Trajnostna mobilnost
Z doseganjem ciljev trajnostne mobilnosti prispevamo k zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov, čistejšemu zraku v mestih, večji kakovosti bivanja, javnemu zdravju in socialni pravičnosti. Uveljavljanje načel trajnostne mobilnosti v mestih pospešuje tudi lokalno gospodarstvo.
Celostni pristop pri načrtovanju prometa
Ključna naloga države na področju trajnostne mobilnosti in prometne politike je celosten pristop pri načrtovanju prometa in mobilnosti, s katerim si prizadevamo rešiti izzive ne le države, temveč tudi regij in lokalnih skupnosti, ki so povezani s prometom in mobilnostjo, ter prispevati k njihovim ključnim razvojnim potencialom.
Celostna prometna strategija je ključno orodje novega pristopa k načrtovanju prometa. Prizadeva si rešiti izzive občin, ki so povezani s prometom, s čimer jim pomaga uresničiti njihove ključne razvojne potenciale. Usmerja se v spodbujanje hoje, kolesarjenja, uporabe javnega prevoza in drugih alternativnih oblik trajnostne mobilnost na račun omejevanja osebnega motornega prometa. Izhodišče za spremembo razmer v Sloveniji je zagotavljanje osnovne človekove pravice do dostopnosti do šolanja, delovnih mest in prostočasnih dejavnosti vsem državljanom Republike Slovenije, ne glede na njihovo starost in druge socialne dejavnike. Socialni vidik v povezavi z okoljskim in gospodarskim ustvarja temelje trajnostnega razvoja v Republiki Sloveniji.
Že pred leti smo začeli vzpostavljati sistem celostnega načrtovanja razvoja prometa in prometne infrastrukture, ki temelji na usklajeni viziji, obenem pa presega sistem načrtovanja razvoja na prometnem področju na podlagi delnih rešitev in nepovezanih ukrepov, ki so jih do nedavnega opredeljevali strateški dokumenti. To je tudi koncept dokumenta Strategija razvoja prometa do leta 2030, ki prometni sistem obravnava celovito. Zagotavlja večjo sinergijo pri doseganju ciljev prometne in prostorske politike države ter drugih politik, obenem pa boljši nadzor nad vplivom prometa na okolje in gospodarstvo.
Oblikovanje prometne politike trajnostne mobilnosti
Celostni pristop k načrtovanju se med drugim usmerja v spodbujanje hoje, kolesarjenja, uporabe javnega prevoza in drugih alternativnih oblik trajnostne mobilnosti na račun omejevanja uporabe osebnih avtomobilov, posebej tistih, ki uporabljajo fosilna goriva.
Pri tem je oblikovanje politik ključno strateško področje države, kjer se posamezne politike medsebojno dopolnjujejo, podpirajo in tvorijo celovit sistem razvoja. Prometna politika je del sistema politike gospodarskega razvoja, družbene blaginje ter prostorske in okoljske politike. Prometna politika upošteva razvojne potrebe ter jih usklajuje z možnostmi za izvajanje investicij, ob upoštevanju prostorskih, okoljskih, podnebnih in drugih omejitev, na podlagi katerih oblikuje skladne cilje.
Pomemben dejavnik pri doseganju ciljev je trajnostna mobilnost, ki prispeva k zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov, čistejšemu zraku v mestih, večji kakovosti bivanja, javnemu zdravju in socialni pravičnosti. Uveljavljanje načel trajnostne mobilnosti v mestih pospešuje tudi razvoj gospodarstva na lokalni ravni.
V ta namen izvajamo projekte, ki prispevajo k uveljavljanju načel trajnostne mobilnosti in oblikovanju skladnih ciljev prometne politike.
Strategije in načrti v zvezi s trajnostno mobilnostjo
-
Strategija razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030
Strategije in programi- Strategija razvoja Slovenije 2030 (pdf, 3,9 MB)
- Strategija razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030 (pdf, 6,3 MB)
- Strategija za trajnostno in pametno mobilnost usmerjanje evropskega prometa na pravo pot za prihodnost (pdf, 908 KB)
- Akcijski načrt (pdf, 407 KB)
-
Resolucija o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030
Strategije in programi -
Načrt vlaganj v promet in prometno infrastrukturo v Republiki Sloveniji za obdobje 2020-2025
Strategije in programi- Operativni načrt od 2020 do 2025 (xlsx, 210 KB)
Dokumenti
-
Poročilo o sprejemu
Poročila -
Okoljsko poročilo
Poročila- Odločba Ministrstva za okolje in prostor o sprejemljivosti (tif, 367 KB)
- Okoljsko poročilo za celovito presojo vplivov na okolje za strategijo razvoja prometa v Republiki Slovenija 2015 (pdf, 4,7 MB)
- Priloga 1.1. (pdf, 175 KB)
- Priloga 1.2 (pdf, 87 KB)
- Priloga 2 presoja posameznih skupin alternativnih ukrepov (pdf, 133 KB)
- Priloga 3 Dodatek za presojo vplivov na varovana obmocja za Strategijo razvoja v prometu Republiki Sloveniji (pdf, 2,5 MB)
-
Javna razgrnitev
Poročila- Končno poročilo o izvedbi javne seznanitve (pdf, 144 KB)
- Priloga 1 (pdf, 57 KB)