Direktorat za javni sektor
Čakalne dobe za stranke, ki se za obisk upravne enote še vedno želijo naročiti
Organizacijske enote direktorata
-
Sektor za organizacijo javnega sektorja ter uslužbenski sistem
Ministrstvo za javno upravo
Direktorat za javni sektorTržaška cesta 21
1000 Ljubljana -
Sektor za plače v javnem sektorju
Ministrstvo za javno upravo
Direktorat za javni sektorTržaška cesta 21
1000 Ljubljana -
Sektor za razvoj kadrov v javnem sektorju
Ministrstvo za javno upravo
Direktorat za javni sektorTržaška cesta 21
1000 Ljubljana -
Sektor za podporo delovanju Komisije za pritožbe iz delovnega razmerja pri Vladi RS in Uradniškega sveta
Ministrstvo za javno upravo
Direktorat za javni sektorTržaška cesta 21
1000 Ljubljana -
Sektor za splošni upravni postopek in upravno poslovanje
Ministrstvo za javno upravo
Direktorat za javni sektorTržaška 21
1000 Ljubljana -
Upravna akademija
Ministrstvo za javno upravo
Direktorat za javni sektorTržaška cesta 21
1000 Ljubljana
Področja in teme
-
Uslužbenski sistem
Uslužbenski sistem v Sloveniji je del delovnega prava, ki ureja posebnosti delovnih razmerij, pri katerih je delodajalec država, lokalna skupnost ali druga oseba javnega prava. Posebnosti delovnih razmerij v uslužbenskem sistemu izhajajo iz narave dela, ki ga opravljajo javni uslužbenci, in jih ureja Zakon o javnih uslužbencih (ZJU), sprejet leta 2002.
-
Plačni sistem
Plačni sistem javnega sektorja velja za ves javni sektor, ki ga sestavljajo proračunski uporabniki (državni organi in samoupravne lokalne skupnosti, javne agencije, javni skladi, javni zavodi in javni gospodarski zavodi, druge osebe javnega prava, ki so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti).
-
Povračila stroškov in drugi osebni prejemki
Zaposlenim v javnem sektorju pripadajo povračilo stroškov prehrane med delom, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela ter povračilo stroškov na službenem potovanju, prav tako jim ob izpolnjevanju pogojev pripadajo jubilejne nagrade, solidarnostne pomoči in odpravnina ob upokojitvi.
-
Upravljanje kadrov
Učinkovito upravljanje kadrov, ki vključuje načrtovanje in spremljanje zaposlovanja javnih uslužbencev, prispeva k optimalnemu vodenju kadrovske politike posameznih organov državne uprave. Uvedba metod, postopkov in orodij s področja upravljanja kadrovskih virov prispeva k večji motivaciji, razvoju in učinkovitosti javnih uslužbencev, vodstvu pa omogoča optimalno organizacijo dela ter uporabo znanj in sposobnosti zaposlenih.
-
Usposabljanje javnih uslužbencev
Razpon znanj in veščin, ki jih pri svojem delu potrebujejo javni uslužbenci, je vsak dan večji. Za spoprijemanje z izzivi sodobne, hitro spreminjajoče se digitalne družbe, sta poleg formalne izobrazbe potrebna vseživljenjsko usposabljanje in prenašanje znanja med različnimi generacijami in področji dela.
-
Uveljavljanje pravic javnih uslužbencev iz delovnega razmerja
Uveljavljanje pravic javnih uslužbencev iz delovnega razmerja je urejeno v Zakonu o javnih uslužbencih. Ureditev dvostopenjskega odločanja pri delodajalcu odstopa od ureditve pravnega varstva v splošni delovnopravni zakonodaji.
-
Funkcionarji
Funkcionarji so osebe, ki pridobijo mandat za opravljanje funkcije na splošnih volitvah ali z izvolitvijo ali imenovanjem v Državnem zboru, in druge osebe, ki jih skladno z zakonom kot funkcionarje izvolijo ali imenujejo nosilci zakonodajne, izvršilne ali sodne oblasti ter župani ali predstojniki državnih organov.
-
Javne agencije in javni zavodi
Javne agencije so osebe javnega prava, ki imajo lastno pravno osebnost, ustanovijo pa se na podlagi posebnega zakona z ustanovitvenim aktom. Zavodi so organizacije, ki se ustanovijo za opravljanje dejavnosti vzgoje in izobraževanja, znanosti, kulture, športa, zdravstva, socialnega varstva, otroškega varstva, invalidskega varstva, socialnega zavarovanja ali drugih dejavnosti, če cilj opravljanja dejavnosti ni pridobivanje dobička.
-
Sistem inšpekcijskega nadzora
Inšpekcijski nadzor je nadzor nad izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov. Izvajajo ga inšpektorji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Inšpektor pri opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora samostojno vodi postopek, izvaja pooblastila in izreka ukrepe.
-
Upravno poslovanje
Pravila upravnega poslovanja urejajo standarde delovanja upravnih organov in nosilcev javnih pooblastil, ki uporabnikom upravnih storitev zagotavljajo primerno in kakovostno obravnavo, kot se spodobi za sodobno, k uporabniku usmerjeno upravo. Določajo dolžna dejanja, ki uporabnikom olajšajo poslovanje z upravo, določajo poslovni čas in uradne ure, poslovanje z dokumentarnim gradivom ter standarde uporabe in označevanja zgradb, prostorov, opreme in zagotavljanja varnosti.
-
Upravni postopek
Upravni postopek je namenjen urejanju procesnih razmerij med oblastnim organom in drugimi udeleženci upravnega postopka, ko se odloča o upravni zadevi, to je pravici, pravni koristi ali obveznosti s področja upravnega prava. Upravni postopek sestavljajo temeljna načela, kot minimalni standardi vsakega procesnega varstva in procesna pravila.
-
Upravne takse
Pri poslovanju organov državne uprave, občinskih organov in nosilcev javnih pooblastil je za nekatere upravne storitve predvideno plačilo upravne takse. Zavezanec za plačilo je tisti, ki vloži vlogo in tako začne upravni ali drug postopek, za katerega je predvideno plačilo upravne takse.
Projekti
-
Vzpostavitev informacijskega sistema za upravljanje in razvoj zaposlenih v državni upravi – MUZA
V tekuV okviru operacije Učinkovito upravljanje zaposlenih izvajamo projekt Vzpostavitev informacijskega sistema za upravljanje in razvoj zaposlenih v državni upravi – MUZA, s katerim želimo vsebinsko ter informacijsko podpreti naslednje kadrovske postopke:
- interni trg dela, znanja in priložnosti v organih državne uprave,
- upravljanje kompetenc,
- razvojni pogovor ter
- ugotavljanje potreb po usposabljanjih. -
Vzpostavitev kompetenčnega modela – VKM
ZaključenNa Ministrstvu za javno upravo smo za uresničitev ciljev Strategije razvoja javne uprave 2015 – 2020 pričeli z izvedbo operacije Učinkovito upravljanje zaposlenih (UUZ), kamor je bil umeščen tudi projekt Vzpostavitev kompetenčnega modela (VKM).