Svetovanje potrošnikom in Evropski potrošniški center
Svetovanje potrošnikom obsega pojasnjevanje predpisov in postopkov za uveljavljanje pravic potrošnikov ter pomoč pri reševanju težav pri domačem ponudniku blaga in storitev. Evropski potrošniški center Slovenija potrošnikom nudi informacije, nasvete in strokovno pomoč pri uveljavljavljanju pravic v zvezi z nakupi blaga in storitev v državah EU, na Norveškem in Islandiji.
Brezplačno svetovanje potrošnikom obsega pojasnjevanje predpisov in postopkov za uveljavljanje pravic potrošnikov ter pomoč pri reševanju težav pri domačem ponudniku blaga in storitev.
Brezplačno svetovanje potrošnikom
Brezplačno svetovanje potrošnikom, ki ga izvajamo na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo poteka izključno po telefonu na brezplačni telefonski številki 080 88 99, in sicer v ponedeljek, sredo in petek med 9. in 10. uro, in je namenjeno samo potrošnikom - fizičnim osebam, ki sklepajo potrošniške pogodbe (podjetje - potrošnik) za nakup blaga ali opravljanje storitev zunaj njihove poklicne dejavnosti. Svetovanje se izvaja v okviru Sektorja za varstvo potrošnikov in konkurence:
Koristne informacije pri uveljavljanju potrošnikovih pravic
-
Obrazci, prijavnice | Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
- Koristne informacije pri uveljavljanju potrošnikovih pravic (doc, 210 KB)
- Napotki za pomoč pri pisanju dopisov za uveljavljanju pravic v primeru napak na blagu (doc, 27 KB)
- Splošni vzorec dopisa za obveščanje izvajalca o nepravilno opravljeni storitvi (pdf, 178 KB)
- Splošni vzorec dopisa za obveščanje prodajalca o napaki na blagu (pdf, 180 KB)
- Ugovor zoper sporni del računa (doc, 38 KB)
Prijava kršitev Tržnemu inšpektoratu
Naziv | Institucija |
---|---|
Tržni inšpektorat Republike Slovenije |
Evropski potrošniški center Slovenija
Evropski potrošniški center Slovenija je del Mreže evropskih potrošniških centrov (ECC-Net), ki jo je leta 2005 vzpostavila Evropska unija, da bi bili potrošniki bolje obveščeni o pravicah na skupnem notranjem trgu in da bi imeli v primeru težav pri uveljavljanju pravic na voljo brezplačno pomoč. Evropski potrošniški center Slovenija potrošnikom svetuje in jim pomaga, kadar kupujejo v drugih državah članicah EU, na Norveškem in Islandiji ali pa tja potujejo in pri tem naletijo na težave pri uveljavljanju svojih pravic.
Potrošniki se na Evropski potrošniški center Slovenija največkrat obrnejo glede njihovih pravic pri spletnih nakupih ali nakupih v prodajalni, potovanjem z letalom, potovalnimi paketi, časovnim zakupom in najemom avtomobila.
Stik z Evropskim potrošniškim centrom lahko vzpostavite po telefonu, vsak delovnik od 9.00 do 13.00 ure, po elektronski ali navadni pošti, preko družbenih omrežij ali osebno po predhodni najavi:
Zakonodaja
- Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot)
- Obligacijski zakonik (OZ)
- Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP)
- Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1)
- Zakon o zavarovalništvu (ZZavar-1)
- Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT)
- Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje
- Pravilnik o načinu označevanja cen blaga in storitev
- Pravilnik o obrazcih za informacije o pogodbah o časovnem zakupu, o dolgoročnem počitniškem proizvodu, o nadaljnji prodaji in o zamenjavi ter o obrazcu za odstop od pogodb
- Pravilnik o načinu vpisa in pogojih za vpis potrošniških organizacij v register
- Pravilnik o uporabi jezikov narodnih skupnosti v procesih poslovanja podjetij s potrošniki na območjih, kjer živita italijanska in madžarska narodna skupnost
- Pravilnik o obrazcih v zvezi z uveljavljanjem pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov
- Pravilnik o obrazcih za informacije pri pogodbah o paketnem potovanju in povezanih potovalnih aranžmajih
- Uredba o jamstvu zaradi likvidnostnih težav organizatorja potovanja in podjetja, ki omogoča povezane potovalne aranžmaje