Svetovanje potrošnikom in Evropski potrošniški center
Potrošniki, ki so naleteli na težave pri uveljavljanju pravic pri domačnem ponudniku blaga in storitev, lahko informacije prejmejo na brezplačni telefonski številki, ki deluje v okviru Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Potrošniki, ki so nakup opravili v drugi državi članici EU, na Norveškem in Islandiji, pa se po nasvet in pomoč lahko obrnejo na Evropski potrošniški center, ki deluje v okviru istega ministrstva.
Koristne informacije pri uveljavljanju potrošnikovih pravic
-
Koristne informacije
Mnenja, pojasnila in odgovori- Koristne informacije pri uveljavljanju potrošnikovih pravic (doc, 210 KB)
- Napotki za pomoč pri pisanju dopisov (docx, 19 KB)
- Splošni vzorec storitev (jpg, 331 KB)
- Splošni vzorec dopisa za obveščanje prodajalca o napaki na blagu (jpg, 301 KB)
-
Predstavitvena gradiva ob sprejetju novega Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1)
Predstavitve- ZVPot-1 - Uvod - predstavitev zakona (pdf, 1,4 MB)
- ZVPot-1 - Prodajna pogodba (pdf, 3,8 MB)
- ZVPot-1 - Nepoštene poslovne prakse (pdf, 652 KB)
- ZVPot-1 - Pogodba o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve (pdf, 1,3 MB)
- ZVPot-1 in pravilnik - Nove določbe o znižanju cen blaga (pdf, 1,5 MB)
Evropski potrošniški center Slovenija
Evropski potrošniški center Slovenija potrošnikom svetuje in jim pomaga, kadar kupujejo v drugih državah članicah EU, na Norveškem in Islandiji ali pa tja potujejo ter pri tem naletijo na težave pri uveljavljanju svojih pravic.
Potrošniki se na Evropski potrošniški center Slovenija največkrat obrnejo glede njihovih pravic pri spletnih nakupih ali nakupih v prodajalni, potovanjem z letalom, potovalnimi paketi, časovnim zakupom in najemom avtomobila.
Evropski potrošniški center Slovenija je del Mreže evropskih potrošniških centrov (angleško: European Consumer Centres Network - ECC Net), ki jo je leta 2005 vzpostavila Evropska unija, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč.
Stik z Evropskim potrošniškim centrom Slovenija lahko vzpostavite po telefonu, vsak torek in četrtek med 10. in 11. uro, po elektronski ali navadni pošti, preko družbenih omrežij ali osebno po predhodni najavi:
Zakonodaja
- Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot)
- Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP)
- Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (ZIsRPS)
- Zakon o potrošniških kreditih (ZPotK-2)
- Uredba o jamstvu zaradi likvidnostnih težav organizatorja potovanja in podjetja, ki omogoča povezane potovalne aranžmaje
- Uredba o koncesiji za opravljanje javne službe obveščanja in izobraževanja potrošnikov ter javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev
- Pravilnik o načinu označevanja cen blaga in storitev
- Pravilnik o obrazcih za informacije o pogodbah o časovnem zakupu, o dolgoročnem počitniškem proizvodu, o nadaljnji prodaji in o zamenjavi ter o obrazcu za odstop od pogodb
- Pravilnik o načinu vpisa in pogojih za vpis potrošniških organizacij v register
- Pravilnik o uporabi jezikov narodnih skupnosti v procesih poslovanja podjetij s potrošniki na območjih, kjer živita italijanska in madžarska narodna skupnost
- Pravilnik o obrazcih v zvezi z uveljavljanjem pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov
- Pravilnik o obrazcih za informacije pri pogodbah o paketnem potovanju in povezanih potovalnih aranžmajih
- Pravilnik o vsebini predhodnih informacij in obrazcu za predhodne informacije o potrošniških kreditih za nepremičnino
- Pravilnik o vsebini predhodnih informacij in obrazcih za predhodne informacije o potrošniških kreditih
- Pravilnik o poročanju dajalcev kreditov
- Pravilnik o pogojih za opravljanje storitev potrošniškega kreditiranja
- Pravilnik o pogojih, ki jih mora izpolnjevati kreditni posrednik