Skoči do osrednje vsebine

Celovita kakovost javnega zdravstva temelji na kakovosti sistema zdravstvenega varstva, merjenju in zagotavljanju čim boljših izidov zdravljenja, na kakovosti poslovanja ter zadovoljstvu pacientov z zdravstveno obravnavo.

V Sloveniji je področje kakovosti v zdravstvu nezadostno regulirano. Zaradi pomanjkljive zakonodaje, odsotnosti centralne koordinacije in nadzora ter nizke aktivnosti izvajalcev je večje tveganje za vzdržnost kakovosti našega zdravstvenega sistema. 

Z zakonom, katerega izhodišča je že potrdila vlada, se bodo vpeljala mednarodno sprejeta načela kakovosti, ki predstavljajo najpreprostejšo pot za zagotavljanje najboljše zdravstvene oskrbe z najboljšimi možnimi izidi zdravljenja.

Zakon bo zagotovil najvišjo stopnjo varnosti pacientov in zmanjšal tveganja za njihova življenja in zdravje.

Kaj pomeni 'kakovost v zdravstvu'?

Kakovost v zdravstvu se nanaša na celotno zdravstveno obravnavo in vsebuje več dimenzij: varnost, pravočasnost, kontinuiteta, učinkovitost, enakopravnost in osredotočenost na pacienta.

Celovito področje kakovosti v zdravstvu bo urejal zakon, s katerim se bodo določili:

  • pogoji za zagotovitev sistema vodenja in upravljanja kakovosti v zdravstvenih organizacijah v Republiki Sloveniji, pogoji za zagotovitev sistema vodenja in upravljanja kakovosti,
  • odgovornosti izvajalcev zdravstvene dejavnosti in ostalih deležnikov v zdravstvu,
  • pogoji za prostovoljno certifikacijo in akreditacijo,
  • nadzor kakovosti pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti,
  • koordinacija in postopki sistema vrednotenja zdravstvenih tehnologij,
  • pogoji za ustanovitev Sveta za kakovost kot posvetovalnega organa ministra za zdravje in javne agencije za področje kakovosti v zdravstvu.

Kazalniki kakovosti

Zakon bo uredil sistem kazalnikov kakovosti. Ti bodo sledili mednarodni metodologiji, validirani bodo v slovenskem jeziku in informatizirani, da administrativno ne bodo dodatno obremenili izvajalcev. 

S spremljanjem kazalnikov kakovosti bo mogoče določiti najbolj optimalno obravnavo pacientov in identificirati odklone pri zdravstveni obravnavi. Na ta način bo možno določiti nepotrebne storitve, kar bo prispevalo k sproščanju kapacitet v zdravstvu in zmanjševanju čakalnih vrst.

Na vrednosti temelječi zdravstveni sistem

Za doseganje najboljših možnih rezultatov oziroma izidov zdravljenja je potrebna optimalna izraba razpoložljivih sredstev. To mora predstavljati glavni cilj poslovanja vseh delov zdravstvenega sistema – od regulatorja in plačnika do posameznega izvajalca.

Zakon bo zato vpeljal koncept 'na vrednosti temelječi zdravstveni sistem', kar pomeni porabo razpoložljivih sredstev na način, da dosežemo najboljše možne rezultate oziroma izide zdravljenja.

Ustanovitev javne agencije za kakovost

Zakon bo dal podlago za ustanovitev javne agencije za kakovost v zdravstvu in za celostno merjenje zagotavljanja varnosti, kakovosti, učinkovitosti in uspešnosti v zdravstvu.