Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Direktorat za visoko šolstvo opravlja naloge za izvajanje dejavnosti na področju visokega šolstva in vrednotenja ter priznavanja izobraževanja. Med drugim vodimo dejavnosti, ki visokošolskim zavodom omogočajo slediti pospešeni dinamiki sprememb razvoja družbe in potreb po učinkovitem reševanju sodobnih izzivov, kot so zagotavljanje kakovosti v mednarodnem merilu, stimulativni delovni in študijski pogoji, visoki standardi akademske kulture in etike, odzivanje na sedanje in prihodnje potrebe gospodarstva in negospodarstva ter splošnega družbenega okolja, spoštovanje institucionalne avtonomije, družbena odgovornost, integriteta in zaupanje, enakost in nediskriminatornost, dostojanstvo, pravičnost in vključenost ter zavezanost celovitemu in učinkovitemu ustvarjanju pogojev za doseganje blaginje družbe. S finančno podporo projektom omogočamo izvajanje številnih programov in dejavnosti na področju visokega šolstva ter skrbimo za uresničevanje nacionalnega programa visokega šolstva.

Sodelujemo pri pripravi predlogov zakonskih rešitev ter drugih aktov in ukrepov, pri čemer je naša ključna naloga zagotavljanje pogojev za razvoj in kakovost visokošolskega izobraževanja.   

  • Visokošolsko izobraževanje

    Vpis v v visoko šolo, evidenca visokošolskih zavodov, zasebni visokošolski učitelji, financiranje študija, stopnje in ravni visokošolske izobrazbe

  • Vrednotenje in priznavanje izobraževanja

    Vrednotenje, priznavanje izobraževanja, Lizbonska konvencija, opravljanje reguliranih poklicev, overitev, legalizacija javnih listin, vključevanje priseljencev v sistem vzgoje in izobraževanja, šolski sistem, slovensko ogrodje kvalifikacij

  • S študijskim letom 2025/2026 se uvaja enotna študentska izkaznica v obliki aplikacije za pametne telefone.

  • Visokošolski zavodi so ključni akterji v Republiki Sloveniji, ki se lahko spoprimejo z velikimi družbenimi izzivi in postanejo resnični generatorji razvoja mest in regij ter spodbujajo aktivno državljanstvo. Za to je nujno, da prevzamejo vodilno vlogo pri podpiranju in krepitvi socialne mobilnosti in pri nastajanju novega znanja, pospeševanju okrevanja in trajnostnega razvoja gospodarstva in družbe ter pri zagotavljanju ustreznih kompetenc študentom, tudi ne tradicionalnim, za poklice prihodnosti. Kot osrednji deležniki kvadrata znanosti (izobraževanje, raziskave, inovacije in storitve za družbo) nosijo odgovorno vlogo pri modernizaciji visokošolskih študijskih programov in vpeljavi in umestitvi vseživljenjskega učenja, vključno s prenovo organizacijskih in upravljavskih struktur visokošolskega ekosistema.

  • Platforma znanja

    V teku

    Platforma znanja je pobuda Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije, s katero želimo vzpostaviti trajnejši okvir za redno informiranje deležnikov o aktualnih evropskih pobudah, kot tudi za sodelovanje, sooblikovanje in izmenjavo mnenj na področjih visokega šolstva, raziskav in inovacij.

  • Danes na vsakem koraku slišimo besedni zvezi "zeleni prehod" in "trajnostni razvoj", vendar hkrati ugotavljamo, da se razumevanje pojmov "zeleno", "ozelenitev" in "trajnostno" lahko zelo razlikuje. V Sloveniji predstavljata osnovno izhodišče za razumevanje "zelenega prehoda" in "trajnostnega razvoja" nedvomno temeljna mednarodna akta na tem področju, ki sta zavezujoča tudi za Slovenijo: Evropski zeleni dogovor in Agenda 2030 za trajnostni razvoj, ki sta med seboj povezana, vendar ima vsak svoje cilje.

  • Z jasno zastavljenimi cilji delovanja v okviru EU bo Slovenija v svetovnem merilu uspešna in na znanju temelječa družba, kar bo dosegla z odličnim visokim šolstvom in odlično raziskovalno dejavnostjo znotraj visokošolskih zavodov in raziskovalnih inštitutov ter odgovorno akademsko, institucionalno in ekonomsko avtonomijo. To bo zagotavljalo pridobivanje konkurenčnega in kakovostnega kadra za potrebe trga dela prvenstveno v Sloveniji kot tudi širše v EU.

Sektorja direktorata