Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Konzularne informacije Veleposlaništva London

Obvestilo Ministrstva za zunanje in evropske zadeve

Državljanom svetujemo, da pri načrtovanju poti v tujino preverite veljavnost svojih dokumentov, spremljate razmere na območju načrtovane poti, poskrbite za ustrezno potovalno zdravstveno zavarovanje, preverite pogoje vstopa v ciljno in tranzitne države ter upoštevate navodila tamkajšnjih oblasti. Izpolnite lahko tudi spletni obrazec o vašem potovanju v tujino. V državah ali delih držav, za katere je ministrstvo izdalo priporočilo visoke oziroma najvišje stopnje previdnosti (oranžno, rdeče ali črno opozorilo) je lahko nudenje konzularne pomoči državljanom omejeno, oteženo ali onemogočeno. Državljani s potovanjem na ta območja prevzemajo tudi večjo odgovornost za morebitne posledice, ki bi nastale zaradi nezmožnosti nudenja konzularne pomoči.

Konzularni oddelek diplomatsko-konzularnega predstavništva nudi zaščito in pomoč državljanom Republike Slovenije ter izvaja nekatere storitve za tuje državljane. V nadaljevanju so navedene osnovne informacije o storitvah za državljane Republike Slovenije (v nadaljevanju državljan).

Potovanja v Združeno kraljestvo

Informacije o potovanju v Združeno kraljestvo in druge koristne napotke najdete na strani Združeno kraljestvo.

Konzularne takse

Za opravljene konzularne storitve je potrebno poravnati ustrezno konzularno takso. Plačilo se opravi v GBP po veljavnem menjalnem tečaju.

Vloga

Državljan lahko na diplomatsko-konzularnem predstavništvu odda vlogo za izdajo potnega lista.

Polnoletni državljan vlogo za izdajo potnega lista odda osebno. Za mladoletnega vlogo odda njegov zakoniti zastopnik. Če je mladoletnik starejši od osem let, mora biti ob tem prisoten tudi sam.

Vlogi je treba priložiti:

  • stari potni list (če ga imate, sicer pa veljavno javno listino s fotografijo),
  • biometrično fotografijo predpisane velikosti, ki kaže pravo podobo in ustreza navodilom Ministrstva za notranje zadeve.

Izdaja in veljavnost

Potni list se polnoletnemu državljanu izda z veljavnostjo deset let, državljanu, staremu od tri do 18 let, z veljavnostjo pet let, in državljanu, ki še ni dopolnil starosti treh let, z veljavnostjo tri leta.

Veljavnost potnega lista in konzularne takse:

  • 10 let za odrasle osebe od 18. leta dalje – 115 EUR,
  • 5 let za otroke od 3. do 18. leta starosti – 76 EUR,
  • 3 leta za otroke do 3. leta starosti – 57 EUR,
  • 1 leto – 47 EUR.

Potni list se vroči osebno vlagatelju ali zakonitemu zastopniku.

Izročitev v uničenje

Državljan mora potni list pristojnemu organu izročiti v uničenje najpozneje v 30 dneh, če:

  • spremeni kateri koli osebni podatek, ki je vpisan na biografski strani potnega lista,
  • spremeni stalno prebivališče, pa vpis spremembe stalnega prebivališča v potni list ni več mogoč,
  • fotografija ne kaže več njegove prave podobe,
  • je poškodovan ali obrabljen ali iz kakšnega drugega razloga ni več uporaben,
  • ob prenehanju državljanstva RS.

Vpis spremembe naslova

Državljan mora najpozneje v 30 dneh po spremembi naslova pristojnemu organu predložiti potni list za vpis spremembe vanj. Vlogi je treba priložiti:

  • veljaven potni list, v katerem je še prosta rubrika za vpis novega naslova,
  • potrdilo o prijavi prebivališča na novem naslovu.

Vpis spremembe je takse prost.

Podaja vloge za mladoletno osebo:
- vlogo odda zakoniti zastopnik (starš)
- do 8 let, ni potrebna prisotnost,
- od 8 let, potrebna prisotnost zaradi podpisa;
- ter od 12 let, potrebna prisotnost zaradi odvzema prstnega odtisa 

ALI ŽIVITE Z DRUGIM STARŠEM NA SKUPNEM STALNEM NASLOVU?

NE: Starš, ki ureja dokumente, rabi pisno soglasje drugega starša, (za izdelavo ter prevzem dokumenta). Soglasje mora biti lastnoročno podpisano ter mora vsebovati osebne podatke (ime, priimek, EMŠO)

DA: Za postopek ni potrebno nobeno soglasje

Če je oseba skrbnik, je potreben sklep sodišča o skrbništvu/odločba. 

Vloga

Državljan lahko na diplomatsko-konzularnem predstavništvu odda vlogo za izdajo osebne izkaznice.

Polnoletni državljan vlogo za izdajo osebne izkaznice odda osebno. V nekaterih primerih je potrebno tudi soglasje drugega starša. Za mladoletnega otroka vlogo odda njegov zakoniti zastopnik. Če je mladoletnik starejši od osem let, mora biti ob tem prisoten tudi sam.

Vlogi je treba priložiti:

Izdaja in veljavnost

Osebna izkaznica s triletno veljavnostjo se izda državljanu, mlajšemu od treh let. Osebna izkaznica s petletno veljavnostjo se izda državljanu, staremu od tri do 18 let. Osebna izkaznica z desetletno veljavnostjo se izda državljanu, staremu od 18 do 70 let. Po dopolnjenem 70. letu starosti se državljanu izda osebna izkaznica s trajno veljavnostjo.

Veljavnost osebne izkaznice in konzularne takse:

  • 10 let za odrasle osebe od 18. do 70. leta starosti – 76 EUR,
  • 5 let za otroke od 3. do 18. leta starosti – 60 EUR,
  • 3 leta za otroke do 3. leta starosti – 44 EUR,
  • trajna osebna izkaznica – 76 EUR.

Osebna izkaznica se vroči osebno vlagatelju ali zakonitemu zastopniku.

Izročitev v uničenje

Državljan mora osebno izkaznico izročiti pristojnemu organu v uničenje najpozneje v 30 dneh, če:

  • spremeni priimek ali ime,
  • spremeni stalno prebivališče,
  • fotografija ne kaže več njegove prave podobe,
  • je poškodovana ali obrabljena ali iz kakšnega drugega razloga ni več uporabna,
  • ob prenehanju državljanstva RS.

Podaja vloge za mladoletno osebo:
- vlogo odda zakoniti zastopnik (starš)
- do 8 let, ni potrebna prisotnost,
- od 8 let, potrebna prisotnost zaradi podpisa;
- ter od 12 let, potrebna prisotnost zaradi odvzema prstnega odtisa 

ALI ŽIVITE Z DRUGIM STARŠEM NA SKUPNEM STALNEM NASLOVU?

NE: Starš, ki ureja dokumente, rabi pisno soglasje drugega starša, (za izdelavo ter prevzem dokumenta). Soglasje mora biti lastnoročno podpisano ter mora vsebovati osebne podatke (ime, priimek, EMŠO)

DA: Za postopek ni potrebno nobeno soglasje

Če je oseba skrbnik, je potreben sklep sodišča o skrbništvu/odločba. 

Naznanitev pogrešitve, izgube ali tatvine potnega lista ali osebne izkaznice

Državljan je dolžan pogrešitev, izgubo ali tatvino (v nadaljevanju pogrešitev) potnega lista ali osebne izkaznice v tujini takoj naznaniti pristojnim organom v Republiki Sloveniji ali diplomatsko-konzularnemu predstavništvu.

Postopek na diplomatsko-konzularnem predstavništvu

Pogrešitev se najprej prijavi policiji ali drugemu pristojnemu organu, da se pridobi potrdilo o prijavi pogrešitve. Potrdilo se predloži diplomatsko-konzularnemu predstavništvu, pri katerem je treba podati izjavo o naznanitvi pogrešitve dokumenta. Pri tem je treba navesti resnične podatke o okoliščinah pogrešitve dokumenta, saj je državljan za podano neresnično izjavo kazensko in materialno odgovoren. Diplomatsko-konzularno predstavništvo na tej podlagi prekliče veljavnost pogrešanega, ukradenega ali izgubljenega dokumenta.

Naznanitev pogrešitve dokumenta je takse prosta.

Naziv storitve Institucija
Ministrstvo za notranje zadeve
Ministrstvo za notranje zadeve

Po prijavi pogrešitve

Diplomatsko-konzularno predstavništvo lahko izda potni list za vrnitev (angleško Emergency travel document oziroma ETD) z veljavnostjo do 30 dni oziroma za čas, ki je potreben za vrnitev v državo, kjer ima državljan prijavljeno stalno ali začasno prebivališče.

Potni list za vrnitev je začasni dokument in je namenjen zgolj vrnitvi v kraj prebivanja. Z njim ne morete nadaljevati potovanja v druge države na svojem potovanju. Pozanimati se morate tudi glede vizumov, ki jih je treba za tak dokument dodatno pridobiti pri pristojnih organih države, kjer ste, in/ali držav, skozi katere boste potovali.

Postopek

Za pridobitev potnega lista za vrnitev je treba:

  • predložiti originalno potrdilo o prijavi pogrešitve,
  • predložiti fotografijo,
  • poravnati konzularno takso v višini 19,00 EUR.

Vse informacije o prijavi stalnega ali začasnega naslova v tujini, izdaji potrdil o prebivališčih in zamenjavi identifikacijskih dokumentov zaradi spremembe naslova stalnega prebivališča najdete v temi Prebivališče.

Prijava stalnega ali začasnega naslova v tujini je takse prosta.

Državljan z veljavnim digitalnim kvalificiranim potrdilom lahko prijavo stalnega ali začasnega naslova v tujini opravi tudi na portalu e-uprava:

Naziv storitve Institucija
Ministrstvo za notranje zadeve
Ministrstvo za notranje zadeve

Sprememba stalnega ali začasnega naslova

Spremembo naslova lahko opravite osebno na veleposlaništvu ali po elektronski pošti. Izpolnjeno in lastnoročno podpisano vlogo za prijavo naslova v tujini lahko po elektronski pošti pošljete na consular.london@gov.si skupaj s kopijo osebnega dokumenta.

Obrazec za ureditev naslova polnoletne osebe

Obrazec za ureditev naslova mladoletne osebe 

Po opravljeni spremembi vam bomo po elektronski pošti poslali potrdilo o novem naslovu. Originalno potrdilo lahko nato osebno prevzamete na veleposlaništvu v času uradnih ur konzularnega oddelka. Sprememba prebivališča je brezplačna.

Če želite vlogo podati na veleposlaništvu, zaprosite za termin na consular.london@gov.si.

Sprememba naslova v osebnih dokumentih

V skladu z zakonodajo ste ob spremembi stalnega prebivališča dolžni v roku 30 dni posodobiti naslov tudi v osebnih dokumentih.

Spremembo naslova v potnem listu lahko opravite, če je v potnem listu še dovolj prostora za vpis novega naslova. Potni list lahko predložite veleposlaništvu na podlagi predhodno dogovorjenega termina. Postopek spremembe stalnega naslova v potnem listu je brezplačen in traja približno 4 tedne.

Če v potni listini ni več prostora za vpis novega naslova, morate zaprositi za nov potni list.

Sprememba naslova na osebni izkaznici ni mogoča; v tem primeru se zaprosi za izdajo nove osebne izkaznice.

Status davčnega nerezidenta

Informacije glede ureditve statusa davčnega nerezidenta so dostopne na spletni strani Finančne uprave Republike Slovenije.

Matične zadeve (rojstvo, zakonska/partnerska zveza, smrt)

Državljani lahko na diplomatsko-konzularnem predstavništvu zaprosijo za izdajo izpiskov iz matičnega registra in oddajo vlogo za vpis matičnih dejstev (rojstvo, zakonska/partnerska zveza, smrt).

Na diplomatsko-konzularnem predstavništvu se lahko zaprosi za izdajo:

  • izpiska iz matičnega registra o rojstvu – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
  • izpiska iz matičnega registra o sklenjeni zakonski zvezi – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
  • izpiska iz matičnega registra o sklenjeni istospolni partnerski zvezi – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
  • izpiska iz matičnega registra o smrti – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
  • potrdila o državljanstvu – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
  • potrdila o samskem stanu – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
  • potrdila, da ni zadržkov za sklenitev zakonske zveze v tujini – konzularna taksa znaša 38 EUR,
  • potrdila o živetju – potrditev obrazca za slovenske državljane je takse prosta, konzularna taksa potrditve obrazca za tujca je 13 EUR,
  • prve spremembe osebnega imena z odločbo – konzularna taksa znaša 55 EUR.

Vpis poroke

Če ste sklenili zakonsko zvezo na ozemlju Združenega kraljestva (ZK), čim prej uredite naknadni vpis zakonske zveze v matični register Republike Slovenije.

Potrebni dokumenti:

  1. Vloga za vpis sklenitve zakonske zveze
  2. Izpisek o sklenjeni zakonski zvezi: izpiske v ZK izdajajo General Register Office (Anglija in Wales), National Records of Scotland (Škotska), Register Office for Northern Ireland (Severna Irska). Pečat Apostille se pridobi pri Legalisation Office of the Foreign, Commonwealth & Development Office. Izpisek in pečat Apostille morata biti predložena s prevodom v slovenski jezik. Izpisek o zakonski zvezi z Apostillom ostane v evidencah v Sloveniji in ga stranka ne more dobiti nazaj.
  3. Fotokopija potnega lista zakonca (v kolikor želi zakonec prevzeti priimek slovenskega zakonca, mora priimek spremeniti v matični državi in predložiti fotokopijo potne listine z novim priimkom).
  4. Izjava o izbiri priimka po poroki (če priimek po poroki ni razviden iz potrdila o sklenjeni zakonski zvezi).

Če ste ločeni in razveze niste vpisali v matični register, priložite tujo sodno odločbo o razvezi, priznano na Okrožnem sodišču v Sloveniji. Če ste ovdoveli, priložite potrdilo o smrti pokojnega zakonca, overjeno s pečatom Apostille in opremljeno s prevodom v slovenski jezik.

Za termin za podajo vloge zaprosite na elektronskem naslovu consular.london@gov.si

V primeru spremembe priimka lahko vložite tudi vlogo za nov potni list. Postopek bo zaključen, ko bo poroka registrirana v Sloveniji na upravni enoti in priimek ustrezno spremenjen.

Naknadni vpis razveze

Postopek vpisa razveze, ki se je zgodila na ozemlju ZK, je razdeljen v dve fazi:

Priznanje tuje sodne odločbe – izvede Okrožno sodišče v RS

Stranka ta del postopka ureja sama. Pristojno sodišče v RS stranki v postopku neposredno nudi pomoč in posreduje ustrezne usmeritve.

V postopku na sodišču se predloži:

  1. Predlog za priznanje tuje sodne odločbe, ki se poda na obrazcu, ki ga lahko stranka pridobi pri sodišču
  2. Pravnomočna sodna odločba o razvezi overjena z Apostille in opremljena s prevodom v slovenski jezik s strani sodnega tolmača
  3. Taksa: plačilo takse se izvede na podlagi plačilnega naloga, ki ga sodišče izda po prejemu predloga za priznanje tuje sodne odločbe, z vsemi navodili za plačilo iz tujine

Priporoča se imenovanje pooblaščenca za vročanje v Republiki Sloveniji.

Vpis razveze v matični register – izvede upravna enota

Ko je ta del postopka zaključen, je potrebno odločbo predložiti upravni enoti, ki bo uredila vpis razveze v matični register. Ta del postopka se lahko uredi preko veleposlaništva.

Na veleposlaništvu se predloži:

  1. Priznana tuja sodna odločba (rezultat zgornjega postopka)
  2. Zapisnik o spremembi priimka po razvezi (naredi se na veleposlaništvu): zakonec, ki je ob sklenitvi zakonske zveze spremenil priimek, lahko v 12 mesecih po pravnomočnosti razveze poda izjavo, da želi ponovno uporabljati priimek, ki ga je imel pred sklenitvijo zakonske zveze. Izjavo lahko poda le, če v času trajanja zakonske zveze priimka ni spreminjal na podlagi odločbe. Po poteku 12 mesecev od pravnomočnosti razveze je sprememba priimka mogoča le z odločbo, ki jo izda upravna enota.

 

Sprememba osebnega imena

Osebno ime je sestavljeno iz imena in priimka, ki je bilo posamezniku določeno ob rojstvu in se lahko spremeni na podlagi določenih družinsko pravnih razmerij (sklenitev zakonske/partnerske zveze, razveza ali razveljavitev zakonske/partnerske zveze, priznanje očetovstva, posvojitev) ali na podlagi prošnje polnoletnega državljana oziroma na podlagi prošnje zakonitih zastopnikov pri spremembi osebnega imena mladoletni osebi. Vlogo za spremembo osebnega imena je možno podati na katerikoli upravni enoti v Republiki Sloveniji in na diplomatsko-konzularnem predstavništvu Republike Slovenije v tujini.

Sprememba osebnega imena z odločbo (za polnoletne osebe)

S prošnjo lahko zaprosite za spremembo:

  • imena
  • priimka
  • celotnega osebnega imena oziroma imena in priimka hkrati.

Sprememba osebnega imena ni dovoljena osebam, obsojenim za kaznivo dejanje, za katero se storilec preganja po uradni dolžnosti, dokler kazen ni izvršena ali dokler trajajo pravne posledice obsodbe.

Ob vsaki spremembi osebnega imena ste dolžni zamenjati identifikacijske dokumente.

Za oddajo vloge za spremembo osebnega imena potrebujete:

  1. Izpolnjen in podpisan obrazec vloge
  2. Potrdilo o nekaznovanosti (DBS check ali ACRO Police Certificate), ki mora biti overjeno z žigom Apostille. Potrdilo ne sme biti starejše od treh mesecev.

  3. Prevod potrdila o nekaznovanosti v slovenski jezik

Za termin lahko zaprosite na elektronskem naslovu consular.london@gov.si

Dodatne informacije so na voljo na strani Registri in evidence.

Informacije o pridobitvi, odpustu in odreku so dostopne v temi Državljanstvo.

Na diplomatsko-konzularnih predstavništvih lahko oddate ustrezne vloge, ki se posredujejo upravnim enotam ali Ministrstvu za notranje zadeve Republike Slovenije.

Takse znašajo:

  • za naknadni vpis rojstva – takse prosto
  • za priglasitev v državljanstvo – 13 EUR,
  • za sprejem in odpust iz državljanstva – 354 EUR,
  • za izdajo ugotovitvene odločbe o državljanstvu ali o odreku – 181 EUR.

Priglasitev otroka kot slovenskega državljana

Po rojstvu otroka na ozemlju Združenega kraljestva (ZK) čim prej uredite naknadni vpis rojstva v matični register Republike Slovenije.

Seznam potrebnih dokumentov:

  1. Izpolnjena vloga: izpolnite enega od obeh obrazcev, odvisno od državljanstva obeh staršev. Če sta oba starša slovenska državljana, izpolnite obrazec za Vpis rojstva mladoletnega otroka v matični register. Če je slovenski državljan eden od staršev, izpolnite obrazec za Vpis rojstva in priglasitev državljanstva mladoletnega otroka.
  2. Izpisek o rojstvu, overjen s pečatom Apostille: izpiske v ZK izdajajo General Register Office (Anglija in Wales), National Records of Scotland (Škotska), Register Office for Northern Ireland (Severna Irska). Pečat Apostille se pridobi pri Legalisation Office of the Foreign, Commonwealth & Development Office. Izpisek in pečat Apostille morata biti predložena s prevodom v slovenski jezik. Izpisek o rojstvu z Apostillom ostane v evidencah v Sloveniji in ga stranka ne more dobiti nazaj.
  3. Vloga za prijavo stalnega naslova otroka
  4. Zahteva za vpis v evidenco volilne pravice

V primeru, da je otrok rojen izven zakonske zveze, morata oba starša na veleposlaništvu podpisati  zapisnik o priznanju očetovstva.

Če zakonska zveza staršev ni vpisana v matični register, je potrebno poroko registrirati v Sloveniji. Oba postopka se lahko opravita istočasno.

Za termin za podajo vloge zaprosite na elektronskem naslovu consular.london@gov.si

Na diplomatsko-konzularnih predstavništvih je mogoče overiti podpis na zasebni ali javni listini. Z overitvijo se ne potrjuje vsebina listine.

Volitve in referendumi

Informacije o glasovanju iz tujine so na voljo na spletni strani Državne volilne komisije.

Splošne informacije o volilni pravici najdete v temi Volivci in evidenca volilne pravice.

Pridobitev kvalificiranega digitalnega potrdila SIGEN-CA

Kvalificirano digitalno potrdilo za fizične osebe SIGEN-CA lahko pridobijo osebe, starejše od 15 let, ki imajo slovensko davčno številko in EMŠO. Digitalno potrdilo je veljavno pet let.

V imenu invalidne osebe lahko zahtevek odda njen pooblaščenec z overjenim pooblastilom. Slovenci v tujini lahko oddajo zahtevek za pridobitev digitalnega potrdila za državljane v tujini na diplomatsko-konzularnem predstavništvu.

Več informacij o potrdilu je na voljo na spletni strani državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST.

Povezane vsebine s področja konzularne pomoči in storitev

  • Informacije za popotnike

    Varnost potovanj, pomoč slovenskih predstavništev v tujini, konzularna pomoč, kjer ni slovenskega predstavništva, napotki pred potovanjem, priporočila za bivanje v tujini

  • Državljanstvo, dokumenti, registri

    Državljanstvo, osebni dokumenti, prebivališče, registri in evidence, varstvo osebnih podatkov

  • Volitve in referendumi

    Volilna evidenca, volilna zakonodaja, politične stranke, volitve predsednika republike, volitve v državni zbor, lokalne volitve, volitve v evropski parlament, načini glasovanja, referendum, ljudska iniciativa, Evropska državljanska pobuda, registracija politične stranke

  • Priseljevanje v Slovenijo

    Vstop in prebivanje, sprejem prosilcev za mednarodno zaščito, oskrba prosilcev za mednarodno zaščito, nastanitev prosilcev za mednarodno zaščito, mednarodna zaščita, integracija

  • Delovne migracije

    Napotitev delavcev, zaposlovanje in delo tujcev, koordinacija sistemov socialne varnosti

  • Davki, carine in druge dajatve

    Davki, carine, trošarine, dajatve pri igrah na srečo, mednarodno obdavčevanje, davčni postopek, davčno potrjevanje računov

  • Uvoz, izvoz in trgovanje z živalmi, rastlinami, rastlinskimi in živalskimi proizvodi

    Uvoz živali, izvoz živali, živil živalskega izvora in ostalih proizvodov živalskega izvora, uvoz živil živalskega izvora, uvoz živil neživalskega izvora, trgovanje, premik živali med državami EU, potovanje s hišnimi ljubljenčki, trgovanje z rastlinami in rastlinskimi proizvodi, uvoz rastlin, rastlinskih proizvodov in fitofarmacevtskih sredstev, vnos osebnih pošiljk rastlin in proizvodov živalskega in rastlinskega izvora, izvoz rastlin in rastlinskih proizvodov