Evropska sredstva za nadgradnjo Železniške postaje Ljubljana
»Ljubljansko železniško vozlišče je ključna prometna točka – tako za potniški kot tovorni promet v okviru TEN T omrežja – zato je povečanje njegove prepustnosti in funkcionalnosti izjemno pomembno za Ljubljano in Slovenijo. Veseli me, da smo s spremembo programa evropske kohezijske politike 2021-2027 temu projektu zagotovili sofinanciranje z nepovratnimi evropskimi sredstvi in tako razbremenili državni proračun, saj bi sicer država zanj morala najeti kredit«, je poudaril državni sekretar na Ministrstvu za kohezijo in regionalni razvoj Marko Koprivc.
Ključni cilji projekta so:
- odprava ozkih grl s povečanjem kapacitete potniških tirov in tranzitnih tovornih tirov na postaji,
- izboljšanje infrastrukturne interoperabilnosti v skladu s tehničnimi zahtevami evropskega železniškega sistema,
- vzpostavitev sodobne multimodalne prestopne točke, ki bo povečala privlačnost železniškega prometa in povezave z ostalimi oblikami javnega potniškega prevoza.
V okviru projekta že potekajo:
- gradnja novega peš nadhoda z dostopi do peronov,
- nadgradnja tirnih naprav s peroni med objektoma Šmartinske in Dunajske ceste ter
- rekonstrukcija obstoječega podhoda.
Projekt nadgradnje železniške postaje je del strateške vizije izboljšanja železniškega sistema v Sloveniji do leta 2030, usklajen z Resolucijo o nacionalnem programu razvoja prometa (ReNRO30) in njenimi dopolnitvami (ReNPRP30 A). Je del širših vlaganj v prenovo železniške infrastrukture v Sloveniji, ki sledijo evropskim standardom interoperabilnosti in povečujejo transportno zmogljivost države ter prispevajo k zmanjšanju ogljičnega odtisa ter izboljšani povezljivosti središč tako v državi kot širše.
Upravičenec do finančnega prispevka za projekt je Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo.
Vrednost celotnega prispevka je 205.722.566 evrov, od tega znaša podpora Evropske unije 174.864.181,10 evra (85 odstotkov), nacionalni javni prispevek iz državnega proračuna pa 30.858.384,90 evra (15 odstotkov).