Inšpekcijski svet
Delovno področje Inšpekcijskega sveta
Inšpekcijski svet deluje preko sej in preko svojih delovnih teles. Seje vodi predsednik sveta ali oseba, ki jo predsednik pooblasti, na njej pa sodelujejo člani sveta in njihovi sodelavci. Predsednik inšpekcijskega sveta lahko samostojno ali na predlog članov sveta povabi na sestanek tudi druge udeležence, ki bi lahko pomembno prispevali k uspešnemu reševanju posameznih vprašanj dnevnega reda.
Natančneje delovno področje Inšpekcijskega sveta obsega:
- načrtovanje skupnega izvajanja nalog inšpekcijskega nadzora različnih inšpekcij in skrb za hitro prenašanje informacij;
- obravnava skupnih strokovnih in organizacijskih vprašanj, povezanih z delovanjem posameznih inšpekcij;
- določanje in spremljanje kazalcev uspešnosti, učinkovitosti in kakovosti dela inšpekcij;
- načrtovanje in predlaganje usposabljanj javnih uslužbencev v inšpekcijah, skladno s potrebami;
- načrtovanje standardizacije opreme, evidenc in dostopov do baz podatkov, potrebnih za učinkovitejše opravljanje inšpekcijskega nadzora in vodenje prekrškovnih postopkov;
- zagotavljanje skupnega informacijskega sistema za vse inšpekcije, ki si medsebojno izmenjujejo podatke;
- zagotavljanje enotne razlage predpisov, ki se nanašajo na delo inšpekcij;
- zagotavljanje pravne pomoči v zahtevnih operativnih primerih;
- obravnavanje predlogov za spremembe oziroma dopolnitve predpisov;
- sodelovanje pri reševanju vprašanj s področja pristojnosti;
- obravnavanje poročil delovnih teles.
Na Inšpekcijski svet lahko podate Pobudo ali predlog v zvezi z inšpekcijskimi postopki. Reševanje prijav, ki se nanašajo na konkretne kršitve, ni v pristojnosti Inšpekcijskega sveta.
Kadar gre za konkretno kršitev, je možna Prijava kršitev inšpekcijskemu organu.
Storitev
Naziv storitve | Institucija |
---|---|
Ministrstvo za javno upravo | |
Ministrstvo za javno upravo |
-
Sistem inšpekcijskega nadzora
Inšpekcijski nadzor je nadzor nad izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov. Izvajajo ga inšpektorji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Inšpektor pri opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora samostojno vodi postopek, izvaja pooblastila in izreka ukrepe.
Člani
-
Člani Inšpekcijskega sveta
Inšpekcijski svet vodi minister, pristojen za upravo, ali oseba, ki jo minister pooblasti. Člani Inšpekcijskega sveta so glavni inšpektorji in predstojniki organov oziroma poslovodni organi oseb javnega prava, v katerih deluje inšpekcija, oziroma osebe, ki jih predstojnik oziroma poslovodni organ pooblasti.Seznami in evidence- Inšpekcijski organi v Republiki Sloveniji (25. 8. 2023) (docx, 35 KB)
Odbori Inšpekcijskega sveta
V okviru Inšpekcijskega sveta so bili ustanovljeni odbori za izvajanje nalog Inšpekcijskega sveta, ki pripomorejo k večji učinkovitosti, strokovnosti in koordiniranosti izvajanja posameznih akcij oziroma reševanja problemov širše narave.
Naloge Odbora za informacijsko podporo:
- priprava informacijske podpore za enotno vstopno točko portala inšpekcijskih služb,
- izvedba intranetne povezave med posameznimi inšpekcijskimi službami in medsebojna povezljivost nekaterih baz podatkov,
- načrtuje standardizacijo opreme, evidenc, dostopov do baz podatkov, ki jih inšpektorji potrebujejo za učinkovitejše opravljanje inšpekcijskega nadzora,
- druge naloge po odločitvi inšpekcijskega sveta ali predsednika inšpekcijskega sveta.
Naloge Odbora za izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje:
- obravnavanje predlogov s področja izobraževanja, izpopolnjevanja in usposabljanja,
- predlaga ustrezne oblike usposabljanja inšpektorjev, skladno s potrebami,
- priprava gradiv s področja dela na področjih skupnega interesa inšpektorjev za obravnavo na inšpekcijskem svetu,
- organizacija strokovnih posvetov z administrativno podporo Upravne akademije Ministrstva za javno upravo,
- druge naloge po odločitvi inšpekcijskega sveta ali predsednika inšpekcijskega sveta.
Naloge Odbora za merjenje uspešnosti, učinkovitosti in kakovosti dela inšpekcijskih služb:
- priprava predloga stalnih meril in kriterijev za ugotavljanje uspešnosti delovanja inšpekcijskih služb ter ugotavljanja učinkovitosti in kakovosti dela inšpekcij,
- spremljanje izvajanja meril in kriterijev za ugotavljanje uspešnosti delovanja inšpekcijskih služb ter ugotavljanja učinkovitosti in kakovosti dela inšpekcij,
- priprava četrtletnih poročil za obravnavo na seji inšpekcijskega sveta o statističnih učinkih in kakovosti dela inšpekcij,
- druge naloge po naročilih inšpekcijskega sveta ali predsednika inšpekcijskega sveta.
Naloge Odbora za pravno področje:
- obravnava pravnih vprašanj, naslovljenih na inšpekcijski svet,
- zbiranje pripomb in sugestij za pripravo sprememb krovnih predpisov s področja delovanja inšpekcij,
- pomaga pri reševanju vprašanj pristojnosti,
- nudenje pravne pomoči v zapletenih operativnih primerih,
- nudenje enotne razlage določb predpisov, ki se v praksi različno razlagajo,
- opredeljevanje do predlogov zakonodaje, predvsem v primerih, ko se bo ta nanašala na delovna področja več inšpekcij,
- druge naloge po naročilu inšpekcijskega sveta ali predsednika inšpekcijskega sveta.
Odbor | Vodja odbora | Člani odbora |
---|---|---|
Odbor za izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje | mag. Boris Balant (boris.balant@mors.si) | mag. Igor Semolič, član in namestnik vodje Franc Rančigaj, član dr. Andreja Kikec Trajković, članica |
Odbor za pravno področje | Andrej Žakelj (andrej.zakelj@gov.si) | mag. Saša Dragar Milanovič, članica in namestnica vodje Polona Cankar, članica Marta Dremelj, članica Katja Privšek / Špela Struna, članica Martin Golčer, član |
Odbor za merjenje uspešnosti, učinkovitosti in kakovosti inšpekcijskih služb | Albert Nabernik (albert.nabernik@gov.si) | mag. Jurij Komar, član in namestnik vodje mag. Janez Novak, član Matija Remec, član |
Odbor za informacijsko podporo | Aleksander Golob (aleksander.golob@gov.si) | Marjan Rosa, član in namestnik vodje Andreja Bizjak, članica mag. Romana Lah, članica Mojca Ferluga, članica |
Regijska koordinacija inšpektorjev
Za koordinacijo dela inšpekcij na regionalni ravni so bile na podlagi Zakona o inšpekcijskem nadzoru ustanovljene regijske koordinacije inšpektorjev. Člani regijskih koordinacij inšpektorjev so vodje območnih enot inšpekcij, predsednik posamezne regijske koordinacije inšpektorjev pa je vodja območne enote ene od inšpekcij.
Regijske koordinacije inšpektorjev po sedežih |
Predsednik | Kontakt | Mandat traja do |
---|---|---|---|
Celje | Franci Plavčak | franci.plavcak@gov.si | 5. 9. 2025 |
Koper | Primož Perne | primoz.perne@gov.si | 17. 10. 2023 |
Kranj | Matjaž Gašperlin | matjaz.gasperlin@gov.si | 16. 1. 2025 |
Ljubljana | Boštjan Štamcar | bostjan.stamcar@gov.si | 1. 12. 2024 |
Maribor | Aljoša Oberžan | aljosa.oberzan@gov.si | 23. 5. 2024 |
Murska Sobota | Romana Šumak | romana.sumak@gov.si | 5. 9. 2025 |
Nova Gorica | Ljubo Trajkovski | ljubo.trajkovski@gov.si | 26. 9. 2024 |
Novo mesto | mag. Romana Tomše | romana.tomse@gov.si | 5. 9. 2025 |
-
Letna poročila Inšpekcijskega sveta
Poročila- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2022 (docx, 550 KB)
- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2021 (docx, 526 KB)
- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2020 (docx, 503 KB)
- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2019 (docx, 440 KB)
- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2018 (docx, 596 KB)
- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2017 (pdf, 889 KB)
- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2016 (pdf, 635 KB)
- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2015 (pdf, 561 KB)
- Poročilo Inšpekcijskega sveta za leto 2014 (pdf, 497 KB)
-
Poslovnik Inšpekcijskega sveta
Poslovniki- Poslovnik Inšpekcijskega sveta (docx, 40 KB)
- Priloga I - Regijske koordinacije inšpektorjev (docx, 19 KB)
- Soglasje k Poslovniku Inšpekcijskega sveta - Sklep Vlade Republike Slovenije (docx, 31 KB)
- Obvestilo posameznikom o snemanju sej po Splošni uredbi o varstvu osebnih podatkov (docx, 22 KB)