Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Vključitev v sistem spletnih plačil UJP

Sistem spletnih plačil UJP omogoča spletno plačevanje e-storitev v upravnih, sodnih in drugih uradnih postopkih ter drugih storitev in blaga, ki jih proračunski uporabniki in zunanji ponudniki zagotavljate svojim uporabnikom (fizičnim in pravnim osebam) prek svojih spletnih portalov, enotnega spletnega portala ali UJP e-trgovine.

Proračunski uporabniki lahko prejemate plačila za svoje e-storitve ter izmenjujete podatke o plačilnih transakcijah le prek sistema spletnih plačil UJP.

Deležniki sistema spletnih plačil UJP

Ponudniki e-storitev so:

  • proračunski uporabniki, ki uporabnikom ponujajo e-storitve prek svojega ali enotnega spletnega portala ali prek UJP e-trgovine in
  • zunanji ponudniki, ki uporabnikom ponujajo e-storitve prek enotnega spletnega portala.

Zunanji ponudniki so ponudniki e-storitev, ki nimajo statusa proračunskega uporabnika in so v sistem spletnih plačil UJP vključeni kot nosilci javnega pooblastila ali druge institucije, pristojne za izvajanje različnih e-storitev in pooblastil prek enotnega spletnega portala.

Skrbnik e-storitve je zastopnik ponudnika e-storitve. Če je v e-storitev vključenih več ponudnikov, ponudniki med seboj določijo skrbnika te e-storitve. To je lahko eden od ponudnikov ali zunanji izvajalec, s katerim imajo ponudniki te e-storitve podpisano pogodbo o upravljanju e-storitve.

Plačilni servisi so banke in hranilnice, izdajatelji plačilnih kartic, operaterji mobilne telefonije in drugi ponudniki, ki omogočajo spletno plačevanje e-storitev.

Uporabniki e-storitev so fizične in pravne osebe, ki e-storitev opravijo prek spletnega portala ponudnika e-storitve, UJP e-trgovine ali enotnega spletnega portala.

Uporabniki lahko e-storitve plačujejo na naslednje načine:

  • s plačilnimi karticami,
  • z uporabo mobilne telefonije in
  • prek spletne banke.

Aplikacije sistema spletnih plačil UJP

Sistem spletnih plačil UJP sestavljajo naslednje spletne aplikacije: 

  • UJP e-plačila – namenjena uporabnikom (fizičnim in pravnim osebam) za spletno plačevanje e-storitev.
  • API vmesnik – omogoča komunikacijo med spletnim portalom ponudnika e-storitve in aplikacijo UJP e-plačila. 

Tehnična navodila za uporabo spletne aplikacije UJP e-plačila (API vmesnik)

  • UJP e-trgovina – namenjena ponudnikom e-storitev in omogoča hitro vzpostavitev spletne trgovine.
  • Nadzorni modul – namenjen ponudnikom e-storitev in omogoča pregled podatkov o plačilih, opravljenih prek aplikacije UJP e-plačila ter vzpostavitev in urejanje UJP e-trgovine, urejanje artiklov in pregled nakupov v UJP e-trgovini.

Navodila za uporabo Nadzornega modula in UJP e-trgovine

Postopek vključitve in izključitve

Za vključitev v sistem spletnih plačil UJP z novo ali obstoječo e-storitvijo izpolnite Vlogo za vključitev e-storitve v sistem spletnih plačil UJP.

Za spremembo nastavitev e-storitve izpolnite Vlogo za spremembo nastavitev e-storitve v sistemu spletnih plačil UJP.

Za izključitev ponudnika e-storitve iz sistema spletnih plačil UJP ali izključitev posamezne e-storitve iz sistema spletnih plačil UJP, izpolnite Vlogo za izključitev e-storitve iz sistema spletnih plačil UJP.

Za dostop ali spremembo pravic v Nadzornem modulu izpolnite Vlogo za dostop ali spremembo pravic uporabnika v Nadzornem modulu.

Za brisanje uporabnika iz Nadzornega modula izpolnite Vlogo za brisanje uporabnika iz Nadzornega modula.

Vse vloge pošljete izključno v elektronski obliki na elektronski naslov ujp@ujp.gov.si. Vlogo v izvirni elektronski obliki podpiše z digitalnim podpisom zastopnik oziroma pooblaščena oseba ponudnika e-storitve. Skenirano kopijo vloge lastnoročno podpiše ter žigosa zastopnik oziroma pooblaščena oseba ponudnika e-storitve, pri čemer uporaba žiga ni obvezna, če ga ponudnik e-storitve v skladu s svojimi notranjimi akti ne uporablja.

Razporejanje plačil

Če želite prejemati plačila za e-storitve na različne podračune, v Vlogi za vključitev e-storitve v sistem spletnih plačil UJP izberete točko 6.b »podračun UJP za razporejanje plačil« ali v Vlogi za spremembo nastavitev e-storitve v sistemu spletnih plačil UJP izberete točko 3.b »podračun UJP za razporejanje plačil«. Na ta podračun plačilni servisi nakazujejo plačila za e-storitve, UJP pa plačila razporeja na željene podračune ponudnika e-storitve skladno s Tehničnimi navodili za uporabo spletne aplikacije UJP e-plačila (API vmesnik).

Prehod na API vmesnik

Izmenjava podatkov med spletnim portalom ponudnika e-storitve in aplikacijo UJP e-plačila poteka prek:

  • spletnega vmesnika – za ponudnike e-storitev, ki so se v sistem spletnih plačil UJP vključili do 9. 11. 2025 ter
  • API vmesnika – za ponudnike e-storitev, ki so se v sistem spletnih plačil UJP vključili 10. 11. 2025 oziroma kasneje.

V skladu s Splošnimi pogoji poslovanja sistema spletnih plačil UJP lahko ponudniki e-storitev izmenjujete podatke z aplikacijo UJP e-plačila prek spletnega vmesnika najkasneje do 30. 6. 2028. Po tem datumu bo ukinjen.

Skrbniki e-storitve za prehod na izmenjavo podatkov z aplikacijo UJP e-plačila prek API vmesnika izpolnite Izjavo o prehodu na API vmesnik UJP e-plačila. Izjavo pošljete izključno v elektronski obliki na elektronski naslov ujp@ujp.gov.si. Izjavo v izvirni elektronski obliki podpiše skrbnik e-storitve z digitalnim podpisom. Skenirano kopijo izjave lastnoročno podpiše ter žigosa skrbnik e-storitve, pri čemer uporaba žiga ni obvezna, če ga skrbnik e-storitve v skladu s svojimi notranjimi akti ne uporablja.

Koristni napotki

Kako poteka nakazovanje plačil v dobro ponudnikov e-storitev?

Plačila v dobro ponudnikov e-storitev nakazujejo posamični plačilni servisi. Pogostost nakazovanja plačil na podračune/transakcijske račune ponudnikov e-storitev je odvisna od posameznega plačilnega servisa:

  • plačilni servis TELEKOM SLOVENIJE d.d. za mobilno plačevanje prek VALÚ – enkrat mesečno;
  • plačilni servis Petrol Pay d.o.o. za mobilno plačevanje prek mBills – enkrat dnevno;
  • plačilni servis NLB d.d. za mobilno plačevanje s plačilno metodo Flik – takojšnje plačilo;
  • plačilni servis NLB d.d. za plačevanje s plačilnimi karticami Maestro, Mastercard in Visa – enkrat dnevno;
  • plačilni servis Sparkasse Pay d.o.o. za plačevanje s plačilno kartico Diners Club – enkrat tedensko;
  • plačilni servis OTP banka d.d. za plačevanje prek spletne banke Bank@net – praviloma isti dan.

Transakcijski limiti uporabnikov e-storitev

Uporabniki e-storitev, ki opravljajo spletna plačila s plačilnimi karticami (Visa, Maestro in Mastercard) ali plačilno metodo Flik, so pri izvedbi plačil omejeni z naslednjimi transakcijskimi limiti:

  • debetne kartice – 100.000,00 EUR
  • kartice z odloženim plačilom (kreditne kartice) – 9.999,00 EUR
  • Flik plačila – ni omejitev.

Ali naj ponudnik e-storitve opravi storitev šele po nakazilu plačila na podračun ponudnika e-storitve?

Ponudniku e-storitve ni treba čakati na nakazilo in lahko opravi storitev takoj. Izvedena plačila preveri v Nadzornem modulu.

Kako poteka reševanje reklamacij?

Reklamacije ponudnika e-storitve, ki izhajajo iz vsebine plačevanja prek sistema spletnih plačil UJP, rešujeta medsebojno ponudnik e-storitve in plačilni servis.

UJP rešuje tehnične reklamacije ponudnika e-storitve, ki so povezane z delovanjem sistema spletnih plačil UJP. Ponudnik e-storitve pošlje UJP reklamacijo na elektronski naslov ujp@ujp.gov.si.