O Inšpektoratu za stanovanja
Organ je bil ustanovljen na podlagi Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organih v sestavi ministrstev.
Poglavitna naloga inšpektorata je zagotavljanje ustrezne kakovosti večstanovanjskih stavb v etažni lastnini, ki omogoča njihovo normalno rabo in zagotavlja pogoje za učinkovito upravljanje. Poleg tega ima inšpektorat pomembno vlogo pri nadzoru in učinkovitem upravljanju upravnikov, ki so odgovorni za dosego teh osnovnih ciljev. Zakon določa pravila za prodajo stanovanj in enostanovanjskih stavb, s čimer ščiti končne kupce pred tveganjem neizpolnitve obveznosti s strani investitorja ali prodajalca po prodajni pogodbi.
Za doseganje teh ciljev inšpektorji dosledno vodimo inšpekcijske in prekrškovne postopke, ki se nanašajo na:
- opuščeno vzdrževanje skupnih delov večstanovanjske stavbe v etažni lastnini skladno z normativi za vzdrževanje stanovanjskih stavb,
- opuščeno vzdrževanje posameznih stanovanj v večstanovanjski stavbi v etažni lastnini skladno z normativi za vzdrževanje stanovanjskih stavb,
- omogočanje normalne uporabe stanovanja najemniku v večstanovanjski stavbi v etažni lastnini skladno z normativi za vzdrževanje stanovanjskih stavb,
- izvajanje dejavnosti v delu stanovanja v večstanovanjski stavbi v etažni lastnini brez ustreznih soglasij,
- morebitne izvedene posege v skupne dele ob izvajanju vzdrževalnih del v stanovanju v večstanovanjski stavbi v etažni lastnini brez ustreznih soglasij,
- začasno določitev upravnika, kjer je le ta po zakonu obvezen ter
- preverjanje izvajanja zakonskih pooblastil upravnika pri upravljanju z večstanovanjsko stavbo v etažni lastnini kot na primer: izdelava načrta vzdrževanja, sklic zbora lastnikov, izdelava zapisnika, poročanje etažnim lastnikom, plačila dobaviteljem.
Stanovanjski inšpektorji imajo v svojih pristojnostih tudi izvajanje nadzora, s čimer ščitijo končne kupce pred tveganjem neizpolnitve obveznosti s strani investitorja ali prodajalca po prodajni pogodbi, kot je določeno v drugem poglavju Zakona o varstvu kupcev stanovanj in enostanovanjskih stavb. V primeru, ko prodajalec sklepa prodajno pogodbo ali oglašuje prodajo v nasprotju z določbami tega zakona, stanovanjski inšpektor na podlagi narave kršitve lahko prepove oglaševanje prodaje ali odredi ukrepe, ki jih mora prodajalec izvesti za odpravo kršitve. V primeru, ko inšpektor oceni, da je zaradi načina in obsega kršitve ter ob upoštevanju načela sorazmernosti to potrebno za zaščito kupcev in dosego namena predpisa, lahko svojo odločbo javno objavi. Takšne kršitve se nanašajo na situacije, ko prodajalec ne izpolnjuje pogojev iz 5. člena Zakona o varstvu kupcev stanovanj in enostanovanjskih stavb (ZVKSES), kot so zahteva, da je prodajalec lastnik zemljišča, kjer se gradi, ali imetnik stavbne pravice, da je pridobljeno gradbeno dovoljenje ter če je predmet prodaje posamezen del stavbe z več posameznimi deli, mora prodajalec v obliki notarskega zapisa določiti splošne pogoje prodaje posameznih delov stavbe v skladu z določili ZVKSES. V takšnih primerih inšpektor s svojo odločbo prepove oglaševanje in sklepanje prodajnih pogodb.
Pristojnosti inšpektorata so določene v Stanovanjskem zakonu, Zakonu o varstvu kupcev stanovanj in enostanovanjskih stavb ter v podzakonskih aktih.
Vodstvo
Seznam uradnih oseb, pooblaščenih za odločanje v upravnih postopkih
-
Seznami in evidence
-
Letna poročila o delu
Poročila- Poročilo o delu 2023 (doc, 402 KB)
- Poročilo o delu 2022 (docx, 685 KB)
- Poročilo o delu 2021 (docx, 738 KB)
- Poročilo o delu 2020 (docx, 1.2 MB)
- Poročilo o delu 2019 (docx, 1.5 MB)
- Poročilo o delu 2018 (docx, 1.6 MB)
- Poročilo o delu 2017 (pdf, 2.1 MB)
- Poročilo o delu 2016 (pdf, 1.6 MB)
- Poročilo o delu 2015 (docx, 10 MB)
- Poročilo o delu 2014 (pdf, 1.5 MB)
- Poročilo o delu 2013 (pdf, 490 KB)
- Poročilo o delu 2012 (pdf, 348 KB)
- Poročilo o delu 2011 (pdf, 499 KB)
- Poročilo o delu 2010 (pdf, 463 KB)
- Poročilo o delu 2009 (pdf, 677 KB)
- Poročilo o delu 2008 (pdf, 505 KB)
- Poročilo o delu 2007 (pdf, 457 KB)
- Poročilo o delu 2006 (pdf, 515 KB)
- Poročilo o delu 2005 (pdf, 464 KB)
- Poročilo o delu 2004 (pdf, 604 KB)
- Poročilo o delu 2003 (pdf, 492 KB)
-
Kriteriji za določanje prioritetnih inšpekcijskih nadzorov
Navodila- Kriteriji za določanje prioritet 2024 (doc, 149 KB)
- KRITERIJI za dolocanje prioritet 2023 (docx, 45 KB)
- Kriteriji za določanje prioritet IRSOP 2022 (docx, 46 KB)
-
Strateške usmeritve
Strategije in programi- Strateske usmeritve in prioritete dela 2023 (docx, 114 KB)
- Strateške usmeritve in prioritete dela 2022 (docx, 39 KB)
- Strateske usmeritve in prioritete dela 2021 (docx, 38 KB)
- Strateške usmeritve in prioritete dela 2020 (docx, 39 KB)
- Strateške usmeritve in prioritete dela 2019 (docx, 37 KB)
- Strateške usmeritve in prioritete dela 2018 (docx, 35 KB)
- Strateške usmeritve in prioritete dela 2017 (docx, 31 KB)
- Strateške usmeritve in prioritete dela 2016 (docx, 31 KB)
-
Letni načrti dela
Načrti- Letni načrt dela 2024 (doc, 228 KB)
- Letni načrt dela 2023 (docx, 4.3 MB)
- Letni načrt dela 2022 (docx, 3.3 MB)
- Letni načrt dela 2021 (docx, 3.3 MB)
- Letni načrt dela 2020 (docx, 22 MB)
- Letni načrt dela 2019 (docx, 13 MB)
- Letni načrt dela 2018 (docx, 13 MB)
- Letni načrt dela 2017 (docx, 22 MB)
- Letni načrt dela 2016 (docx, 9.9 MB)