Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Premier dr. Golob: Številka 114 na najboljši način pooseblja javno upravo

Predsednik vlade dr. Robert Golob je z ministrom za solidarno prihodnost Simonom Maljevcem in ministrom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luko Mescem obiskal Klicni center 114 (KC 114).
Robert Golob stoji za govornico, Simon Maljevec, vodja Klicnega centra 114 Matjaž Florjanc Lukan in Luka Mesec stojijo v ozadju.

Predsednik vlade Robert Golob je z ministrom za solidarno prihodnost Simonom Maljevcem in ministrom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luko Mescem obiskal Klicni center 114. | Avtor: Bor Slana, STA

1 / 3

Premier dr. Golob je ob obisku povedal, da je ideja za brezplačno številko 114 nastala, ko smo bili v enem najtežjih trenutkov v zgodovini države, da bi lahko ljudem nudili čim več informacij na enem mestu. »Usposobljena profesionalna ekipa, ki je bila namenjena samo temu – predaji informacij. Takrat se je to izkazalo kot praktično nepogrešljiv člen v odzivu na stisko ljudi. In eden od rezultatov tega je tudi naziv Zlati ambasador otrok z rakom, ki ga podeljuje Inštitut Zlata pentljica. Ravno preko številke 114 so se namreč ti otroci iz prizadetih regij lahko povezovali med seboj in z ostalimi otroki v državi,« je povedal premier.

Ko se je prvi naval po informacijah glede poplav zmanjšal, se je izkazalo, da so ljudje to številko vzeli za svojo. »Zato smo se odločili, da bomo na tej številki razširili nabor informacij, ki jih lahko nudimo državljankam in državljanom. To so informacije o najbolj aktualnih reformah, ki se dotikajo predvsem starejše populacije, pomembne pa so za nas vse,« je nadaljeval premier dr. Golob. »Odločitev, da ravno informiranje glede dolgotrajne oskrbe, ki je eden največjih organizacijskih zalogajev v tej vladi, prepustimo številki 114, se je izkazala kot zelo na mestu.« Ravno na tem področju se je dodatno izkazalo, da je potreba po informacijah nujna in da ljudje tej številki zaupajo.

»Ta številka se je razvila v obraz države. To je tista številka, kamor lahko pokličete kadar koli – ko ste v negotovosti ali stiski, kaj prinaša prihodnost. Prepričan sem, da je, tudi zaradi zelo predanih in srčnih operaterjev na številki 114, življenje marsikoga lažje in boljše, ker lahko komunicira z državo,« je dodal premier dr. Golob. Na tej številki se vedno odzovejo, in če je vrsta predolga, pokličejo nazaj.

»Na tej številki želimo pomagati ljudem, da se negotovosti čim prej odpravijo. Da ljudje vedo, da lahko računajo na državo in na zaposlene v javni upravi, ki so tukaj zanje,« je povedal premier dr. Golob. Izrazil je tudi prepričanje, da ta številka na najboljši način pooseblja javno upravo, ravni javne socialne države in blaginjo za vse.

Minister za solidarno prihodnost Simon Maljevac je poudaril, da je reforma dolgotrajne oskrbe največja sprememba na področju socialnega varstva od 70. let dalje. »To je tako, kot če bi na novo postavljali sistem zdravstvenega varstva, zato je reforma dolgotrajne oskrbe zelo velik izziv te vlade. Smo pa tudi prva vlada, ki je začela to reformo in jo začela spravljati v življenje. Telefonska številka 114 je v tej zgodbi še kako pomembna za naše državljanke in državljane,« je povedal minister Maljevac. »Na to številko lahko z vprašanji, vezanimi na dolgotrajno oskrbo, na to, kaj zakon prinaša, kakšne pravice nam pripadajo, koliko bomo morali plačati za posamezne storitve in za katere nam ne bo treba, pokličejo vsi,« je dodal minister Maljevac in se zahvalil celotni ekipi, ki dela v klicnem centru. »Energija v klicnem centru je res dobra in pozitivna. Hvala vsem zaposlenim, ki opravljajo to pomembno delo.«

Luka Mesec, minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, je ob obisku povedal, da vlada v predvolilnem letu zaključuje projekte, ki jih je obljubila. »Lotili smo se izzivov, ki so jih druge vlade odlagale na stran po 10 let in več. Poleg dolgotrajne oskrbe je podobna zgodba tudi pokojninska reforma, o kateri so se prejšnje vlade pogovarjale od leta 2017, ta vlada pa jo je pripeljala do konca,« je poudaril minister Mesec. Dodal je, da s spremembami prihajajo tudi skrbi. »Danes do informacij ni težko priti, je pa pogosto težko priti do zanesljivih in verodostojnih informacij ter do informacij, na katere se lahko zaneseš, da so preverjene in resnične in ki jim lahko verjameš. Na številki 114 delajo vrhunski svetovalci, ekipa ljudi, ki res pozna področje. Kdor ima vprašanja glede dolgotrajne oskrbe, glede pokojninskega sistema, lahko pokliče na 114, kjer bo zagotovo dobil informacije, ki so resnične, in na katere se lahko zanesete,« je dodal minister Mesec in se prav tako zahvalil vsem, ki delajo v klicnem centru.

Klicni center 114 je maja prevzel pomembni dodatni nalogi, in sicer odgovarjanje na vprašanja državljank in državljanov o vsebinah s področja pokojninske reforme in o novem prispevku za dolgotrajno oskrbo. KC 114 s tem prispeva k večji dostopnosti in kakovosti informacij s teh dveh, v tem trenutku še posebej ključnih, področij. V dobrih dveh tednih, odkar so prevzeli nove naloge, so odgovorili že na približno 1000 klicev državljank in državljanov na novi vsebinski področji.

Ob tem je Matjaž Florjanc Lukan, vodja KC 114, dodal, da lahko vsi pokličejo na številko 114. »Pokličite nas za informacije, vprašanja, pobude, pojasnila ali usmeritve. Na številki 114 vas čaka odlična profesionalna ekipa svetovalcev, ki verjame, da so dobre informacije pravočasne informacije ključ za dobre odločitve,« je povedal Florjanc Lukan.

KC 114 je bil sprva ustanovljen kot Klicni center za obnovo po poplavah 2023. Premier dr. Golob je ob ustanovitvi klicnega centra septembra 2023 poudaril, da bo številka 114 postala sinonim za pomoč države vsem tistim, ki jo bodo potrebovali. Ob tem je izrazil tudi prepričanje, da se bo izkazalo, da imata država in javna uprava neizmerno veliko vrednost za ljudi takrat, ko sta ljudem dostopni.

Septembra 2024 je KC 114 prejel priznanje natečaja Premik naprej 2024, ki ga podeljuje Fakulteta za upravo Univerze v Ljubljani. Februarja 2025 pa je KC 114 prejel tudi plaketo Zlati ambasador otrok z rakom, saj se je preko klicnega centra odvilo povezovanje otrok ranljivih skupin. S plaketo so želeli poudariti pomen povezovanja, sodelovanja in vključevanja kot temeljnih vrednot družbe. Nagrado je prejel tudi gospod Andrej Šter, nekdanji vodja klicnega centra.

Vlada Republike Slovenije je 5. septembra 2023 sprejela sklep o vzpostavitvi Klicnega centra za obnovo po poplavah 2023 na telefonski številki 114. Pobudo za njegovo ustanovitev je podal Kabinet predsednika vlade z namenom centraliziranega podajanja ažurnih, verodostojnih in celovitih informacij o obnovi po poplavah, ki so avgusta 2023 zajele skoraj dve tretjini Slovenije. Prvotno je bil klicni center ustanovljen kot pomoč vsem prebivalcem in prebivalkam, ki so utrpeli posledice naravne nesreče, s ciljem ponujanja zanesljivih in hitrih informacij na enem mestu. Delo v klicnem centru opravljajo uslužbenci ministrstev in vladnih služb, ki so želeli pomagati prebivalkam in prebivalcem, ki so bili prizadeti ob poplavah. Klicni center je do decembra 2024 vodil Andrej Šter z Ministrstva za zunanje in evropske zadeve (MZEZ), nasledil pa ga je Matjaž Florjanc Lukan, prav tako uslužbenec MZEZ.