Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Predložitev plačilnega naloga UJP

UJP sprejema plačilne naloge od proračunskih uporabnikov državnega oziroma občinskih proračunov.

Proračunski uporabniki predložite plačilne naloge za opravljanje plačilnih transakcij Upravi Republike Slovenije za javna plačila (UJP) prek spletne aplikacije UJPnet.

UJPnet vam omogoča vnos plačilnih nalogov prek spletnih obrazcev Evropski nalog, Takojšnji nalog in Tuji nalog ter uvoz plačilnih nalogov v standardu ISO 20022 XML.

Če so izpolnjeni pogoji za izvršitev, UJP izvrši plačilni nalog na datum izvršitve, sicer ga zavrne.

Vpisovanje podatkov na nalog pri SEPA plačilih

Obvezni podatki na domačem in čezmejnem plačilnem nalogu so IBAN račun plačnika, naziv in naslov plačnika, znesek, valuta, koda namena, IBAN račun prejemnika, naziv in naslov prejemnika ter namen.

Enotni način vpisovanja podatkov v plačilni nalog za proračunske uporabnike je predpisan v:

 

IBAN

IBAN je mednarodna enolična številka bančnega računa v ISO standardu, ki lahko vsebuje črkovne in numerične znake. Strukturiran je glede na nacionalne standarde, zato ima po državah različno dolžino znakov. Vsebuje kontrolno številko celotnega računa. Slovenski IBAN se začne z oznako države SI in kontrolno številko 56, ki je enaka pri vseh slovenskih računih. V območju EGP držav je IBAN predpisan podatek na plačilnih nalogih v valuti EUR.

Pravilnost številke računa v IBAN strukturi lahko preverite na spletni strani: Ibancalculator .

Standardizirana referenca

Način oblikovanja in uporabe standardiziranih referenc pri opravljanju plačilnih storitev je določen v Pravilih za oblikovanje in uporabo standardiziranih referenc pri opravljanju plačilnih storitev, ki so priloga 1 Pravilnika o izvajanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike.

Referenca je obvezna in predpisana pri plačevanju obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov, sicer pa je priporočena saj omogoča računalniško knjiženje plačil. V Sloveniji sta v uporabi slovenska referenca z oznako SI in evropska referenca z oznako RF.

Koda namena

Koda namena je obvezen podatek v SEPA območju, ki se uporablja za strukturirano opredelitev namena plačila. S kodo namena je namen transakcije mednarodno prepoznaven. Uporaba pravilne kode namena je pomembna, saj vpliva na procesiranje plačil v bankah, ki so izvzeta ali delno zasegljiva po veljavni zakonodaji (npr. izplačila plač, pokojnin, socialnih transferjev ipd.).

Preverjanje prejemnika (VoP)

Storitev omogoča, da pred izvršitvijo plačila varnostno preverite ujemanje podatkov o nazivu in številki računa (IBAN) prejemnika, in sicer za vsa SEPA kreditna plačila in takojšnje naloge v valuti EUR.

Ujemanje naziva prejemnika v plačilnem nalogu se sistemsko preveri z računom (IBAN) in uradnim nazivom imetnika IBAN pri ponudniku plačilnih storitev prejemnika. V plačilnem nalogu uporabljajte uradni naziv oziroma ime in priimek prejemnika, kot je navedeno v uradni listini (fizične osebe) oziroma v Registru transakcijskih računov (pravne osebe in podjetniki).

Vpisovanje podatkov na nalog pri plačilih v tujino

Za druga plačila v tujino so obvezni vsi podatki kot so obvezni za domači in čezmejni plačilni nalog, poleg teh pa je obvezen tudi vpis BIC kode. Tudi pri plačilih v tujino je obvezno navesti račun prejemnika, ni pa obvezna IBAN oblika računa prejemnika.

BIC koda Banke Slovenije je BSLJSI2X. Pravilnost oziroma obstoj BIC kode prejemnika plačila lahko preverite na spletni strani SWIFT.

Pri plačilnem nalogu v USD v ZDA na Bank of America morate, poleg ostalih obveznih podatkov, obvezno navesti tudi klirinško kodo.

Pri plačilnem nalogu v AUD v Avstralijo morate, poleg ostalih obveznih podatkov, navesti BSB kodo (9 mestna oznaka nacionalne klirinške hiše).

Pri plačilnem nalogu na Kitajsko morate, poleg ostalih obveznih podatkov, obvezno navesti celoten naziv in celoten naslov prejemnika.

Nalog za kritje

Direktorat za javno računovodstvo pripravi obrazce za tuji nalog in jih skupaj z Nalogom za kritje predloži UJP v izvršitev. Kritje za neposredne uporabnike državnega proračuna zagotavlja Ministrstvo za finance, Direktorat za zakladništvo, ki izda Nalog za kritje.

Nalog za kritje predložite UJP elektronsko prek UJPnet. V izrednih razmerah lahko uporabite obliko obrazca Nalog za kritje, ki je določena v prilogi 7 Pravilnika o izvajanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike. Navodila za izpolnjevanje obrazca Nalog za kritje so določena v prilogi 8 Pravilnika o izvajanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike.

Podpisovanje plačilnih nalogov

Plačilni nalog, posredovan prek spletne aplikacije UJPnet, lahko podpišejo osebe, ki jih z vlogo za dostop do UJPnet pooblasti zakoniti zastopnik oziroma pooblaščena oseba proračunskega uporabnika. Pri predložitvi plačilnega naloga prek UJPnet je obvezen kolektivni podpis plačilnega naloga.

V izrednih razmerah lahko pristojni območni enoti UJP predložite plačilni nalog na papirnem obrazcu UPN, TPNO 70 ali v elektronski obliki na spominskem mediju, katere lahko podpišejo le osebe, pooblaščene in registrirane za podpisovanje na Seznamu deponiranih podpisov pri UJP. Na papirnem nalogu je lastnoročni podpis pooblaščenca plačnika obvezen. Žig je obvezen, če je tako opredeljeno na Seznamu deponiranih podpisov pri UJP. Kadar je podpisov več, se ne smejo prekrivati.

Pooblastilo za popravljanje plačilnega naloga

Pooblastilo za brisanje plačilnega naloga ali popravek reference lahko predložite pristojni območni enoti UJP prek spletne aplikacije UJPnet ali pisno prek obrazca Pooblastilo za brisanje plačilnega naloga/popravljanje reference, in sicer osebno, po pošti ali po elektronski pošti.

Že poslan plačilni nalog lahko prekličete v spletni aplikaciji UJPnet do en dan pred izvršitvijo, na dan izvršitve plačila pa lahko predložite pooblastilo za brisanje le, če plačilna transakcija še ni bila izvršena.

Odpoklic SEPA plačila

Zahtevo za odpoklic že izvršenega SEPA kreditnega plačilnega naloga pošljete na uradni e-naslov pristojne območne enote UJP. V zahtevi navedite osnovne podatke, ki so potrebni za enolično določitev plačilnega naloga, in sicer najmanj znesek, datum izvršitve in prejemnika plačila ter razlog za odpoklic.

Če je razlog za odpoklic nepravilna izvršitev plačilnega naloga zaradi tehnične narave (podvojeno plačilo ali zloraba) je rok za predložitev zahteve za odpoklic najkasneje peti delovni dan po poravnavi SEPA kreditnega plačila v okviru uradnega delovnega časa območne enote UJP.

Če je razlog za odpoklic nepravilna izvršitev plačilnega naloga zaradi vsebinskih napak (napačen znesek plačila, napačen IBAN prejemnika plačila in drugo) je rok za predložitev zahteve za odpoklic najkasneje pet delovnih dni pred potekom 13 mesecev po poravnavi SEPA kreditnega plačila, znotraj uradnega delovnega časa območne enote UJP.

UJP ob prejemu zahteve za odpoklic preveri ali so navedeni podatki zadostni za enolično določitev SEPA kreditnega naloga in sproži odpoklic. V primeru nezadostnih podatkov vas UJP o tem povratno obvesti.

Odgovor na odpoklic je lahko negativen ali pozitiven. V primeru negativnega odgovora Banka Slovenije o tem obvesti UJP, ki vam posreduje prejeti odgovor. V primeru pozitivnega odgovora prejmete na svoj podračun vračilo nepravilno izvršenega naloga.

Odpoklic SEPA priliva

Banka Slovenije lahko prejme zahtevo za odpoklic SEPA priliva, ko je ta že razporejen na podračun . V tem primeru Banka Slovenije odpoklic SEPA priliva pošlje UJP, ki zahtevo za odpoklic posreduje prejemniku sredstev.

Ob prejemu odpoklica SEPA priliva morate v petih delovnih dneh odgovoriti UJP.

Če kot prejemnik sredstev ugotovite, da je zahteva za odpoklic priliva upravičena, izvršite vračilo sredstev tako, da na plačilni nalog v polje IBAN prejemnika vpišete številko računa Banke Slovenije SI56 0100 0000 0100 090, v polje Referenca prejemnika ali v polje Namen pa sklic SI05 232749302. Po prejemu sredstev z vaše strani, Banka Slovenije izvrši vračilo sredstev banki, ki je posredovala zahtevo za odpoklic SEPA priliva.

Če ugotovite, da odpoklic ni upravičen, zavrnete zahtevo za odpoklic SEPA priliva in razlog za zavrnitev odpoklica sporočite UJP. UJP razlog posreduje Banki Slovenije, ki zavrne odpoklic SEPA priliva in pošiljatelju odpoklica pošlje negativni odgovor in razlog zavrnitve.