Pravočasno odpovej termin

V Sloveniji se srečujemo z neupravičenimi odsotnostmi pacientov na dogovorjene zdravstvene storitve, saj na naročeni termin ne pride kar 28 % pacientov. Če bi pacienti pravočasno odpovedali termine, bi delo v zdravstvenih zavodih potekalo bolj tekoče, povečala bi se produktivnost, dolgoročno pa bi se lahko izboljšalo tudi stanje čakalnih vrst.
Na Ministrstvu za zdravje zato izvajamo kampanjo »Pravočasno odpovej termin«, s katero želimo paciente spodbuditi, da v primeru, ko se dogovorjenega zdravstvenega pregleda ali posega ne morejo udeležiti, termin pravočasno odpovejo.
Skladno z Zakonom o pacientovih pravicah (ZPacP) so pacienti dolžni pravočasno obvestiti zdravstvenega izvajalca, če se dogovorjenega termina ne morejo udeležiti. To pomeni, da morajo 10 dni pred načrtovanim posegom ali specialističnim pregledom izvajalcu sporočiti svojo odsotnost. Poznejša odpoved termina je dopustna le iz pacientovih objektivnih razlogov, kot so nenadna bolezen, nepričakovana hospitalizacija ali smrt ožjega družinskega člana.
ZPacP določa, da se pacienta, ki naročenega termina ne izkoristi brez upravičenega razloga, črta s čakalnega seznama, njegova napotna listina pa preneha veljati. Ponovna uvrstitev na čakalni seznam za isto storitev pri istem izvajalcu je mogoča šele po treh mesecih, razen če bi takšna omejitev lahko ogrozila pacientovo zdravstveno stanje.
-
Krepimo odgovornost in solidarnost
S kampanjo spodbujamo ljudi, da pravočasno odpovedo svoj termin in omogočijo drugemu, da pride do zdravstvene obravnave v tem terminu. S tem izboljšujemo učinkovitost zdravstvenega sistema in krajšamo čakalne dobe.
-
Večamo zavedanje pacientov o svojih pravicah in obveznostih
Ozaveščamo, da je pacientova dolžnost, da zdravstvenega izvajalca pravočasno obvesti, če se dogovorjenega termina ne more udeležiti.
-
Spodbujamo odgovorno ravnanje
Motiviramo in spodbujamo ljudi k pravočasni odpovedi termina.
-
Izobražujemo o možnih načinih odpovedi
Informiramo o različnih možnostih za odpoved termina, kot so portal ali mobilna aplikacija zVEM, e-napotna listina, e-pošta ali telefonska številka izvajalca.
-
Informiramo o posledicah neodpovedanega termina
Ozaveščamo paciente, da lahko neupravičena ali pozna odpoved termina povzroči uvrstitev na konec čakalnega seznama. To podaljša pot do pravočasne oskrbe in poveča tveganje za poslabšanje zdravja.
Neizkoriščen termin vpliva na organizacijo dela ter povzroča nepotrebne stroške, saj je na izvedbo zdravstvene storitve pripravljen celoten zdravstveni tim.
Ker je življenje polno presenečenj, naše misli polne, se pogosto zgodi, da ravno na dan pregleda pozabimo urediti prevoz, gremo na dopust ...
-
Brez skrbi – svoj termin lahko do 10 dni prej odpoveste brez navajanja kakršnega koli razloga!
Vaša pozabljivost bo brez posledic. Prejeli boste nov termin, ne da bi izpadli iz čakalnega seznama.
Termin se lahko odpove hitro in preprosto na več načinov brez obiska ambulant.
- Neposredno pri izvajalcu
Pokličite ambulanto, bolnišnico ali zdravstveni dom, kjer imate termin, in jih obvestite o odpovedi. Večina izvajalcev omogoča tudi odpoved po e-pošti. - Na portalu ali mobilni aplikaciji zVem
Prijavite se na portal zVem in v zavihku »Moji termini« izberite pregled, ki ga želite odpovedati. - Čez sistem eNaročanje
Obiščite ezdrav.si, vnesite svojo številko zdravstvenega zavarovanja na kartici ZZZS in številko napotnice ter odpoveste termin.
-
Če termin odpoveste na portalu zVem ali preko sistema eNaročanje, vam nov termin ne bo dodeljen samodejno.
Za nov termin pregleda morate sami stopiti v stik z izvajalcem, da vam ta določi nov dan in uro zdravstvene storitve.
Dodatne informacije o odpovedi terminov in naročanju na zdravstvene storitve je na voljo na portalu Podpora eZdrav, kjer so objavljena navodila in pogosta vprašanja glede uporabe portalov zVem in eNaročanje.