, od tega 109,8 milijonov evrov EU sofinanciranja (23 milijonov evrov razpoložljivih in 86,8 milijonov evrov preseženih pravic porabe).
-
V teku
Sofinanciranje operacij trajnostne mobilnosti z mehanizmom CTN
Mehanizem celostne teritorialne naložbe (CTN) je namenjen uresničevanju ciljev trajnostnih urbanih strategij mestnih občin s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj ter Kohezijskega sklada. Združenje mestnih občin Slovenije (ZMOS) deluje v vlogi posredniškega organa za izbor operacij CTN.
-
V teku
Projekt IDACS: ID and Data Collection for Sustainable Fuels in Europe (EU Program: Instrument za povezovanje Evrope – Connecting Europe Fascility)
-
V pripravi
Izgradnja Centra znanosti kot demonstracijskega objekta
Znanost je gonilo napredka, tako za posameznika kot za družbo. Krepitev pomena in vloge znanosti kot ključne podstati družbe je zato eden izmed najpomembnejših razvojnih izzivov Slovenije. Z namenom promocije in popularizacije znanosti v Republiki Sloveniji ter s ciljema spodbuditi zanimanje za znanost ter povečati vlogo znanja v družbenem in gospodarskem okolju želimo na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport vzpostaviti (zgraditi) primerno infrastrukturo, t. i. “Center znanosti”. "Center znanosti" bo stičišče znanosti, gospodarstva, izobraževanja in kulture. Prostor eksperimentov, učenja, ustvarjanja in povezovanja. Inteligenten, inovativen, interdisciplinaren, interaktiven organizem idej in rešitev.
-
V teku
Očka v akciji (Action dad)
Glavni namen projekta Očka v akciji je uspešna implementacija Direktive o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja staršev in oskrbovalcev s poudarkom na ozaveščanju (bodočih) staršev, delodajalcev, strokovne in laične javnosti o pomenu aktivnega vključevanja moških v očetovstvo in enakomernejše porazdelitve starševske skrbi za otroka od rojstva dalje, saj enako vključevanje očetov v družinsko življenje in skrb za otroke prinaša koristi vsem: moškim, otrokom, ženskam, delodajalcem in celotni družbi.
-
Zaključen
HarmoNIA
Z izvedbo projekta »Harmonizacija in povezovanje za oceno onesnaženja v Jadranskem in Jonskem morju« (HarmoNIA) smo zagotovili dostopnost do razdrobljenih podatkov o onesnaženosti morja na območju jadransko-jonske regije in vzpostavili mednarodno upravljanje, kar je podlaga za reševanje ranljivosti morskega okolja in varovanja ekosistemskih storitev.
-
V teku
LIFE-IP PREPAIR
V projektu »Učinki ukrepov Dežel Padske nižine na kakovost zraka« (LIFE-IP PREPAIR) želimo z usklajenimi ukrepi za zagotavljanje kakovosti zraka spodbuditi tako proizvodnjo in porabo, ki lahko dejansko vplivata na zmanjšanje ravni onesnaževal v zraku in zvišata kakovost življenja.
-
V teku
Sinica
Projekt »Sinica – Nadgradnja sistema za spremljanje onesnaženosti zraka, ugotavljanje vzrokov čezmernih obremenitev in analizo učinkov ukrepov za izboljšanje« bo s posodobljenim in nadgrajenim sistemom za spremljanje onesnaženosti zraka prispeval k hitrejšemu doseganju ustrezne kakovosti zraka in k zmanjšanju škodljivih vplivov na zdravje ljudi in okolje.
-
V teku
Prenova MFERAC
-
V teku
Eco-AlpsWater
Z izvedbo projekta "Inovativno ekološko vrednotenje in strategija upravljanja z vodami za zaščito ekosistemskih storitev v alpskih jezerih in rekah" (Eco-AlpsWater) želimo ugotoviti, kako bi lahko spremljali prisotnost vodnih organizmov in ekološko stanje voda z novodobnimi genetskimi pristopi analize okoljske DNA, za katere se predvideva, da bodo v prihodnosti lahko nadgradili ali celo nadomestili zamudne in manj natančne tradicionalne metode vrednotenja ekološkega stanja voda.
-
V teku
GREVISLIN
Z izvedbo projekta »Zelena infrastruktura, ohranjanje in izboljšanje stanja ogroženih vrst in habitatnih tipov ob rekah« (GREVISLIN) želimo razvijati območje med Slovenijo in Italijo na področju upravljanja zelene infrastrukture in okrepiti celostno upravljanje ekosistemov in izvajanje ukrepov, ki omogočajo trajnostni razvoj.
-
Zaključen
DriDanube
Z izvedbo projekta »Tveganje za sušo v podonavski regiji« (DriDanube) smo z razvojem orodja Drought Watch prispevali k izboljšanemu spremljanju razvoja suše v regiji, s Strategijo obvladovanja suše pa smo pripravili podlago za boljšo pripravljenost na sušne dogodke in za učinkovitejši odziv nanje, kar posledično lahko prispeva k zmanjšanju škod zaradi suše v Sloveniji in regiji Podonavja.
-
V teku
CROSSRISK
S projektom "Javna opozorila - zmanjšanje tveganj zaradi padavin in snežne odeje" (CROSSRISK) želimo zagotoviti večjo varnost ljudi in izboljšati zaščito infrastrukture pred tveganji, ki jih na območju Slovenije in Avstrije povzročajo padavine in snežna odeja.
-
V teku
ADO
Z izvedbo projekta “Izgradnja sistema za opazovanje suše v alpskem prostoru” (ADO) želimo poenotiti način spremljanja suše v celotnem alpskem prostoru, nadgraditi že obstoječe sisteme in pripraviti uporabno orodje za spremljanje suše za vse, ki jih suša zadeva – od kmetovalcev do upravljalcev. Tako bomo prispevali k boljši pripravljenosti na sušo in k blaženju posledic vedno pogostejših sušnih dogodkov.
-
V teku
2. tir Divača-Koper - ukrep 3 (gradnja tunela T8 ter viaduktov V1 in V2)
Evropska komisija je 8. septembra 2020 z izvedbenim sklepom obrila evropska sredstva v višini 80 milijonov evrov za sofinanciranje projekta gradnje 2. tira Divača-Koper, in sicer za gradnjo tunela T8 ter viaduktov V1 in V2.