Vlada na dopisni seji izdala Odlok o začasnih ukrepih za zmanjšanje tveganja okužbe in preprečevanje širjenja nalezljive bolezni covid-19 v upravnih zadevah
- Ministrstvo za javno upravo
- Upravna enota Ajdovščina
- Upravna enota Brežice
- Upravna enota Celje
- Upravna enota Cerknica
- Upravna enota Črnomelj
- Upravna enota Dravograd
- Upravna enota Gornja Radgona
- Upravna enota Grosuplje
- Upravna enota Hrastnik
- Upravna enota Idrija
- Upravna enota Ilirska Bistrica
- Upravna enota Izola
- Upravna enota Jesenice
- Upravna enota Kamnik
- Upravna enota Kočevje
- Upravna enota Koper
- Upravna enota Kranj
- Upravna enota Krško
- Upravna enota Laško
- Upravna enota Lenart
- Upravna enota Lendava
- Upravna enota Litija
- Upravna enota Ljubljana
- Upravna enota Ljutomer
- Upravna enota Logatec
- Upravna enota Maribor
- Upravna enota Metlika
- Upravna enota Mozirje
- Upravna enota Murska Sobota
- Upravna enota Nova Gorica
- Upravna enota Novo mesto
- Upravna enota Ormož
- Upravna enota Pesnica
- Upravna enota Piran
- Upravna enota Postojna
- Upravna enota Ptuj
- Upravna enota Radlje ob Dravi
- Upravna enota Radovljica
- Upravna enota Ravne na Koroškem
- Upravna enota Ribnica
- Upravna enota Ruše
- Upravna enota Sevnica
- Upravna enota Sežana
- Upravna enota Slovenj Gradec
- Upravna enota Slovenska Bistrica
- Upravna enota Slovenske Konjice
- Upravna enota Šentjur pri Celju
- Upravna enota Škofja Loka
- Upravna enota Šmarje pri Jelšah
- Upravna enota Tolmin
- Upravna enota Trbovlje
- Upravna enota Trebnje
- Upravna enota Tržič
- Upravna enota Velenje
- Upravna enota Vrhnika
- Upravna enota Zagorje ob Savi
- Upravna enota Žalec
Razglasitev epidemije nalezljive bolezni COVID-19 in njeno širjenje, ob ostalih ukrepih, zahteva sprejem začasnih ukrepov, ki vplivajo tudi na uveljavljena procesnopravna razmerja med organi in strankami v upravnih postopkih. Z zmanjšanjem števila kontaktov med uradnimi osebami in strankami ter drugimi udeleženci v upravnem postopku se preprečuje možnost njihove okužbe in širjenje nalezljive bolezni COVID-19 ne samo med omenjenimi, ampak v vsej populaciji. Poleg varovanja zdravja in življenja ljudi, je z ukrepi treba zagotoviti nemoteno delovanje organov, ki odločajo v upravnih zadevah.
Z odlokom se na podlagi pooblastila iz Zakona o splošnem upravnem postopku določajo začasni ukrepi za zmanjšanje tveganja okužbe in preprečevanje širjenja nalezljive bolezni COVID-19 pri vodenju upravnih postopkov in odločanju v upravnih zadevah:
- Omogoči se vlaganje vlog po elektronski poti brez kvalificiranega elektronskega podpisa, ki je sicer obvezen pri elektronskem poslovanju strank z organi. Stranke se bodo lahko identificirale z uradno dodeljeno identifikacijsko številko (na primer EMŠO, davčno številko) ali drugim enoličnim identifikatorjem, ki ga za potrebe elektronskega poslovanja določi organ.
- Omeji se možnost vlaganja (pisnih in ustnih) vlog neposredno pri pristojnem organu za sprejem vloge, razen vlog, ki se po zakonu lahko vložijo le neposredno pri tem organu. V teh primerih se bodo morali vložniki dogovoriti z organom o času vložitve vloge. Postopek naročanja po telefonu ali po elektronski poti bodo organi objavili na javno dostopnem mestu in na spletni strani.
- Z odlokom se vzpostavi pooblastilo organu, da iz ustne obravnave ali drugih procesnih dejanj lahko izključi zainteresirano javnost, če je to potrebno zaradi varovanja zdravja.
- Odlok omejuje pravico do pregledovanja dokumentov upravne zadeve v prostorih organa, če je upravičeni osebi mogoče zagotoviti izvrševanje te pravice tako, da se ji pošlje (fizično ali elektronsko) kopijo dokumentov zadeve.
- Odlok omogoča, da se vročanje odločb, sklepov in drugih dokumentov lahko opravi tudi z vložitvijo v elektronski predal, ki ne ustreza varnostnim in tehničnim pogojem za varni elektronski predal po Zakonu o splošnem upravnem postopku in Uredbi o upravnem poslovanju. Tovrstne vročitve se bodo opravile pod pogojem, da bodo naslovniki s tem soglašali in v ta namen sporočili elektronski naslov.
- Odlok izjemoma dovoljuje podaljšanje roka za izpolnitev (materialne) obveznosti, ki je določena s posamičnim upravnim aktom (odločbo ali sklepom), če stranka v zahtevi za podaljšanje roka ustrezno utemelji, da obveznosti ne more pravočasno izpolniti zaradi tveganja okužbe ali preprečevanja širjenja nalezljive bolezni. Prav tako se dovoljuje, da organ, ki odločbe ne more izdati v zakonitem roku, zaradi razlogov in okoliščin povezanih z nalezljivo boleznijo, podaljša rok za izdajo odločbe, vendar ne več kot za dva meseca. O tem bo stranko obvestil s sklepom.
Odlok velja do preklica epidemije oziroma največ tri mesece.