Strateški načrt skupne kmetijske politike 2023–2027
Strateška izjava
Strateški načrt skupne kmetijske politike 2023–2027 za Slovenijo (SN 2023–2027) podaja nabor ukrepov (tako imenovanih intervencij) za uresničevanje devetih specifičnih ciljev evropske skupne kmetijske politike (SKP) in horizontalnega cilja za razširjanje znanja, inovacij in digitalizacije. S tem SN 2023–2027 sledi vsem trem krovnim ciljem SKP:
- konkurenčnosti in odpornosti kmetijskega sektorja,
- varstvu okolja in podnebja ter
- skladnemu razvoju podeželja.
Krovna usmeritev SN 2023–2027 je v kontekstu prehranske in energetske draginje ter podnebnih in okoljskih izzivov zagotoviti trajnostno pridelavo hrane na celotnem območju države in povečati samooskrbo, pri čemer so pomembna vsa območja in vsa kmetijska gospodarstva, ne glede na velikost, usmeritev ali tržno usmerjenost. Ta krovna usmeritev podaja odgovore na izzive prehranske varnosti kot tudi na okoljsko–podnebne izzive, ki so pred nami.
SN 2023–2027 jasno prepoznava, da bo slovensko kmetijstvo tudi v prihodnje ostalo raznoliko in bo poleg hrane zagotavljalo tudi številne druge javne dobrine. V sistemu preskrbe s hrano so pomembni vsi proizvajalci: tako kmetijski proizvajalci, katerih proizvodnja je visoko tehnološko razvita, kot tudi majhna kmetijska gospodarstva, ki imajo potencial v smeri specializirane nišne pridelave ter samooskrbne in druge kmetije, ki skrbijo za ohranjanje okolja, narave in virov.
SN 2023–2027 zagotavlja pogoje za odporno in konkurenčno pridelavo in predelavo hrane, predvsem preko ohranjanja proizvodnega potenciala in obsega kmetijskih zemljišč ter zagotavljanja primernega in stabilnega dohodka kmetijskih gospodarstev, tudi na območjih z omejenimi dejavniki (OMD) in v sektorjih v težavah, ter zagotavljanjem bolj enakovrednega položaja kmetijskih pridelovalcev z odpravo plačilnih pravic. Prepoznava tudi, da imajo mladi kmetje osrednje mesto v razvoju slovenskega kmetijstva, zato jim je potrebno olajšati prevzem, zagon in modernizacijo kmetij, dostop do znanja ter jim zagotoviti stabilen dohodkovni položaj. S kolektivnimi naložbami in drugimi spodbudami poslovnega povezovanja so oblikovani vzvodi za zagotavljanje stabilnosti preskrbe z varno in kakovostno hrano, razvoj lokalnih dobavnih verig, povezovanje akterjev znotraj agroživilskih verig in izboljšanje položaja kmeta. Oblikovane so linije enostavnejšega dostopa do investicijskih podpor za majhne kmetije. Poseben poudarek namenjamo pridelavi hrane z višjo dodano vrednostjo, zlasti ekološki pridelavi in predelavi ter drugih proizvodom iz shem kakovosti.
Usmerjen je v varovanje in trajnostno upravljanje z naravnimi viri, blaženje in prilagajanje na podnebne spremembe ter ohranjanje biotske raznovrstnosti. Pravila o pogojenosti se zaostrujejo, predstavljajo standard, nad katerim so oblikovana plačila za sheme za podnebje in okolje (SOPO) v okviru neposrednih plačil 1. stebra ter kmetijsko-okoljska-podnebna plačila (KOPOP) in druga plačila na površino v okviru 2. stebra, zlasti Ekološko kmetovanje). Ta plačila spodbujajo kmete k izvajanju nadstandardnih oblik kmetovanja. Sheme SOPO so enoletne in širše dostopne, KOPOP pa so izrazito ciljno in k rezultatom usmerjena na vsebinska področja in posamezna območja, ki zahtevajo ukrepanje zaradi vzdrževanja ali izboljševanja stanja okolja in blaženje posledic podnebnih sprememb in prilagajanje nanje. Posebna pozornost je dana ožjim naravovarstvenim in vodovarstvenim območjem ter območjem, kjer okoljski cilji niso doseženi. Z namenom zaustavitve upada biodiverzitete uvajamo nove intervencije.
Vanj se je na novo dodalo neproizvodne naložbe, ki podpirajo okoljsko funkcijo kmetijstva. Ambiciozno zastavljeni so tudi cilji na področju ekološkega kmetovanja, kjer podvojujemo ambicije glede obsega površin pod ekološkim kmetijstvom (na 81.545 ha), kar gre v smeri cilja Evropskega zelenega dogovora. Še naprej se bo podpiralo tudi ohranjanje, trajnostno rabo in razvoj rastlinskih genskih virov v kmetijstvu. Odločneje kot kadarkoli doslej se s spodbudami naslavlja podnebne izzive, izpust amonijaka in energetsko krizo. Ukrepi obsegajo uvajanje in obnovo kapacitet obnovljivih virov energije, odpornih sort v trajnih nasadih, učinkovitejšo rabo gnojil in fitofarmacevtskih sredstev (FFS), optimizacijo krmnih obrokov, uvajanje krmnih dodatkov, gnojenje z nizkimi izpusti.
Pomemben cilj je tudi dvig kakovosti življenja in krepitev gospodarske aktivnosti na podeželju. Poleg kmetijskih dejavnosti bomo razvijali tudi dopolnilne dejavnosti, vključno z biogospodarstvom, in dejavnosti ohranjanja kulturne dediščine, ki pomembno pripomorejo k dvigu in stabilnosti dohodka kmetijskih gospodarstev. Nadaljevali bomo s podporo za aktivnosti lokalnih pobud oziroma lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost (pristop LEADER/CLLD), predvsem z namenom spodbujanja zaposlovanja na podeželju, večje socialne vključenosti prebivalcev, ohranjanja dediščine na podeželju, trajnostnih oblik turizma, spodbujanja medgeneracijskega sodelovanja in različnih socialnih ter »pametnih« storitev po konceptu Pametnih vasi. Izhajajoč tudi iz Dolgoročne vizije podeželja EU si skupaj z ostalimi EU skladi in programi, ter drugimi nacionalnimi politikami prizadevamo za celovit razvoj slovenskega podeželja. Na ta način se bo s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR), Načrta za okrevanje in odpornost, InvestEU in drugimi viri doseglo izboljšanje pokritosti s hitrimi širokopasovnimi povezavami, v skladu s ciljem strategije „od vil do vilic“ glede širokopasovnih povezav.
Uspešnega razvoja slovenskega kmetijstva in podeželja ni brez učinkovitega prenosa znanja in inovacij ter uvajanja digitalizacije. Spodbujali bomo razvojne mreže deležnikov v sistemu AKIS, demonstracijske projekte, specializirana svetovanja in usposabljanja. Posebna pozornost je namenjena usposabljanju kmetijskih in gozdarskih svetovalcev, ki so eden izmed ključnih deležnikov v sistemu prenosa znanja. V SN 2023–2027 se obseg finančnih sredstev za sistem AKIS (angl. Agricultural Knowledge and Innovation System) povečuje glede na PRogram razvoja podeželja 2014–2020 (PRP 2014–2020), ko je bilo za izvajanje ukrepov prenosa znanja, svetovanja in inovativnosti namenjenih 3,49 milijona evrov letno. V SN 2023–2027 se za AKIS namenja 33,26 milijonov evrov (oz. 6,65 milijona evrov letno), kar na letni ravni v primerjavi s prejšnjim obdobjem pomeni 90,6 odstotno povečanje alokacije sredstev za sistem AKIS, s čimer izkazujemo svojo zavezanost za njegovo krepitev. Sistem AKIS bo osredotočen na vsebine prehoda v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno kmetijstvo. Financiran bo tudi z nacionalnimi sredstvi za kmetijsko izobraževanje, znanstveno-raziskovalno dejavnost in delovanje javnih služb. Za področje digitalizacije pa bodo na voljo tudi sredstva v okviru Načrta za okrevanje in odpornost (28,3 milijonov evrov).
Pri pripravi SN 2023-2027 smo izhajali iz trenutnega stanja in trendov, upoštevali smo naravne in strukturne danosti ter pričakovanja potrošnika in širše družbe. Upoštevali smo številne evropske in nacionalne strateške dokumente. Ključna evropska usmeritev prihodnje SKP temelji na ciljih Evropskega zelenega dogovora v okviru Strategije od vil do vilic, Strategije za biotsko raznovrstnost ter leta 2021 objavljeno Dolgoročno vizijo za podeželska območja ter drugih strateških dokumentih EU (Strategije EU za gozdove, tla, metan, krožno in biogospodarstvo).
Upoštevana so bila priporočila Evropske komisije za strateški načrt za Slovenijo. Resolucija »Naša hrana, podeželje in naravni viri od leta 2021« je strateška podlaga za enovit SN 2023–2027, upoštevali smo tudi številne druge strateške dokumente, predvsem s področja varovanja okolja in podnebnih sprememb, kot v Resoluciji o Dolgoročni podnebni strategiji do leta 2050 in Nacionalni energetski in podnebni načrt (NEPN), Program upravljanja območij Natura 2000 ter Načrt upravljanja voda (NUV). Zelena arhitektura SN 2023–2027 (torej podnebno-okoljska komponenta) je zastavljena dovolj premišljeno, uravnoteženo in bolj ambiciozno kot kadarkoli v zgodovini. Je odraz dolgotrajnega in zahtevnega dialoga med vsemi ključni partnerji: predstavniki kmetijskih, okoljskih in naravovarstvenih organizacij ter Evropsko komisijo. Večja ambicija se kaže na več področjih:
- kot posledica zaostrenih standardov v okviru pogojenosti se zaostrujejo vsi ostali elementi zelene arhitekture (shema SOPO, KOPOP),
- širi se nabor ukrepov na področju okolja in podnebja ter
- povečujejo se sredstva za varstvo okolja, biodiverziteto in podnebja.
Za te vsebine se v obdobju 2023–2027 namenja 59,3 odstotka vseh sredstev Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), 327 milijonov evrov, kar je bistveno več, kot se zahteva po EU zakonodaji (35 odstotkov). Z dobrimi 12 milijoni evrov letno se za več kot šestkrat povečujejo sredstva za biodiverzitetne ukrepe na letni ravni v okviru SN 2023–2027 v primerjavi s PRP 2014–2020. Izdatno povečujemo sredstva za ukrep Ekološko kmetovanje: z 10,5 milijona evrov letno v obdobju 2015–2022 na 18,7 milijona evrov letno v obdobju 2023–2027).
S tem se dokazano dviguje okoljska in podnebna ambicija načrta ter podpira kmetijstvo v smeri varne preskrbe s kakovostno hrano.
Strateški načrt skupne kmetijske politike 2023-2027 in priloge
-
Zadnja odobrena različica Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023-2027 (3. sprememba)
Vlada Republike Slovenije je na seji dne 17. oktobra 2024 potrdila dopolnjen predlog 3. spremembe Strateškega načrta skupne kmetijske politike za obdobje 2023–2027 za Slovenijo. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je nato 18. oktobra 2024 posredovala predlog spremembe Strateškega načrta Evropski komisiji v formalno odobritev.
17. decembra 2024 je Evropska komisija odobrila tretjo spremembo SN 2023–2027 z Izvedbenim Sklepom Komisije z dne 17. decembra 2024 o odobritvi spremembe strateškega načrta SKP za obdobje 2023–2027 za Slovenijo za podporo Unije, ki se financira iz Evropskega kmetijskega jamstvenega sklada in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (CCI: 2023SI06AFSP001).Strategije in programi -
Priloge Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023-2027 za Slovenijo
Strategije in programi- Priloga 1: Okoljsko poročilo za Strateški načrt skupne kmetijske politike za obdobje 2023-2027 (pdf, 2.1 MB)
- Dodatek za presojo sprejemljivosti vplivov na varovana območja za Okoljsko poročilo za Strateški načrt Skupne kmetijske politike 2023–2027 (pdf, 3.8 MB)
- Okoljsko poročilo za Strateški načrt skupne kmetijske politike 2023-2027 – Seznam pripomb prejetih v javni obravnavi avgust 2022 (pdf, 1.4 MB)
- Priloga 1 k Okoljskemu poročilu: Odnos Strateškega načrta SKP do drugih strateških in programskih dokumentov ter politik (pdf, 279 KB)
- Priloga 2 k Okoljskemu poročilu: Stanje okolja, obstoječa problematika in prihodni trendi (pdf, 350 KB)
- Priloga 3 k Okoljskemu poročilu: Okoljski cilji ter kazalniki za vrednotenje vplivov (pdf, 263 KB)
- Priloga 4 k Okoljskemu poročilu: Detajlna matrika za oceno pomembnosti vpliva na izbrane kazalnike okolja (xlsx, 202 KB)
- Priloga 5 k Okoljskemu poročilu: Merila vrednotenja (pdf, 227 KB)
- Povzetek Okoljskega poročila (pdf, 407 KB)
- Priloga 1: Predhodno vrednotenje Strateškega načrta skupne kmetijske politike za obdobje 2023–2027 (pdf, 1.6 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT ter opredelitev potreb za specifični cilj 1: Podpora vzdržnim dohodkom kmetij in odpornosti po vsej Uniji za povečanje prehranske varnosti (docx, 4 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 2: Krepitev tržne usmerjenosti in povečanje konkurenčnosti, tudi z večjim poudarkom na raziskavah, tehnologiji in digitalizaciji (pdf, 5.9 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 3: Izboljšanje položaja kmetov v vrednostni verigi (pdf, 2.2 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 4: Prispevanje k blažitvi podnebnih sprememb in prilagajanju nanje ter k trajnostni energiji (pdf, 3.2 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 5: Spodbujanje trajnostnega razvoja in učinkovitega upravljanja naravnih virov, kot so voda, tla in zrak (pdf, 3.5 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 6: Prispevanje k varstvu biotske raznovrstnosti, krepitev ekosistemskih storitev ter ohranjanje habitatov in krajine (pdf, 6.3 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 7: Privabljanje mladih kmetov in spodbujanje razvoja podjetij na podeželju (pdf, 1.5 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 8: Spodbujanje zaposlovanja, rasti, socialne vključenosti in lokalnega razvoja na podeželskih območjih, vključno z biogospodarstvom in trajnostnim gozdarstvom (pdf, 4.4 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 9: Izboljšanje odziva kmetijstva EU na potrebe družbe po hrani in zdravju, vključno z zdravo, hranljivo in trajnostno hrano, ter dobrobit živali (pdf, 1.6 MB)
- Priloga 2: Analiza stanja in SWOT za specifični cilj 10: AKIS (pdf, 2.2 MB)
- Priloga 3: Posvetovanje s partnerji (povzetek komentarjev pristojnih regionalnih in lokalnih organov in partnerjev) (docx, 66 KB)
- Priloga 4: Prioritizacija potreb – metodologija (pdf, 684 KB)
- Priloga 5: Pristop Strateškega načrta SKP 2023-2027 k trajnostni živinoreji (pdf, 1.4 MB)
- Priloga 6: Poglavje 7.3.1.1.5 Sistem kontrol in sankcij (pdf, 556 KB)
- Priloga 7: Izjava OMD (Kmetijski inštitut Slovenije) (pdf, 1.4 MB)
- Priloga 8: Kombinacije intervencij KOPOP na isti površini (docx, 69 KB)
- Priloga 9: Modelni izračun za določitev višine plačil za intervencije Shema za podnebje in okolje, Kmetijsko-okoljska-podnebna plačila, Ekološko kmetovanje, Lokalne pasme in sorte, Biotično varstvo rastlin, Dobrobit živali, Plačila Natura 2000 in izvajanj (pdf, 806 KB)
- Priloga 10: Izjava za modelni izračun za določitev višine plačil za SOPO, KOPOP in Ekološko kmetovanje (Biotehniška fakulteta) (pdf, 197 KB)
- Priloga 11: Izjava za modelni izračuni za določitev višine plačil za Biotično varstvo rastlin, Dobrobit živali, Izvajanje ukrepov iz načrtov upravljanja zavarovanih območij in Plačila Natura 2000 (Biotehniška fakulteta) (pdf, 197 KB)
- Priloga 12: Modelni izračun za določitev višine plačil za shemo INP 8.12 Shema za neproizvodne površine in elemente iz Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Biotehniška fakulteta) (pdf, 512 KB)
- Priloga 13: Izjava za modelni izračun za določitev višine plačil za shemo INP 8.12 Shema za neproizvodne površine in elemente iz Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Biotehniška fakulteta) (pdf, 180 KB)
- Obvestilo o sprejetem Strateškem načrtu skupne kmetijske politike 2023–2027 za Slovenijo (pdf, 198 KB)
Predpisi
Slovenski predpisi, ki urejajo izvajanje Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o pravilih pogojenosti
- Uredba o pravilih socialne pogojenosti iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvedbi intervencij kmetijske politike za leto 2023
- Uredba o skupnih določbah za izvajanje intervencij razvoja podeželja, ki niso vezane na površino ali živali, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o neposrednih plačilih iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencij v vinskem sektorju
- Uredba o izvajanju intervencij v sektorju čebelarskih proizvodov iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Sklep o določitvi seznama in najvišje višine priznanih stroškov nakupa čebelarske opreme, zdravil za zatiranje varoj, sadik medovitih rastlin ter satnic za namen izvajanja intervencij v sektorju čebelarskih proizvodov iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencij v sektorju sadja in zelenjave iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o plačilih za okoljske in podnebne obveznosti ter naravne ali druge omejitve iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencij podpora za vzpostavitev gospodarstev mladih kmetov in medgeneracijski prenos znanja iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencij s področja zemljiških operacij iz Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju gozdarskih intervencij iz strateškega načrta Republike Slovenije za obdobje 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije naložbe v sanacijo in obnovo gozdov po naravnih nesrečah in neugodnih vremenskih razmerah iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju podintervencije podpora za ustanovitev in začetno delovanje kolektivnih oblik sodelovanja v kmetijskem in gozdarskem sektorju iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije podpora za novo sodelovanje v shemah kakovosti iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije naložbe v dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo kmetijskih gospodarstev, ter intervencije naložbe v prilagoditev na podnebne spremembe pri trajnih nasadih iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije naložbe v dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo kmetijskih gospodarstev, ter intervencije naložbe v prilagoditev na podnebne spremembe pri trajnih nasadih, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije naložbe v prilagoditev kmetijskih gospodarstev izvajanju nadstandardnih zahtev s področja dobrobiti rejnih živali iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost, v obdobju do leta 2027
- Uredba o delovanju lokalnih akcijskih skupin in potrditvi strategij lokalnega razvoja za programsko obdobje do leta 2027
- Uredba o intervenciji dobrobit živali iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 za leto 2025
- Uredba o intervenciji dobrobit živali iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 za leto 2024
- Uredba o intervenciji dobrobit živali za leto 2023
- Uredba o izvajanju podintervencije izmenjava znanja in prenos informacij s področja intervencije dobrobit živali za leto 2023
- Uredba o izvajanju intervencije izmenjava znanja in prenos informacij ter usposabljanje svetovalcev iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije podpora za projekte evropskega partnerstva za inovacije za kmetijsko produktivnost in trajnostnost iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije regijski pristop povezovanja lokalnih proizvodov s poudarkom na ekoloških proizvodih iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije konzorciji institucij znanja v podporo prehodu kmetijstva v zeleno, digitalno in podnebno nevtralno iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o intervenciji ohranjanje, trajnostna raba in razvoj rastlinskih genskih virov v kmetijstvu iz Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Uredba o izvajanju intervencije naložbe v učinkovito rabo dušikovih gnojil, intervencije naložbe v nakup kmetijske mehanizacije in opreme za optimalno uporabo hranil in trajnostno rabo FFS ter intervencije naložbe v nakup kmetijske mehanizacije in opreme za upravljanje traviščnih habitatov iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
Pravilniki, ki urejajo izvajanje intervencij Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Pravilnik o označevanju vira sofinanciranja iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027
- Pravilnik o evidenci pridelovalcev zelenjave in zelišč
- Pravilnik o izračunu standardnega prihodka kmetijskih gospodarstev
- Pravilnik o evidenci krajinskih značilnosti za pogojenost in ukrepe kmetijske politike
- Pravilnik o integrirani pridelavi poljščin, zelenjave, hmelja, sadja in oljk ter grozdja
- Pravilnik o tržno informacijskem sistemu za trg žit, oljnic in uradno potrjenega semena
Evropski predpisi, ki urejajo izvajanje skupne kmetijske politike v programskem obdobju 2023–2027
- Uredba (EU) 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o določitvi pravil o podpori za strateške načrte, ki jih pripravijo države članice v okviru skupne kmetijske politike (strateški načrti SKP)
- Uredba (EU) 2021/2116 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o financiranju, upravljanju in spremljanju skupne kmetijske politike ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1306/2013
- Uredba (EU) 2021/2117 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o spremembi uredb (EU) št. 1308/2013 o vzpostavitvi skupne ureditve trgov kmetijskih proizvodov, (EU) št. 1151/2012 o shemah kakovosti kmetijskih proizvodov in živil, (EU) št. 251/2014 o opredelitvi, opisu, predstavitvi, označevanju in zaščiti geografskih označb aromatiziranih vinskih proizvodov in (EU) št. 228/2013 o posebnih ukrepih za kmetijstvo v najbolj oddaljenih regijah Unije
- Uredba (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko
Postopek celovite presoje vplivov na okolje za Strateški načrt skupne kmetijske politike 2023–2027 za Slovenijo
Na podlagi odločbe št. 35409-22/2020/20 z dne 26. 3. 2020, v kateri je Ministrstvo za okolje in prostor odločilo, da je v postopku priprave SN 2023–2027 za Slovenijo treba izvesti presojo vplivov na okolje, vključno s presojo sprejemljivosti na varovana območja narave, sta bila pripravljena okoljsko poročilo in dodatek za varovana območja narave.
Ministrstvo za okolje in prostor je skladno z 42. členom Zakona o varstvu okolja[1] podalo mnenje o ustreznosti okoljskega poročila, št. 35409-494/2021/39 z dne 7. julij 2022. Na podlagi pozitivnega mnenja Ministrstva za okolje in prostor se tako pričenja postopek javne razgrnitve, ki bo trajal od 11. julija 2022 do vključno 11. avgusta 2022.
Ministrstvo za okolje in prostor je dne 27. septembra. 2022 v okviru postopka celovite presoje vplivov na okolje (CPVO) izdalo odločbo o potrditvi sprejemljivosti, št. 35409-570/2022-10 z dne 27. september 2022.
[1] Zakon o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 41/04, 17/06 – ORZVO187, 20/06, 49/06 – ZMetD, 66/06 – odl. US, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNačrt-A, 48/12, 57/12, 92/13, 56/15, 102/15, 30/16, 61/17 – GZ, 21/18 – ZNOrg, 84/18 – ZIURKOE, 158/20 in 44/22 – ZVO-2)
[2] Dokument je 23. 12. 2021 potrdila Vlada Republike Slovenije, vsebina je bila posredovana v formalno presojo Evropski komisiji.
Javna razgrnitev Okoljskega poročila in Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 za Slovenijo
| Naziv | Datum objave | Rok prijave |
|---|---|---|
|
11. 7. 2022
|
11. 8. 2022
|
Mreža za podeželje
Vsaka država članica EU ustanovi nacionalno Mrežo za podeželje (Nacionalno mrežo skupne kmetijske politike) z namenom povezovanja organizacij in posameznikov, ki sodelujejo pri razvoju podeželja. Strateška usmerjenost Mreže za podeželje je podpora izvajanja programskih dokumentov skupne kmetijske politike, vključno s SN 2023-2027.
Pomembna naloga Mreže za podeželje je informiranje in obojestranska komunikacija med vsemi partnerji in lokalnim okoljem v povezavi z razvojem podeželja.
Mreža prispeva tudi k spodbujanju inovacij, zlasti v povezavi z operativnimi skupinami Evropskega inovacijskega partnerstva (EIP) na področju kmetijske produktivnosti.
Cilji Mreže za podeželje v okviru SN 2023-2027
Cilji Mreže za podeželje so:
- prispevati k obveščanju javnosti in morebitnih upravičencev o SKP in možnostih financiranja;
- prispevati k izboljšanju kakovosti izvajanja Strateškega načrtov SKP 2023-2027;
- povečati vključenost vseh zadevnih deležnikov pri izvedbi Strateških načrta SKP 2023-2027 in po potrebi tudi pri njihovi zasnovi;
- spodbujati inovacije v kmetijstvu in razvoju podeželja ter podpirati vzajemno učenje, vključevanje in sodelovanje vseh deležnikov pri izmenjavi in pridobivanju znanja;
- prispevati k zmogljivostim in dejavnostim spremljanja in vrednotenja ter prispevati k razširjanju rezultatov Strateškega načrta SKP 2023-2027;
- nuditi podporo upravi pri izvajanju Strateškega načrta SKP 2023-2027 in prehodu na model izvajanja, ki temelji na smotrnosti;
Sodelovanje in povezovanje v okviru Mreže za podeželje
Mreža za podeželje povezuje:
- javne organe na nacionalni ravni;
- znanstvene, raziskovalne in izobraževalne ustanove;
- javne organe na regionalni in lokalni ravni;
- ekonomske in socialne partnerje;
- posameznike in civilno družbo, vključno z okoljskimi partnerji in nevladnimi organizacijami, ter organi, odgovornimi za spodbujanje enakosti in boja proti diskriminaciji in
- druge organizacije in uprave, sodelujoče pri razvoju podeželja.
Ključno pri povezovanju partnerstva v okviru Mreže je medsebojno informiranje in komuniciranje ter sodelovanje partnerjev v pripravah, izvajanju, spremljanju in vrednotenju SKP.
Pri razvoju aktivnosti Mreže za podeželje aktivno sodeluje Usmerjevalna skupina Mreže za podeželje.
Evropska mreža za skupno kmetijsko politiko
Glavni namen Evropske mreže za skupno kmetijsko politiko (angleško European Unioni Common Agricultural Policy Network - EU CAP Network), je optimiziranje pretoka informacij o kmetijstvu in podeželski politiki v EU. Evropska mreža za skupno kmetijsko politiko je forum, prek katerega si lahko nacionalne mreže za skupno kmetijsko politiko, organizacije, uprave, raziskovalci, podjetniki in praktiki izmenjujejo znanje in informacije (npr. prek vzajemnega učenja in dobrih praks) o kmetijstvu in podeželski politiki.