Pridobitev strokovnega naziva na področju varstva arhivskega gradiva
Komisija za strokovne nazive na področju varstva arhivskega gradiva
Na podlagi Pravilnika o strokovnih izpitih in pridobivanju strokovnih nazivov na področju varstva arhivskega gradiva (Ur. l. RS, št. 101/08, 47/10 in 33/17) deluje pri Arhivu Republike Slovenije Komisija za strokovne nazive na področju varstva arhivskega gradiva.
Na podlagi Sklepa o imenovanju komisije za podelitve strokovnih nazivov na področju varstva arhivskega gradiva z dne 20. septembra 2022 in spremembi sklepa z dne 18. septembra 2023 komisijo sestavljajo:
- dr. Jure Volčjak, arhivski svetnik, predsednik komisije;
- dr. Aleksander Žižek, arhivski svetnik, namestnik predsednika komisije;
- dr. Judita Šega, arhivska svetnica, članica komisije;
- mag. Mitja Sadek, arhivski svetovalec, namestnik članice komisije;
- Mirjana Kontestabile Rovis, arhivska svetnica, članica komisije;
- Mojca Hrovat, arhivska svetovalka, namestnica članice komisije.
Nazive arhivski tehnik, arhivski sodelavec, arhivist dobijo posamezniki, ko opravijo strokovni izpit. Druge nazive podeli minister, pristojen za kulturo z odločbo, na podlagi mnenja, ki ga izda komisija. Posameznik, ki želi pridobiti višji naziv, vloži vlogo na Arhiv Republike Slovenije
Vloga za višji naziv
Posameznik, ki želi pridobiti višji naziv, vloži vlogo naslovljeno na komisijo pri Arhivu Republike Slovenije.
Roki oddaje:
- do 15. aprila;
- do 15. oktobra.
Priložena morajo biti vsa potrdila ter izpolnjeni kriteriji, predpisani v pravilniku:
- fotokopija dokazila o doseženi izobrazbi;
- fotokopija potrdila o opravljenem strokovnem izpitu;
- življenjepis;
- dokazila o izpolnjevanju kriterijev za ocenjevanje;
- bibliografija objav in praktičnih del (glej Priloga 2: Merila za ocenjevanje strokovnih kompetenc s področja varstva arhivskega gradiva Pravilnika o pridobivanju nazivov na področju varstva kulturne dediščine in varstva arhivskega gradiva.
Posameznik, ki želi pridobiti višji naziv, mora vodnike po arhivskem gradivu, arhivske inventarje fondov ali zbirk, arhivske popise gradiva in prevzemne zapisnike obvezno navesti v kronološkem vrstnem redu od najstarejšega do najmlajšega.
Vsaka navedba vodnika po arhivskem gradivu, arhivskega inventarja fonda ali zbirke oziroma arhivskega popisa gradiva mora obvezno vsebovati naslednje elemente:
- signaturo fonda oziroma zbirke,
- naslov fonda oziroma zbirke,
- začetni in končni čas popisanega arhivskega gradiva,
- obseg in količino popisanega arhivskega gradiva,
- leto izdaje vodnika, arhivskega inventarja oziroma arhivskega popisa,
- avtorja vodnika, arhivskega inventarja oziroma arhivskega popisa,
- število znakov s presledki za vsak vodnik, arhivski inventar oziroma arhivski popis.
Vsaka navedba prevzemnega zapisnika mora obvezno vsebovati naslednje elemente:
- signaturo fonda oziroma zbirke,
- naslov fonda oziroma zbirke,
- začetni in končni čas prevzetega arhivskega gradiva,
- obseg in količino prevzetega arhivskega gradiva,
- leto izdaje prevzemnega zapisnika,
- avtorja prevzemnega zapisnika,
- število znakov s presledki prevzemnega zapisnika.
Potrditi je potrebno tudi, da je:
- sestavljen historiat ustvarjalca,
- sestavljen historiat fonda,
- pripravljena ustrezna dokumentacija za vpis v register.
Navajanje podatkov o strokovni obdelavi arhivskega gradiva in stikih z ustvarjalci (točka 1), razstavah in drugih projektih (točka 2), pedagoški dejavnosti in popularizaciji (točka 3), objavah (točka 4), strokovnih nagradah in priznanjih, delovanju v strokovnih organih in komisijah (točka 5) ter strokovnem izpopolnjevanju na področju varstva arhivskega gradiva (točka 6) mora biti obvezno strukturirano po točkah iz Priloge 2 (Merila za ocenjevanje strokovnih kompetenc s področja varstva arhivskega gradiva).
Priporočamo, da so popisi, navedeni v vlogi, dostopni v Virtualni arhivski čitalnici (VAČ).