Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Pravočasno odpovej termin

S pravočasno odpovedjo termina pomagamo drugemu, prispevamo h krajšim čakalnim dobam in boljšemu dostopu do zdravstvenih storitev.

V Sloveniji se srečujemo z neupravičenimi odsotnostmi pacientov na dogovorjene zdravstvene storitve, saj na naročeni termin ne pride kar 28 % pacientov. Če bi pacienti pravočasno odpovedali termine, bi delo v zdravstvenih zavodih potekalo bolj tekoče, povečala bi se produktivnost, dolgoročno pa bi se lahko izboljšalo tudi stanje čakalnih vrst.

Na Ministrstvu za zdravje zato izvajamo kampanjo »Pravočasno odpovej termin«, s katero želimo paciente spodbuditi, da v primeru, ko se dogovorjenega zdravstvenega pregleda ali posega ne morejo udeležiti, termin pravočasno odpovejo.

Skladno z Zakonom o pacientovih pravicah (ZPacP) so pacienti dolžni pravočasno obvestiti zdravstvenega izvajalca, če se dogovorjenega termina ne morejo udeležiti. To pomeni, da morajo 10 dni pred načrtovanim posegom ali specialističnim pregledom izvajalcu sporočiti svojo odsotnost. Poznejša odpoved termina je dopustna le iz pacientovih objektivnih razlogov, kot so nenadna bolezen, nepričakovana hospitalizacija ali smrt ožjega družinskega člana.

ZPacP določa, da se pacienta, ki naročenega termina ne izkoristi brez upravičenega razloga, črta s čakalnega seznama, njegova napotna listina pa preneha veljati. Ponovna uvrstitev na čakalni seznam za isto storitev pri istem izvajalcu je mogoča šele po treh mesecih, razen če bi takšna omejitev lahko ogrozila pacientovo zdravstveno stanje.