Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Javni razpis za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji v obdobju 2026 – 2029

Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje na podlagi Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24) ter Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 – ZUUJFO, 71/17, 21/18 – popr., 80/20 – ZIUOOPE, 189/20 – ZFRO, 207/21 in 44/22 – ZVO-2; v nadaljevanju ZFO-1) objavlja Javni razpis za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji v obdobju 2026 – 2029

Namen razpisa je sofinanciranje investicij v objekte vzgojno - izobraževalnih zavodov (v nadaljevanju: VIZ), ki sodijo v delovno pristojnost Ministrstva za vzgojo in izobraževanje (v nadaljevanju: ministrstvo), oziroma v objekte vrtcev in osnovnega šolstva. Z razpisom se zagotavlja finančna pomoč občinam pri uresničitvi načrtovanih projektov za objekte VIZ zaradi zagotavljanja manjkajočih površin in prostorov in/ali zagotavljanja statične in potresne varnosti objektov.   

ODDAJA VLOG:

Vloge na razpis se lahko oddajo samo v elektronski obliki preko spletne aplikacije Sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu, ki je dostopna na spletnem naslovu http://eportal.mss.edus.si/portal/.

Dostop do spletne aplikacije za pripravo in oddajo vlog je možen le na podlagi predhodno pridobljene pravice za delo v varnostni shemi, ki se pridobi z oddajo Prošnje za dodelitev pravic za delovanje v varnostni shemi na istem naslovu. Pravica za delovanje v varnostni shemi se dodeli eni ali največ trem pooblaščenim osebam s strani občine.

VPRAŠANJA IN ODGOVORI:

VPRAŠANJE z dne 11.7.2025:

1. Pri pregledu dokumentacije smo opazili, da imate tri različne datume za rok oddaje vloge. Kateri datum je pravi?

Odgovor: Datumi so bili usklajeni, pravilen datum oddaje vlog je 30. 9. 2025.

 

2. Naša občina je bila uspešna na razpisu 2021-2024, kjer so nam bila dodeljena sofinancerka sredstva.  Zaradi  ne-izvedbe projekta oziroma odločitve, da namesto dozidave obstoječega vrtca občina izvede novogradnjo vrtca na novi lokaciji, do črpanja sredstev ni prišlo.  Smo upravičeni do dodatnih 6 točk v skladu z dodatnim točkovanjem?

Odgovor: Da, ker vam sofinancerska sredstva niso bila izplačana je vaša občina upravičena do 6 točk po merilu IV.3.

 

VPRAŠANJE z dne 11.7.2025:

3. Občina bo na razpis prijavila rekonstrukcijo in prizidavo podružnične šole. Na delu podstrešja bomo namestili prezračevalno napravo, manjši del pa ob ostal še neizkoriščen. Zanima nas ali lahko upoštevamo celotno površino podstrešja ko neto tlorisno površino namenjeno postavitvi strojne opreme oz. kaj se upošteva kot neto tlorisna površina? Podstrešju OŠ smo definirali namensko funkcijo zato ocenjujemo, da se celoten prostor upošteva kot del neto površine – v kategoriji tehnične površine – tudi če še ni funkcionalno dokončan. V DGD smo opredelili, da se Podstrešje nameni postavitvi strojne opreme. Je to pravilno in ali lahko celotno podstrešje upoštevamo kot neto tlorisna površina?

Odgovor: Namen razpisa je zagotavljanje manjkajočih površin in prostorov za potrebe vrtca ali šole in/ali zagotavljanje statične in potresne varnosti objektov. Podstrešje, na katerem bo nameščena prezračevalna naprava ni predmet sofinanciranja.

 

VPRAŠANJE z dne 14.7.2025:

4. Merilo II.2: Ali mora biti JN izvedeno pred objavo razpisa (11.7.) ali pred oddajo vloge, da smo opravičeni do 13 točk?

V okviru GOI del bi sanirali tudi klet šole, ki bi ga uporabljali za zaklonišče občine. Zanima nas ali so glede na namembnost upravičeni tudi stroški sanacije kleti?

Odgovor: JN mora biti objavljeno pred oddajo vloge. Potrdilo o objavi se priloži k vlogi.

Zaklonišče ni predmet sofinanciranja. Predmet sofinanciranja so notranji prostori šole, ki so predmet obravnave v priloženih Navodilih za graditev osnovnih šol v RS - 1. del.

 

5. Ali se lahko občina na razpis prijavi tudi s projektom izgradnje športnega igrišča? 

Odgovor: Predmet razpisa je zagotavljanje manjkajočih površin in prostorov za potrebe vrtcev ali šol in/ali zagotavljanje statične in potresne varnosti objektov. Zunanja športna igrišča niso predmet sofinanciranja.

 

 

VPRAŠANJE z dne 15.7.2025:

6. Občina Tabor in Občina Vransko sta soustanoviteljici JVIZ OŠ Vransko-Tabor, ki se sestoji iz štirih organizacijskih enot:  OŠ Vransko (matična OŠ), Vrtec Vransko, Vrtec Tabor in POŠ Tabor. Sedež JVIZ je v Občini Vransko, v vsaki občini pa se nahajata po dve organizacijski enoti (vrtec in šola). Za vse organizacijske enote poteka ločeno računovodstvo, posamezna občina pa (so)financira zgolj enoti, ki sta locirani na njenem območju, se pravi vsaka »svoj« vrtec in »svojo« šolo.

Občina Tabor namerava rekonstruirati POŠ Tabor in Vrtec Tabor (razširitev prostorskih kapacitet), ki se nahajata v isti zgradbi, torej na istem naslovu, v Občini Tabor.

Ali se na JR lahko prijavi Občina Tabor, glede na to, da sta obe enoti (Vrtec Tabor in POŠ Tabor) na naslovu Občine Tabor in bo investicijo sofinancirala samo Občina Tabor?

Odgovor: Da, investicijo v Vrtec Tabor ali POŠ Tabor prijavi občina Tabor. Z ozirom, da sta obe občini ustanoviteljici VIZ, morata skleniti dogovor, v katerem se dogovorita, da je investitor in financer zgolj Občina Tabor.

 

7. Ali mora v primeru, da se na JR lahko prijavi Občina Tabor,  Občina Vransko kot soustanoviteljica JVIZ, Občini Tabor kljub temu  izdati  pooblastilo oz. z njo skleniti skupni dogovor, ne glede na to, da investicije ne bo sofinancirala? V besedilu JR je v zvezi s pooblastilom/medsebojnim dogovorom  namreč naveden samo primer, ko gre za delitev stroškov financiranja med občinami.

Odgovor: Dogovor med Občino Vransko in Občino Tabor je formalno potreben, ker gre za VIZ objekte, katerega ustanoviteljstvo si delita.

 

8. Ali bi se na JR za rekonstrukcijo enot v Občini Tabor morala prijaviti Občina Vransko, glede na sedež JVIZ?

Odgovor: Ne, vendar je potrebno skleniti dogovor v katerem bo Občina Tabor edini investitor.

 

9. V primeru, da je možno, da se na JR v zvezi z rekonstrukcijo vrtca in šole v Občini Tabor prijavi Občina Tabor, ali je možno, da se na JR samostojno prijavi tudi Občina Vransko, če bi želela rekonstruirati katero od svojih dveh enot oz. izvesti novogradnjo?

Odgovor: Tudi občina Vransko se lahko prijavi na razpis z investicijo v OŠ Vransko ali Vrtec Vransko. Občini tudi v tem primeru morata skleniti dogovor.

 

10. V šestem odstavku 13. točka JR je navedeno, da v primeru, ko v stavbi deluje več kot en VIZ, se vloga odda za VIZ, ki v sklopu prijavljenega projekta obsega več površin. V našem primeru bo več površin obsegala rekonstrukcija šole, hkrati pa bo rekonstrukcije deležen tudi vrtec (obe enoti sta v isti zgradbi). Ali si prav razlagamo, da lahko v okviru ene prijave na JR realiziramo obe rekonstrukciji, to je v POŠ in v Vrtcu Tabor ali moramo za to podati dve ločeni  vlogi?

Odgovor: V kolikor investicija obsega več površin šole, kot vrtca, se vloga praviloma odda pod  OSNOVNO ŠOLSTVO. V obrazec se vpišejo samo površine šole in ne tudi vrtca. Investicijo je možno prijaviti tudi pod VRTCE, kjer pa lahko dopišete še šolske površine, ki so predmet investicije, vendar samo toliko m2, kolikor predstavlja 15% vrednosti investicije v vrtec. Pri vnosu šolskih površin v prijavnem obrazcu vas aplikacija opozori, če vpišete prevelik obseg šolskih površin. Odločitev o prijavi investicije pod OSNOVNO ŠOLSTVO ali pod VRTCE je v domeni občine.

 

VPRAŠANJE z dne 15.7.2025:

11. Podružnične osnovne šole običajno poleg osnovne šole obsegajo tudi vrtce.

Na POŠ načrtujemo novogradnjo v okviru izdanega gradbenega dovoljenja, ki obsega izgradnjo dveh učilnic, knjižnice, povezovalnih hodnike ter sanitarije za vrtce ter igralnice.

Prosimo za usmeritev glede načina prijave in sicer:

Ali lahko v prijavo vključimo tako površine osnovne šole – površine  učilnic in povezovalnih hodnikov, knjižnice, kot tudi površine vezane na delovanje vrtca – dve igralnici…?

Katere površine pri novogradnji in rekonstrukciji niso upravičene za sofinanciranje…iz odgovorov na vprašanja izhajajo določene površine (podstrešje, klet,….).

Odgovor: Praviloma se investicija prijavi pod zavod, ki obsega večjo tlorisno površino investicije. V kolikor se prijavi investicija pod OSNOVNO ŠOLSTVO ni možno vpisati še površin vrtca. V kolikor se prijavi investicija pod VRTCE je možno dopisati še površine šole, ki se jih upošteva le toliko, kolikor predstavlja 15% vrednost investicije v vrtec.

Za sofinanciranje se upoštevajo vsi šolski prostori, ki so predmet obravnave v Navodilih za graditev osnovnih šol v RS (gl. str. 16 -18)

  

VPRAŠANJE z dne 15.7.2025:

12. Občina bo na razpis prijavila prizidavo podružnične osnovne šole. Ali je lahko prizidek v celoti namenjen notranjim športnim površinam?

Odgovor: Prizidek je lahko namenjen samo športnim površinam. Upoštevajo se normativne površine, ki šoli pripadajo glede na število oddelkov.

 

VPRAŠANJE z dne 15.7.2025:

13. na vas se obračamo s prošnjo za pojasnilo v zvezi z JAVNIM RAZPISOM za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji v obdobju 2026 – 2029 – Vrednotenje investicij v osnovno šolo. Prosim, če nam sporočite, katere letnike rojstva otrok pri merilih za osnovno šolstvo – OŠ, POŠ, ŠP vključimo v izračun 10-letnega povprečja - za izračun razmerja za navedeno merilo I.1 .

Odgovor: pri izpolnjevanju prijavnih obrazcev se na strani 3 – Demografska slika iz seznama šolskih okolišev izberejo ustrezni šolski okoliši in razmerje med 10-letnim in 15-letnim povprečjem se samodejno izračuna, na podlagi uradnih podatkov ki jih ministrstvo pridobiva vsako leto s strani občin, oz. šol.

 

VPRAŠANJE z dne 15.7.2025:

14. V prilogi razpisne dokumentacije  »Sklep o normiranih okvirih za višino naložb v stavbne vrtcev in osnovnega šolstva v letih 2024, 2025 in 2026« so v preglednici navedene tudi postavke: zunanja ureditev s priključki, oprema, inventar, učila. V petem odstavku 9. točke JR pa je navedeno, da ti stroški niso predmet sofinanciranja.

15. Zanima nas čemu služijo ta izhodišča, če pa navedeni stroški niso predmet sofinanciranja in ali jih kljub temu vključimo v svojo prijavo?

Odgovor: Predmet sofinanciranja so samo GOI dela, kot je zapisano v  9. točki besedila JR. Izjema so investicije za italijansko in madžarsko narodno skupnost, kjer se skladno z zakonodajo financirajo skoraj vsi stroški investicije, kot je tudi zapisano v  9. točki JR.

Sklep o normiranih okvirih je zgolj priloga k JR in izkazuje normirane vrednosti različnih postavk, ki so sestavni del investicij, in so za prijavitelje informativnega značaja. Sofinanciranje ostalih postavk ni možno uveljavljati, izračun sofinancerskega deleža občine je avtomatičen in se izračuna za GOI dela na podlagi podatkov o obsegu investicije, ki jih v prijavne obrazce vpiše občina.

 

VPRAŠANJE z dne 15.7.2025:

16. Občina bo gradila vrtec v slovenskim učnim jezikom ter vrtec za pripadnike italijanske narodne skupnosti. Dileme ki se pojavljajo pri vnosu podatkov v prijavnico so sledeče:

Izbira nosilnega VIZ‑a: kateri vzgojno‑izobraževalni zavod (VIZ) naj prijavimo kot “nosilni” v obrazcu?

Površina vrtca. Ali naj občina v prijavnico vpiše:

-skupno neto površino celotnega vrtca (slovenski + italijanski program)
ali

-neto tlorisno površino samo tistega dela, kjer se izvaja program v slovenskem jeziku (večja površina)?

Osnova za izračun sofinancerskega deleža so neto notranje površine načrtovanega objekta ali dela objekta. Neto notranje tlorisne površine se upoštevajo v primeru površin vrtca za prostore navedene v Pravilniku ter v primeru površin osnovnega šolstva za prostore navedene v Navodilih OŠ oziroma Navodilih GŠ.«

-Šolski okoliši. Ker gradimo tudi vrtec narodne manjšine: Ali lahko poleg okoliša slovenskega vrtca dodamo še šolski okoliš narodne manjšine?

-Dodatno točkovanje (neizbor 2021/2024). Sistem pri kriteriju “Dodatne točke zaradi neizbora občine na razpisu MVI 2021/2024” avtomatično označi NE (torej brez točk), čeprav je Občina Piran takrat odstopila od pogodbe in ni prejela sofinanciranja. Kako v sistemu popraviti ali uveljaviti to dejstvo?

Občina bo na razpis prijavila  en dodaten projekt in sicer investicijo v objekt OŠPP2 kjer gre za objekt v solastništvu več občin oziroma je zavod v soustanoviteljstvu več občin oziroma so v zavod vključeni otroci iz drugih občin. V primeru investicije več občin soustanoviteljic v skupni projekt - pooblastilo občini prijaviteljici s pogodbo ali pisnim dogovorom o delitvi stroškov financiranja med občinami soustanoviteljicami zavoda.

Kateri dokument v tem primeru zadostuje (pisni dogovor občin, pisno pooblastilo občini prijaviteljici ali kakšna druga pisna oblika dogovora)?

Odgovor: Zaradi specifike investicije ni možna prijava dveh vrtcev z eno vlogo. Predlagamo, da občina izpolni dve prijavi: eno za slovenski vrtec, drugo za vrtec italijanske narodne skupnosti ter temu primerno vpiše površine in šolske okoliše tako, da se ne podvajajo.

Združenje podatkov za vrtca, ki sta pod isto streho, aplikacija ne omogoča, zato bomo to storili ročno.

Občina Piran je upravičena do 6 točk po merilu IV.3. Napaka je v aplikaciji popravljena. 

V primeru, da se načrtuje investicija na skupnem VIZ, katerega ustanoviteljic je več občin, projekt lahko prijavi tista občina soustanoviteljica, ki so jo vse ostale občine soustanoviteljice pisno pooblastile za vodenje investicije, na podlagi podpisanega dogovora o delitvi stroškov izvedbe skupne investicije; prijaviteljica mora k prijavi predložiti pisni dokument iz katerega izhaja ustrezno pooblastilo in dogovor o delitvi stroškov (lahko en dokument zajema potrebno pooblastilo z dogovorom ali pa dva ločena dokumenta).

 

VPRAŠANJE z dne 14.7.2025

17. Na podlagi objave javnega razpisa za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji v obdobju od 2026 do 2029 vam pošiljamo vprašanje glede izvedbe investicije po modelu javno-zasebnega partnerstva (JZP). Občina namerava v obdobju 2026-2029 izvesti investicijo v izgradnjo telovadnice ob na novo zgrajeni osnovni šoli. Glede na to, da bo občina, kljub pričakovanju pridobitve sofinancerskih sredstev, samostojno težko zaprla celotno finančno konstrukcijo ter da je v skladu z ZJZP potrebno izvesti oceno možnosti javno-zasebnega partnerstva za vse investicije v višini višji od 5.278.000 eurov, nameravamo v najkrajšem času tudi formalno preveriti možnost izvedbe investicije v okviru poziva promotorjem (potencialnim zasebnim investitorjem). Naša investicija izpolnjuje vse navedene razpisne pogoje, vključno s tem, da mora biti občina tudi lastnica zemljišča, vendar se nam zastavljajo naslednja vprašanja vezana na izvedbo projekta po modelu JZP glede na spodnjo zahtevo:

Prijaviteljica je lahko občina, ki je ustanoviteljica VIZ in je v obdobju 2025-2029 investitor projekta, ki ga prijavlja. V primeru, da se načrtuje investicija na skupnem VIZ, katerega ustanoviteljic je več občin, projekt lahko prijavi tista občina soustanoviteljica, ki so jo vse ostale občine soustanoviteljice pisno pooblastile za vodenje investicije, na podlagi podpisanega dogovora o delitvi stroškov izvedbe skupne investicije;

Za prijavljeno investicijo mora biti izdelan veljaven, podpisan in ožigosan Dokument identifikacije investicijskega projekta (v nadaljevanju: DIIP), ki je izdelan skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (UR. List RS, št.: 60/2006, 54/2010 in 27/2016; v nadaljevanju: Uredba), ki je s Sklepom potrjen s strani ustreznega organa prijavitelja;

V primeru javno zasebnega partnerstva, zasebnik prevzema večino tveganj vezanih na izvedbo projekta in je tudi formalno investitor zasebni partner (običajno na podlagi podeljene stavbne pravice), občina pa ostaja lastnih zemljišča. Investicija se za čas trajanja JZP partnerstva vodi v knjigah zasebnega partnerja kot njegovo osnovno sredstvo, medtem ko ima občina pravico uporabe objekta. Na podlagi pogodbe o JZP občina v fazi izvedbe investicije zagotovi del potrebnih finančnih sredstev, ki pa ne presega 49% vrednosti celotne investicije, prav tako je vložek obline v projekt zemljišče in stavbna pravica. Zgrajena stavba po zaključku razmerja JZP, brez dodatnih obveznosti občine, preide v last občine.

Prosimo za vašo potrditev, da izvedba investicije po opisanem modelu JZP izpolnjuje tudi zgoraj navedena pogoja oziroma vas prosimo, da se pogoj v razpisu oblikuje na način, da bo možna izvedba tudi po opisanem modelu JZP, ki omogoča izvedbo investicij tudi občinam, ki nimajo v celoti zagotovljenih lastnih finančnih sredstev in se tudi ne morejo zadolžiti v nameravani višini, hkrati pa je test JZP pokazal, da je izvedba projekta po tem modelu ekonomsko upravičena.

Odgovor: Postavljeni pogoji v predmetnem javnem razpisu omogočajo tudi prijavo projektov, ki bodo izvedeni v obliki javno zasebnega partnerstva in omogočajo izvedbo investicij tudi občinam, ki nimajo v celoti zagotovljenih lastnih finančnih sredstev. V primeru javno – zasebnega partnerstva morajo, v skladu z 80. členom Zakona o javno - zasebnem partnerstvu, objekti in naprave koncesije najkasneje po prenehanju koncesijskega razmerja postati lastnina javnega partnerja. Za nameravano investicijo bo morala občina pripraviti in potrditi ustrezen DIIP, ki bo v skladu z 2. točko 5. člena Uredbe o enotni metodologiji za pripravo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (v nadaljevanju: Uredba) morala upoštevati tudi varianto z obliko javno – zasebnega partnerstva ter v primeru sofinanciranja projekta s strani občine v skladu s 24. točko 2. člena Uredbe vključiti

 

VPRAŠANJE z dne 16.7.2025

18. Občina je ustanoviteljica javnega zavoda Osnovna šola, pod katerega spada matična osnovna šola z dvema podružnicama in vrtec z dvema podružnicama. Glede na pogoj razpisa, da vsaka občina prijavi 1 projekt, nas zanima ali je možno kot 1 projekt pripraviti in prijaviti dva prizidka k dvema POŠ na različnih lokacijah.

Odgovor: Prijava enega projekta pomeni prijava investicije na eni lokaciji.

 

19. Občina je investitor ter lastnik objekta OŠPP in ustanovitelj zavoda, ki je predmet investicije. Soinvestitorice projekta bodo še ostale tri občine, ki pa niso solastnice vendar so v zavod vključeni otroci iz teh občin. Kaj je v tem primeru potrebno predložiti: je vseeno potrebno pooblastilo občini prijaviteljici ali pa samo dogovor o delitvi stroškov izvedbe skupne investicije in/oz. DIIP?

Odgovor: V kolikor je občina edina lastnica in edina ustanoviteljica zavoda potem za prijavo investicije na razpis ne potrebuje pooblastila od nikogar. V primeru več lastnikov zavoda ali več ustanoviteljev zavoda pa je potrebno pridobiti soglasje vseh. Deleži soinvestitorjev morajo biti predloženi v obliki pisnega dogovora in prikazani tudi v investicijski dokumentaciji.

 

20. Zanima nas ali je zamenjava strešne kritine na centralni OŠ predmet sofinanciranja.

Odgovor: samo zamenjava strešne kritine ni predmet sofinanciranja. Strošek zamenjave strešne kritine je sicer upravičen strošek v primeru, da je predmet investicije rekonstrukcija ali dozidava šole s katero se urejajo ali zagotavljajo šolski prostori.

 

21. Prosimo za pojasnilo glede možnosti vključevanja občin, ki niso soustanoviteljice vzgojno-izobraževalnega zavoda, kot sofinancerjev investicije. V razpisni dokumentaciji je v 4. točki (Predmet javnega razpisa) navedeno, da lahko občina prijavi en dodaten projekt,kadar gre za investicijo v objekt osnovne šole s prilagojenim programom (OŠPP), če gre za objekt v solastništvu več občin oziroma če je zavod v soustanoviteljstvu več občin oziroma, če so v zavod vključeni tudi otroci iz drugih občin, kar velja v našem primeru – naša občina je ustanoviteljica zavoda, v katerega so vključeni tudi otroci iz sosednjih občin. V tretjem odstavku 6. točke (Pogoji za prijavo na razpis) pa je določeno, da je prijaviteljica lahko občina ustanoviteljica VIZ, oziroma, če je zavod, ustanovljen s strani več občin, tista občina, ki jo druge pisno pooblastijo za vodenje investicije in s katero sklenejo dogovor o delitvi stroškov.

Na podlagi zgoraj navedenega vas prosimo za pojasnilo ali lahko občine, ki niso solastnice oziroma soustanoviteljice OŠPP, imajo pa v zavod vključene svoje otroke, pristopijo k prijavi kot sofinancerji investicije s podpisom dogovora o delitvi stroškov oziroma soglasjem k investiciji? In, če da, ali se v tem primeru višina sofinanciranja izračuna po deležih za posamezno občino (občinam namreč pripada različna stopna sofinanciranja po ZFO-1)? 

Na 10. strani razpisa je zapisano "V primerih investicije več občin soustanoviteljic v skupni projekt, se delež sofinanciranja po 24. a členu ZFO-1 upošteva za vsako občino soustanoviteljico posebej na podlagi jasno definiranega medobčinskega dogovora o medsebojnih deležih sofinanciranja." Ali to določilo velja tudi za primer investicije v OŠPP, ko je ustanovitelj zgolj ena občina, v OŠPP pa so vključeni otroci iz drugih občin? 

Odgovor: V kolikor je vaša občina edina ustanoviteljica in lastnica zavoda potem ne potrebujete pisnega pooblastila za prijavo investicije od nikogar. Deleži po ZFO-1 se upoštevajo samo za tiste občine, ki so solastnice in/ali soustanoviteljice zavoda. V vašem primeru se bo upošteval delež po ZFO-1 samo za vašo občino.

Dogovor o sofinanciranju investicije s strani več občin pa vseeno morate skleniti ter ga prikazati v investicijski dokumentaciji, oz. finančni konstrukciji.

 

22. Občina bi želela izvesti investicijo v šolsko kuhinjo. Ali je ureditev šolske kuhinje upravičen strošek? 

Odgovor: Ureditev šolske kuhinje je upravičen strošek v primeru, da gre za investicijo v rekonstrukcijo ali dozidavo kuhinje, za kar je potrebno pridobiti gradbeno dovoljenje. Dela, ki se izvajajo brez gradbenega dovoljenja se štejejo za vzdrževalna dela in niso predmet sofinanciranja po JR. Obrazložitev je napisana v 4. točki JR.

 

23. V točki 4. na strani 4 javnega razpisa je navedeno:

Za prijavljeno investicijo mora biti izdelan veljaven, podpisan in ožigosan Dokument identifikacije investicijskega projekta (v nadaljevanju: DIIP), ki je izdelan skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (UR. List RS, št.: 60/2006, 54/2010 in 27/2016; v nadaljevanju: Uredba), ki je s Sklepom potrjen s strani ustreznega organa prijavitelja

V točki 5 na strani 11 pa je navedeno, da mora prijava vsebovati tudi zadnji s strani odgovorne osebe prijavitelja potrjen investicijski dokument, izdelan skladno z Uredbo.

Kaj to pomeni za investicije v vrednosti nad 2,5 mio EUR z DDV? Ali mora prijavitelj predložiti poleg DIIP-a tudi predinvesticijsko zasnovo (PIZ) in investicijski program (IP) ali zadošča zgolj DIIP, če prijavitelj PIZ-a in IP-a še nima izdelanega?

Namreč PIZ in IP namerava prijavitelj izdelati, v kolikor bo dobil odobrena sredstva za izgradnjo vrtca.

Odgovor: V kolikor prijavitelj nima izdelanega PIZ-a in/ali IP-a, jih seveda ne more predložiti. Za prijavo projekta je v izhodišču obvezna predložitev DIIP-a in Sklepa o potrditvi DIIP-a. V  kolikor pa ima občina za prijavljen projekt izdelano naslednjo stopnjo investicijske dokumentacije (PIZ ali IP ali novelacijo PIZ/IP…) pa je potrebno predložiti samo zadnji izdelan investicijski dokument in Sklep o potrditvi istega  ter zraven priložiti še vse sklepe o potrditvi predhodnih investicijskih dokumentov, ni pa potrebno predložiti predhodnih dokumentov. Samo zadnjega.

 

24. V razpisu je navedeno: „Posamezna občina lahko prijavi samo eno investicijo/projekt.“ Zanima nas, ali lahko občina prijavi dve investiciji, če je ena od njiju financirana iz sredstev za narodnosti?

Primer:

investicija za osnovno šolstvo in druga

investicija za osnovno šolstvo (VIZ za italijansko narodno skupnost)

Odgovor: Občina lahko prijavi samo 1 projekt v investicijo. Drugi projekt lahko občine prijavijo v primeru, da gre za investicijo v OŠPP. V kolikor projekt obravnava prostore osnovne šole in prostore osnovne šole za  italijansko narodno skupnost, ki se nahajajo v isti stavbi - pod »isto streho«, se šteje, da gre za eno investicijo. Za takšne primere, oz. vrsto projekta, kjer v stavbi osnovne šole deluje tudi šola za italijansko ali madžarsko narodno skupnost, ni bilo možno pripraviti ustrezne aplikacije, zato je potrebno izpolniti dve vlogi: eno za osnovno šolstvo in drugo za šolstvo narodnosti, oddati pa je možno samo eno izpolnjeno vlogo, predvidoma tisto, ki bo pridobila več točk. Drugo izpolnjeno vlogo se v aplikaciji shrani, ni je pa možno oddati, ker aplikacija tega namensko ne omogoča. Ob zaključku oddaje vlog, ko se aplikacija zapre, bo ministrstvo imelo vpogled tudi v drugo izpolnjeno vlogo, čeprav ni bila oddana, ter bo po pregledu investicijske in projektne dokumentacije v oddani vlogi preverilo ali gre za enoten projekt in skladno z ugotovitvami individualno korigiralo oddano vlogo.

Prosimo, da v zadevnem primeru pri izpolnjevanju obrazca »Seznam VLOG«, kjer je potrebno vpisati naziv investicije, opozorite na specifiko projekta tako, da poleg naziva dopišete v oklepaju npr. (OŠ + OŠ narodnosti) ali (VR + VR narodnosti).

 

VPRAŠANJE z dne 17.7.2025:

25. Zanima nas, če je rekonstrukcija in prizidava obstoječe kuhinje v osnovni šoli z zagotavljanjem sodobnega in funkcionalnega delovnega okolja skladen s predmetom javnega razpisa. Predvidena je prizidava osnovne šole v tlorisni površini 8.80 m x 1.65m, in sicer shramb za potrebe kuhinje in manjša rekonstrukcija za nove servisne prostore (garderobe, čistila). S prizidkom se poveča obstoječe shrambe, kjer bo tudi pisarna vodje kuhinje. Kuhinjski prostori se povečajo v notranjost šole z novo garderobo, sanitarijami in prostorom za čistila. V projekt sta vključeni tudi prenova tlakov z izvedbo nove kanalizacije ter prenova stropov z novo razsvetljavo.

Odgovor: Skladno s 4. točko besedila JR so predmet sofinanciranja investicije v rekonstrukcijo in novogradnjo (tudi dozidava ali nadzidava), ki se izvajajo na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja. V kolikor bo investicija vaše občine izvedena na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja potem projekt ustreza pogojem JR.

 

26. Občina bo v letu 2025 investirala v gradnjo novega vrtca, ki bo zgrajen po načelih nizkoenergijske gradnje. Gradnja vrtca se je že pričela (po 1.1.2025). Za to investicijo smo zaprosili za sredstva po pozivu 115SUB-sNESLS24 (za skoraj ničenergijske stavbe) Eko sklada in imamo podpisano pogodbo o sofinanciranju (podpisana februar 2025). Znesek odobrenega sofinanciranja predstavlja približno 10% celotnega zneska investicije. Prijavila se je celotna neto ogrevalna površina, kar predstavlja tudi skoraj celotno neto notranjo površino. Ali lahko za isto investicijo pridobimo tudi sredstva po razpisu JR za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v RS v obdobju 2026-2029, s tem da bi v okviru zahtevkov uveljavljali druge račune kot na Eko skladu. Gre v tem primeru za dvojno sofinanciranje?

Odgovor: Za načrtovano investicijo lahko pridobite sredstva po JR, v kolikor sofinancerski delež ministrstva za GOI dela in sredstva Eko sklada, ki so namenjena za GOI dela, ne presegajo skupaj ocenjene vrednosti GOI del v investicijski dokumentaciji in kasneje dejanske vrednosti izvedenih GOI del. V investicijski dokumentaciji morajo biti prikazana vsa sofinancerska sredstva, ki jih občina načrtuje pridobiti za projekt.

 

27. Na vas se obračamo z vprašanjem v zvezi z možnostjo kandidiranja na Razpis za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji v proračunskem obdobju od leta 2026 do 2029.

Za investicijo z naslovom Izgradnja Vzgojno – izobraževalnega objekta Dole pri Litiji – 2. faza (skrajšano: Izgradnja VIO Dole – 2. faza) imamo pridobljeno pravnomočno gradbeno dovoljenje za gradnjo: Večnamenskega izobraževalnega objekta (CC-SI: 12630 Stavbe za izobraževanje in znanstvenoraziskovalno delo) kot zahtevnega objekta in Opornega zidu kot manj zahtevnega objekta.

Enotno gradbeno dovoljenje je bilo izdano v našem primeru za oba investitorja.

Investitor je Prostovoljno gasilsko društvo Dole, ki je v zaključni fazi gradnje gasilskega doma (sestavljen iz dveh zaključenih celot- garaže in skupnih prostorov za gasilce)- 1.faza.

Investitor je Občina Litija, ki želi nad gasilskimi prostori zgraditi večnamensko športno dvorano, ki bo primarno namenjena vsakodnevni funkciji OŠ Dole za potrebe izvajanja športne vzgoje v sklopu splošnega učnega procesa - 2. faza.

PGD Dole pri Litiji je pričela z gradnjo 1.faze v letu 2023, Občina Litija bi pričela z gradnjo 2. faze v letu 2026.

Po zaključku gradnje obeh faz bo urejeno tako lastništvo, kakor tudi etažiranje objekta obeh investitorjev/lastnikov.

Pripravljeno imamo enotno PZI dokumentacijo, kjer sta opisno ločeni obe fazi. Prosimo vas za vaše mnenje, ali v našem primeru pripravimo PZI  in investicijsko dokumentacijo, ki se bo konkretno nanašala samo na 2.fazo gradnje?

Prav tako vas prosimo za povratno informacijo, ali naš primer predstavlja kakršnokoli oviro pri prijavi na razpis?

Odgovor: Namen razpisa je sofinanciranje investicij v vzgojno-izobraževalne zavode, ki sodijo v pristojnost MVI.  Enotno gradbeno dovoljenje je bilo izdano za gradnjo večnamenskega objekta, za dva investitorja, katerega gradnja se je pričela leta 2023. Skladno  6. točko besedila JR je možno prijaviti  projekt, katerega gradnja se ni pričela pred 1.1.2025. Z ozirom, da nimamo vpogleda v pridobljeno gradbeno dovoljenje in opredelitev faz izvedbe investicije, ne moremo podati ustreznega mnenja.

V skladu s pogoji objavljenega javnega razpisa, mora občina izpolnjevati tudi pogoj, da je lastnica nepremičnine, na kateri se bo izvajala prijavljena investicija.

 

28. Občina namerava izvesti investicijo v obnovo strehe na osnovni šoli in jo v celoti zamenjati tako, da bi zagotovila večjo statičnost in potresno varnost objekta. Objekt OŠ je bil zgrajen leta 1968, streha je dotrajana in na več delih pušča. Glede na zakonodajo in zahteve razpisne dokumentacije (priložiti je potrebno zadnjo izdelano projektno dokumentacijo) za izvedbo omenjene investicije ni potrebno izdelati projektne dokumentacije in pridobiti gradbenega dovoljenja. Ali je tovrstna investicija lahko predmet sofinanciranja, s katero bi občina zagotovila večjo statičnost in potresno varnost objekta osnovne šole?

Odgovor: Skladno s 4. točko besedila JR so predmet sofinanciranja investicije v rekonstrukcijo in novogradnjo, ki se izvajajo na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja. Investicija v obnovo strehe na osnovni šoli brez projektne dokumentacije in brez gradbenega dovoljenja ne ustreza pogojem JR in ne more biti predmet sofinanciranja.  

VPRAŠANJE z dne 18.7.2025:

29. Občina je v začetku poletnih počitnic pristopila k menjavi parketa v Športni dvorani pri OŠ. Zanima nas ali je menjava parketa v športni dvorani pri OŠ predmet sofinanciranja?

Odgovor: Menjava parketa ni predmet sofinanciranja. Dela, ki se izvajajo brez gradbenega dovoljenja se štejejo za vzdrževalna dela in niso predmet sofinanciranja po JR. Obrazložitev je napisana v 4. točki JR.

 

30. Ali je poseg v rekonstrukcijo šolskega zaklonišča kot sestavnega dela šolskega objekta upravičen do sofinanciranja v okviru predmetnega javnega razpisa.

Odgovor: Predmet sofinanciranja po JR so prostori vrtca, ki se zagotavljajo skladno s Pravilnikom o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca (Uradni list RS, št. 73/00, 75/05, 33/08, 126/08, 47/10, 47/13, 74/16, 20/17 in 63/23) in prostori osnovnih šol, ki se zagotavljajo skladno z Navodili za graditev osnovnih šol v Republiki Sloveniji – 1. del (delovno gradivo ministrstva iz leta 1999; v nadaljevanju Navodila OŠ) oz. z Navodili za graditev glasbenih šol v Republiki Sloveniji. V kolikor se zaklonišče nahaja znotraj šolske stavbe in je rekonstrukcija predvidena zaradi zagotavljanja konstrukcijske varnosti objekta ter je za predvidena dela potrebno pridobiti gradbeno dovoljenje, potem je rekonstrukcija lahko predmet sofinanciranja. Kot dokazilo o načinu izvedbe konstrukcijske ojačitve objekta je v vlogi potrebno priložiti projekt statike. Pri merilu III.1. se točkovanje izračuna na podlagi vpisane neto površine (m2) obstoječega zaklonišča v obrazcu »Podatki o investiciji in deležu sofinanciranja«.

 

31. V Javnem razpisu za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji v obdobju 2026-2029, objavljenem julija 2025, je med merili za izbor projektov in vrednotenje investicij navedeno tudi merilo II. PRIPRAVLJENOST NA INVESTICIJO. Smatramo, da v primeru izvedbe investicije po pogodbenih določilih FIDIC - rumena knjiga, ko je že izbran izvajalec del in z njim sklenjena pogodba, da je doseženo merilo II.1 Gradnja je v teku (točke dobi občina, ki ima veljavno sklenjeno pogodbo z izvajalcem GOI del) in po tem merilu dodeljenih 15 točk. Smatramo pravilno?

Odgovor: Pravilno. Za sklenjeno pogodbo po metodi FIDIC lahko občina dobi 15 točk pod pogojem, da ima izdelano PZI dokumentacijo. V nasprotnem dobi toliko točk, kolikor ima izdelane projektne dokumentacije: za pridobljeno GD -9 točk, za izdelan DGD projekt – 7 točk, za izdelano IDZ ali DPP dokumentacijo – 5 točk

 

32. Občina namerava zgraditi osrednjo občinsko športno dvorano v površini 3.162 m2 v neposredni bližini šole, tako da bo ta dopoldne služila šoli, popoldne pa širši javnosti. Osnovna šola bi glede na izračun potrebnega števila vadbenih prostorov (Navodila za graditev OŠ v RS) morala imeti 2,36 vadbenega prostora, vendar ima trenutno samo 1 tak prostor, t.j. eno telovadnico v površini 528 m2 z 52 m2 spremljajočih prostorov. Razpis pravi, da se upoštevajo upravičeni stroški do normativne neto tlorisne površine. Ali se kot normativna neto tlorisna površina in s tem osnova za sofinanciranje upošteva navzgor zaokrožena vrednost, torej potrebni 3 vadbeni prostori (= 1.083 m2 po normativu) ali se pač tistih 0,36 upošteva v kakšnem deležu? Razumemo, da bo razliko površin in s tem povezane stroške pač morala pokrivati občina.

Ali na sofinanciranje v tem primeru kakorkoli vpliva dejstvo, da en vadbeni prostor že obstaja, se to kakorkoli odšteva? Kljub novogradnji šola ne namerava ukiniti obstoječe telovadnice, saj deluje v okviru nje tudi vrtec, ki sploh nima nobenih športnih prostorov (prijavljamo se sicer na sklop »šola«).

Razpis pravi, da se sofinancerski delež določi ob upoštevanju normiranih cen, koeficienta površine in pripadajočega deleža (%) sofinanciranja. Ni pa izrecno navedeno zato vprašanje – se te vrednosti in tudi še površina med seboj množijo ali kako drugače?

Za naš primer, na primer:           1.083 m2 (površina po normativu) x 1.492,73 EUR (GOI dela za novogradnjo za 2026) x 1,184 (koeficient za površine med 1000 m2 in 1100 m2) x 0,9 (razvitost občine 90 % po Uredbi) = 1.722.677,29 EUR

Smo prav izračunali?

Odgovor: V kolikor izračun pokaže, da šola potrebuje 2,36 vadbenega prostora se vrednost zaokroži na 2VP, preostalih 0,36 se ne upošteva v deležu. V primeru, da izračun pokaže 2,50 vadbena prostora, se zaokroži na 3VP. Za 2VP je potrebno zagotoviti normativnih 827m2. V kolikor obstoječa šolska telovadnica meri 528 m2 (vključno s spremljajočimi prostori) potem je možno sofinancirati novogradnjo manjkajočih 299m2 in rekonstrukcijo obstoječih 528m2, v kolikor je ta predvidena.

Skladno z Navodili za graditev osnovnih šol v RS je pokrite športne površine potrebno povezati z ostalimi šolskimi prostori s pokritim in zaprtim hodnikom.

Način izračuna sofinancerskih sredstev je pravilen.

 

VPRAŠANJE z dne 21.7.2025:

33. Vezano na vprašanje, ki smo vam ga poslali v petek, 18.7.2025, imamo še dodatno pojasnilo.

Menjava parketa v športni dvorani je posledica vdora vode, ki je uničila tako parket kot podkonstrukcijo. Zato je potrebno sanirati celotno podkonstrukcijo in položiti nov parket.

Zanima nas ali so omenjena dela predmet sofinanciranja tega razpisa?

Odgovor: Skladno s 4. točko JR je sofinanciranje namenjeno investicijam (rekonstrukcijam in novogradnjam), ki se izvajajo na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja. Za menjavo parketa, vključno s sanacijo podkonstrukcije, ni potrebno pridobiti gradbeno dovoljenje.

 

34. Ker je Javni razpis za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji v obdobju 2026 – 2029 že nekaj časa odprt me zanima kdaj bo omogočen tudi vnos vloge.

Odgovor: Izpolnjevanje vloge je omogočeno od dne objave razpisa. Na prvi strani vloge »Izbira razpisa« se s klikom na prvo vrstico »2025_Razpis za osnovna sredstva za leto 2025 (IVDOS 2025)_...« prične izpolnjevanje, oziroma odpre se naslednja stran vloge.

 

35. Med odgovori na vprašanja smo pod zaporedno številko 20 zasledili vaš odgovor: samo zamenjava strešne kritine ni predmet sofinanciranja. Strošek zamenjave strešne kritine je sicer upravičen strošek v primeru, da je predmet investicije rekonstrukcija ali dozidava šole s katero se urejajo ali zagotavljajo šolski prostori.

Naša Občina bo prijavljala izgradnjo prizidka k podružnični šoli. Če si pravilno razlagamo vaš odgovor, lahko v okviru projekta »izgradnje prizidka« prijavimo tudi zamenjavo strešne kritine na obstoječem objektu podružnične osnovne šole.

Odgovor: Strošek zamenjave strešne kritine je vključen v ceno rekonstrukcije, ki se upošteva pri izračunu sofinancerskega deleža na podlagi vpisanih neto notranjih površin šolskih prostorov, ki so predmet rekonstrukcije.  Rekonstrukcija je predmet sofinanciranja v kolikor se izvede na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja. Zgolj zamenjavo strešne kritine ni možno prijaviti na razpis, ker je v obrazce potrebno vpisati neto notranje površine prostorov, ki so predmet rekonstrukcije: v primeru vrtca se vpišejo površine skladne s Pravilnikom za vrtce, v primeru površin osnovnega šolstva pa za prostore navedene v Navodilih OŠ, oz. Navodilih GŠ (zapisano v petem odstavku 9. člena JR). Ob prijavi projekta v izgradnjo prizidka ni možno prijaviti menjavo strešne kritine, kar ne pomeni, da strošek menjave kritine ne bi mogli uveljavljati v sklopu vrednosti izvedenih GOI del za dozidavo, v kolikor je možno dokazati, da je menjava strešne kritine bila nujno potrebna zaradi izvedbe prizidka. V nobenem primeru strošek menjave kritine ni podlaga za izračun sofinancerskih sredstev.  

 

36. Zanima nas ali je projekt rekonstrukcije in prizidave kuhinje skladen s predmetom javnega razpisa, saj kuhinja skladno z navodili OŠ ni prostor za pouk, ampak spada med ostale prostore (gospodarske prostore), pomeni da pri merilu III.1. prejmemo 0. točk?

Odgovor: skladno s petim odstavkom 9. točke besedila JR so predmet sofinanciranja neto notranje tlorisne površine vrtca za prostore navedene v Pravilniku ter v primeru površin osnovnega šolstva za prostore navedene v Navodilih OŠ, oz. Navodilih GŠ. Za rekonstrukcijo kuhinje običajno ni potrebno gradbeno dovoljenje. V kolikor je za izvedbo načrtovane rekonstrukcije in dozidave šolske kuhinje potrebno pridobiti gradbeno dovoljenje, lahko prijavite na razpis investicijo v kuhinjo. Vpišete neto površino kuhinje, ki mora biti skladna z Navodili OŠ glede na število oddelkov prijavljene OŠ. K vlogi priložite projekt rekonstrukcije in dozidave.

 

37. Upoštevanje števila otrok: Konec leta 2022 smo za šolo, katere dozidavo bomo prijavljali na razpis, spremenili šolski okoliš – smo ga povečali. S tem je od leta 2022 večje število otrok, ki gravitira na to šolo, v primerjavi s prejšnjimi šolskimi leti. Aplikacija SOKOL se ažurira glede na trenutno stanje tudi za nazaj – upošteva letnike 2009-2016  kot da je bil že takrat spremenjen okoliš (pa ni bil) - torej večji in je petnajstletno povprečje otrok večje kot je bilo dejansko pred spremembo okoliša. Ali bodo pri točkovanju prijavljenega projekta upoštevani izključno podatki iz aplikacije SOKOL oziroma ali boste pri točkovanju projekta upoštevali podatke o številu rojstev glede na spremembo okoliša?

Podatek o številu oddelkov: Pri testnem vnosu podatkov za našo investicijo nam prikazuje, da ne dobimo točk za povečanje števila oddelkov, čeprav je šola v letu 2014/2015 imela 16 oddelkov, v šolskem letu 2024/2025 pa 22 oddelkov. Mogoče teh podatkov aplikacija ne prikazuje še prav?

Odgovor: V kolikor je leta 2022 bil povečan šolski okoliš, potem se upoštevajo podatki demografske rasti ali padca za povečan šolski okoliš.  Število oddelkov je povzeto iz šifranta, ki je vgrajen v aplikacijo. Podatki so bili pridobljeni s strani občin/šol. Preverili bomo ustreznost podatkov glede števila oddelkov.

 

38. V Javnem razpisu za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji v obdobju 2026-2029, objavljenem julija 2025, je opredeljena osnova za izračun sofinancerskega deleža. Ta je razdeljena za primera, če gre za rekonstrukcijo oz. novogradnjo. Kako pa se ta izračuna, če gre za kombinacijo - se izračuna po dejanskih površinah  npr. 200 m2 rekonstrukcije in 300 m2 novogradnje po vrednostih iz Sklepa o normiranih okvirih za višino naložb?    

Odgovor: V obrazec »Podatki o investiciji in deležu sofinanciranja« se vpišejo sledeči podatki:

A. Obstoječe (brez posegov)

Vpisati neto notranjo površino obstoječih šolskih prostorov, ki niso predmet rekonstrukcije.

V kolikor obstoječe stavbe ni, pustiti "0".

B. Rekonstrukcija

Vpisati neto notranjo površino obstoječih šolskih prostorov, ki so predmet rekonstrukcije.

V kolikor rekonstrukcija ni predvidena, pustiti "0".

C. Novogradnja/dozidava/nadzidava

Vpisati neto notranjo površino šolskih prostorov, ki so predmet novogradnje, dozidave ali nadzidave.

V kolikor novogradnja ni predvidena, pustiti "0"

Na podlagi vpisanih površin rekonstrukcije in novogradnje aplikacija avtomatično izračuna normirano vrednost GOI del. Vgrajena formula izkazuje produkt množenja vpisanih površin rekonstrukcije z normirano ceno za rekonstrukcije (EUR/m2) in/ali vpisanih površin novogradnje z normirano ceno za novogradnjo (EUR/m2), z upoštevanjem pripadajočega koeficienta glede na skupno površino investicije. (rekonstrukcija + novogradnja). Aplikacija izračuna tudi sofinancerski delež občine z upoštevanjem odstotka, ki občini pripada po ZFO-1. Sofinancerski delež občine je lahko manjši ali enak največjemu možnemu znesku sofinanciranja, kot je zapisano v 9. točki besedila JR, ne more biti pa večji zato, četudi je tako izračunala aplikacija.

 

VPRAŠANJE z dne 22.7.2025:

 

39. Občina Miren-Kostanjevica je pridobila enotno gradbeno dovoljenje za tri faze investicije izgradnje OŠ. Dve fazi sta že izvedeni in pridobljeni sta dve uporabni dovoljenji po fazah. Za prvo fazo je bilo pridobljeno sofinanciranje z vašega ministrstva. Občina je zdaj pred gradnjo tretje faze, za katero ima vso potrebno dokumentacijo. Ali je občina za tretjo fazo izgradnje OŠ upravičena do sofinanciranja iz predmetnega razpisa?

Odgovor: V kolikor so v gradbenem dovoljenju jasno opredeljene tri faze investicije potem ni ovir za prijavo tretje faze.

 

40. Občina namerava na delu objekta OŠ izvesti večjo rekonstrukcijo, za kar bo tudi pridobila gradbeno dovoljenje. Dejstvo pa je, da bo v okviru projekta sicer večji del prostorov celostno rekonstruiran, dela v posameznih prostorih pa bodo bolj vzdrževalne narave. Projekt bo sicer izveden kot celota, projektna dokumentacija je enotna, prav tako bo to eno javno naročilo.

 

Vprašanje: ali bo tak projekt sofinanciran v celoti, t.j. za vsa GOI dela v vseh prostorih, ali se bo pač kako preverjalo, točno kateri prostor sodi pod rubriko »rekonstrukcija« in kateri pod npr. »manjša rekonstrukcija« in na tej osnovi kako opredeljevala višina sofinanciranja

Odgovor: Ob prijavi rekonstrukcije se vpišejo površine, ki so predmet rekonstrukcije. Kaj je predmet rekonstrukcije, oziroma kateri prostori so zajeti znotraj rekonstrukcije in kakšna dela so predvidena mora biti razvidno iz priložene projektne dokumentacije in opisano v investicijski dokumentaciji. Vpisane površine v prijavnih obrazcih se bodo preverjale.

VPRAŠANJE z dne 23.7.2025:

41. Naša matična šola v Vipavi ima izjemno slabo streho in fasado. Z občino se že nekaj časa dogovarjamo o prepotrebni sanaciji, vendar je za vse premalo denarja. O dotrajanosti stavbe je bilo zapisano še leta 2022 v Razširjenem energetskem pregledu, ki ga je naredila GOLEA. Prejšnji teden pa je bilo na občini predstavljeno tehnično poročilo o možnih načinih sanacije strehe. Poročilo je pokazalo, da je streha dotrajana in že amortizirana, saj je iz let 1969, 1982, 1991, 1996. Streha tudi pušča. V izjemno slabem stanju je tudi fasada starega dela šole (letnice 1969, 1982). Fasada je majava in tudi nevarna. Prosim vas za informacijo/pojasnila, ali lahko občina kandidira na omenjenem razpisu za adaptacijo strehe in sanacijo oziroma novo fasado.

Odgovor: Skladno s 4. točko besedila JR je predmet razpisa sofinanciranje investicij v rekonstrukcije in/ali novogradnje objektov vrtcev in osnovnega šolstva, ki se izvajajo na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja. Manjše rekonstrukcije, vzdrževanje objekta (tukaj sodi tudi adaptacija strehe in sanacija fasade) in samostojne energetske sanacije niso predmet sofinanciranja.

 

42. Občina trenutno pripravlja investicijo v novogradnjo vrtca po pogodbenem modelu FIDIC – rumena knjiga (design & build), pri katerem je predvideno, da bo izvajalec izbran na podlagi javnega naročila in bo nato pripravil projekt za izvedbo (PZI) ter izvedel gradnjo (GOI dela), kot je to običajno po tem pogodbenem modelu. Zanima nas naslednje:

- Koliko točk bo po merilu »Pripravljenost na investicijo« prejela občina, če objavi javno naročilo za investicijo po modelu FIDIC rumena knjiga in PZI v času oddaje vloge še ni izdelan, saj kot tak predstavlja pogodbeno obveznost izvajalca?

- Koliko točk bo prejela občina po merilu »Pripravljenost na investicijo«, če bo do roka za oddajo vloge imela sklenjeno pogodbo z izvajalcem po FIDIC rumeni knjigi, PZI pa še ne bo izdelan, saj kot tak predstavlja pogodbeno obveznost izvajalca?

Odgovor: V primeru objave javnega naročila za investicijo po modelu FIDIC rumena knjiga, občina dobi toliko točk, kolikor ima izdelane dokumentacije po merilu II.1. V kolikor nima izdelane PZI dokumentacije, vendar ima npr., izdelano DGD dokumentacijo – dobi 7 točk. V kolikor pa ima izdelano samo IDZ ali DPP projektno dokumentacijo – dobi 5 točk. Enako se točkuje tudi v primeru,  ko je pogodba po modelu FIDIC rumena knjiga že sklenjena. Za sklenjeno pogodbo po metodi FIDIC lahko občina dobi 15 točk pod pogojem, da ima izdelano PZI dokumentacijo. V nasprotnem dobi toliko točk, kolikor ima izdelane projektne dokumentacije: za pridobljeno GD -9 točk, za izdelan DGD projekt – 7 točk, za izdelano IDZ ali DPP dokumentacijo – 5 točk. 

 

43. V zvezi z objavljenim javnim razpisom za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v Republiki Sloveniji za obdobje 2026–2029) imamo naslednja vprašanja: 1. Glede usklajevanja sofinanciranja medobčinskega projekta: Občina namerava prijaviti projekt rekonstrukcije in dozidave osnovne šole s prilagojenim programom (OŠPP), ki jo obiskujejo tudi otroci iz sosednjih občin. Te občine sicer niso soustanoviteljice zavoda, imamo pa potrjeno predinvesticijsko zasnovo (PIZ), v kateri smo predvideli njihovo sofinanciranje na podlagi dogovora, ki pa še ni formalno sklenjen. Trenutno gre torej za projekcijo, deleži pa še niso dokončno usklajeni. Ali je za uspešno prijavo na razpis potrebno pred oddajo vloge že imeti formalno sklenjene pisne dogovore s sosednjimi občinami z dokončno določenimi deleži financiranja, ali zadostuje, da se ti dogovori sklenejo in uskladijo po pridobitvi sklepa o sofinanciranju in pred oddajo investicijske dokumentacije (IP)?2. Glede točkovanja v primeru oddaje javnega naročila za PZI in GOI skupaj: V okviru postopkov javnega naročanja nameravamo izvesti enoten postopek, s katerim bomo najprej zagotovili izdelavo projektne dokumentacije za izvedbo (PZI), nato pa v istem naročilu tudi izvedbo gradbeno-obrtniških in inštalacijskih del (GOI). Koliko točk se v tem primeru prizna v okviru meril razpisa – torej v primeru, ko je javno naročilo že objavljeno, vendar naročnik še nima izdelanega PZI, saj bo ta del dokumentacije izdelan šele kot del predmeta naročila skupaj z GOI deli?

Odgovor: Skladno s 12. točko JR mora občina prijaviteljica investicije v OŠPP predložiti pisni dogovor o delitvi stroškov financiranja med občinami soustanoviteljicami zavoda. Stroški financiranja se vpišejo tudi v prijavni obrazec, kjer se izberejo občine soustanoviteljice in vpišejo njihovi deleži. Vpisani podatki so pomembni za izračun sofinancerskih sredstev ministrstva, ker se upoštevajo deleži, do katerih so občine upravičene po ZFO-1. Prav tako je podatke potrebno vpisati tudi v OBRAZEC 1 - finančni načrt. Podatkov o sofinancerskih sredstvih občin, ki niso lastnice ali soustanoviteljice zavoda se ne vpisujejo v prijavni obrazec. Njihovi deleži se pripišejo k deležu občine prijaviteljice.

V primeru objave javnega naročila za investicijo po modelu FIDIC rumena knjiga, občina dobi toliko točk, kolikor ima izdelane dokumentacije po merilu II.1. V kolikor nima izdelane PZI dokumentacije, vendar ima npr., izdelano DGD dokumentacijo – dobi 7 točk. V kolikor pa ima izdelano samo IDZ ali DPP projektno dokumentacijo – dobi 5 točk.

 

44. Zanima nas, ali lahko mestna občina prijavi dve investiciji, če je ena od njiju financirana iz sredstev za narodne skupnosti na področju vzgoje in izobraževanja? Torej, gre za investiciji v vrtce, od katerih je ena investicija v VIZ za narodno skupnost. Investiciji bi se izvajali na dveh ločenih lokacijah.

Odgovor: Posamezna občina lahko prijavi samo eno investicijo/projekt. V primeru prijave projekta za investicijo v VIZ za narodno skupnost, lahko skladno s 4. točko besedila JR občina prijavi še  dodatni projekt samo v primeru, da gre za investicijo v objekt OŠPP, ki deluje samostojno in ne, kot enota znotraj drugega zavoda.

VPRAŠANJE z dne 24.7.2025:

45. Občina ima pravnomočno gradbeno dovoljenje za gradnjo prizidka osnovne šole in športne dvorane k obstoječemu vrtcu ter nadzidavo vrtca. Občina bi v prvi fazi pristopila le h gradnji prizidka osnovne šole. Gradbeno dovoljenje nima opredeljenih faz investicije. Ali investicija z obstoječim gradbenim dovoljenjem izpolnjuje pogoje za prijavo na razpis?

Odgovor: Brez vpogleda v gradbeno dovoljenje in v projekt, ni možno podati povsem ustreznega odgovora. Pomembno je, da ima občina pravico graditi. O obsegu investicije odloča občina, zato načeloma ni ovir za prijavo na razpis.

VPRAŠANJE z dne 25.7.2025:

46. Na javni razpis nameravamo prijaviti nadzidavo matične osnovne šole (nove učilnice, kabineti, razširitev jedilnice, požarno stopnišče ...). Po končani investiciji se bodo v nove prostore preselili učenci in učitelji podružnične osnovne šole, ki jo bomo zaradi dotrajanosti in neprimernosti bivanja ukinili. Zanima nas, kako lahko oziroma moramo podatke o številu učencev / oddelkov iz podružnične osnovne šole vključiti v prijavno vlogo, saj se določeni generirani podatki navezujejo samo na matično osnovno šolo?

Odgovor: V kolikor se načrtuje investicija na objektu matične šole, potem se upoštevajo podatki, ki se nanašajo na objekt matične šole. Tukaj sodijo podatki o demografski rasti ali padcu števila otrok v obdobju zadnjih 15 let, upoštevajo se otroki iz šolskega okoliša matične šole in pripadajočih podružnic. Podatki o številu otrok iz šolskega okoliša podružnične OŠ so tako že vključeni v aplikaciji.

Prav tako se avtomatično izpiše število oddelkov na matični šoli v šolskem letu 2024/2025, ki se primerja s številom oddelkov iz leta 2014/2015. Oddelek iz podružnične OŠ ni možno prišteti k oddelkom matične šole, ker se upoštevajo izključno podatkih preteklih let in ne perspektivnih.

VPRAŠANJE z dne 29.7.2025:

47. Zanima nas, ali je mogoče v okviru navedenega razpisa pridobiti sofinanciranje za naslednje investicije:

-Menjava svetlobnega jaška na strehi telovadnice,

-Celovito rešitev za ureditev prezračevanja v osnovni šoli.

Prosimo vas za pojasnilo, ali te aktivnosti izpolnjujejo pogoje za sofinanciranje v okviru omenjenega razpisa.

Odgovor: Skladno s 2. točko besedila JR je namen razpisa  sofinanciranje investicij v zagotavljanje manjkajočih površin in prostorov in/ali zagotavljanje statične in potresne varnosti objektov. Zadevne investicije se izvajajo na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja (4. točka JR).  Menjava svetlobnega jaška in ureditev prezračevanja niso dela, ki bi ustrezala namenu razpisa, prav tako za izvedbo načeloma ni potrebno pridobiti gradbeno dovoljenje. Načrtovana investicija sodi med vzdrževalna dela, ki niso predmet sofinanciranja (4. točka besedila JR).

 

48. Imamo vprašanje, zakaj v aplikaciji ne morem pri izračunu vrednosti pri DDV vpisati decimalnih mest. Če ostane ,00 potem skupni znesek z DDV ni pravilen.

Odgovor: Hvala za opozorilo, pomanjkljivost je popravljena.

 

VPRAŠANJE z dne 30.7.2025:

49. Občina je zaradi povečanega vpisa otrok pred nekaj leti predelala športno igralnico vrtca z namenom, da je pridobila 1 dodatno igralnico, tj. da je omogočila povečan vpis otrok. Ker je vrtec posledično ostal brez športne igralnice, je občina pripravila projekt, s katerim bo izgubljeno športno igralnico povrnila z dozidavo z vrtca v letu 2026. Zanima nas, ali projekt dozidave vrtca s športno igralnico (izključno zaradi predhodne preureditve prejšnje športne igralnice v igralnico) predstavlja upravičen namen po predmetnem javnem razpisu?

Odgovor: Skladno s Pravilnikom za vrtce je športna igralnica sestavni del prostorov, ki jih vrtec potrebuje. Odločitev o dozidavi športne igralnice je v domeni občine. Predmet sofinanciranja so normativne površine za dela, ki se izvajajo na podlagi pridobljenega gradbenega dovoljenja.

 

50. Občina je v izdelavi projektne dokumentacije DGD za gradnjo novega vrtca. Izdelan imamo DIIP na podlagi idejne zasnove, vendar velikost neto notranjih površin ni identična (prihaja do manjšega razlikovanja velikosti površin). Katere podatke vpišemo v aplikacijo, glede na to, da bomo k prijavi prilagali tudi DGD.

Odgovor: Skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ je za investicijske projekte nad vrednostjo 2,5 mio EUR potrebno izdelati DIIP, PIZ in IP. Predvidevamo, da je za novogradnjo vrtca potrebno zagotoviti več, kot 2,5 mio EUR, zato je ob izdelavi DGD projektne dokumentacije potrebno izdelati tudi Predinvesticijsko zasnovo, ki bo usklajena s podatki iz projekta, in nenazadnje bo tudi vrednost investicije verjetno drugačna, kot je bila predvidena v DIIP.

 

51. Obstoječa šolska telovadnica je dotrajana ter premajhna za potrebe šole. Zaradi prostorske omejitve ni možna njena dozidava, zato namerava občina zgraditi novo šolsko športno dvorano na drugi lokaciji, obstoječo telovadnico pa ukiniti oz. spremeniti njeno namembnost takoj, ko bo nova dvorana zgrajena. Kakšen je upravičen obseg investicije v takšnem primeru? Ali je t.i. balonska izvedba šolske športne dvorane upravičena do sofinanciranja?

Odgovor: Skladno z Navodili za graditev OŠ se zagotavljajo športne površine, ki so povezane s šolo s pokritim in zaprtim hodnikom. Z ozirom, da šola že ima svojo telovadnico bi bilo bolj smiselno načrtovati rekonstrukcijo in dozidavo manjkajočega vadbenega prostora. Upravičenost do sofinanciranja novogradnje je odvisna od lokacije predvidene novogradnje, dokazil o nezmožnosti izvedbe dozidave ali novogradnje na obstoječi lokaciji ter obrazložitve o namembnosti prostora obstoječe telovadnice po izgradnji nove. Vsi podatki morajo biti razvidni iz investicijske in projektne dokumentacije, ki jo bo občina predložila vlogi.

V primeru, da se prostori obstoječe šolske telovadnice obdržijo za potrebe šole se za sofinanciranje upošteva razlika med obstoječo površino športnih prostorov in normativno potrebno površino, ki šoli pripada glede na število oddelkov in učencev. V primeru, da se obstoječa telovadnica odstrani se za sofinanciranje upošteva celotna normativna površina novogradnje športnih prostorov, ki šoli pripada glede na število oddelkov in učencev. Odstranitev šolske telovadnice mora biti ustrezno utemeljena.

Balonska izvedba šolske športne dvorane ni upravičena do sofinanciranja.

 

52. Investicija oziroma gradnja vrtca je od letos v teku, imamo DIIP, ki je bil izdelan v lanskem letu. Ga moramo novelirati že v fazi oddaje vloge na prijavo  ali šele po odločitvi o dodelitvi sredstev?

Odgovor: Skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ je za investicijske projekte nad vrednostjo 500.000 eurov potrebno izdelati DIIP in IP; za investicijske projekte nad vrednostjo 2,5 mio EUR pa je potrebno izdelati DIIP, PIZ in IP. V kolikor je gradnja vrtca že v teku potem je naslednja stopnja investicijske dokumentacije (PIZ ali IP) morala biti že pripravljena. Predložiti je potrebno zadnji izdelan investicijski dokument, ki je usklajen s projektno dokumentacijo. Novelacija investicijske dokumentacije se izdela po odločitvi o dodelitvi sofinancerskih sredstev MVI. Ob prijavi na razpis je potrebno izpolniti OBRAZEC 1 – FINANČNI NAČRT (objavljen), kjer občina vpiše pričakovana sredstva MVI, le ta se izpišejo v prijavnem obrazcu po zaključku izpolnjevanja. Sofinancerska sredstva MVI se predvidijo po letih, čim bolj skladno s predvidenim potekom gradnje. Skupna vrednost investicije mora biti skladna s predloženo zadnjo izdelano in predloženo investicijsko dokumentacijo.

 

53. Občina se namerava prijaviti na JR s projektom prizidka telovadnice pri podružnični šoli. Ali se lahko občina prijavi še z enim projektom – rekonstrukcijo GŠ, katerega soustanoviteljica je. Pridobila bi soglasja vseh soustanoviteljic in sklenila dogovor o financiranju, čeprav bo občina prijaviteljica edini sofinancer. Projekta se bi izvajala na različnih lokacijah, ampak v eni občini. V kolikor to ni možno, ali je varianta, da rekonstrukcijo GŠ  prijavi druga občina soustanoviteljica, ki na tem JR ne bo kandidirala, pridobi vsa soglasja od ostalih ustanoviteljic in sklene dogovor o financiranju z ostalimi ustanoviteljicami, edini sofinancer pa bi bila občina, ki  bo kandidirala na JR z drugim projektom (prizidkom telovadnice k podružnični šoli).

Odgovor: Skladno s 4. točko besedila JR lahko posamezna občina prijavi samo eno investicijo/ projekt. Občina lahko prijavi en dodaten projekt samo, kadar gre za investicijo v objekt OŠPP.

Investicija v Glasbeno šolo ne more biti drugi projekt. Četudi bi investicijo prijavila druga občina soustanoviteljica, mora biti prijaviteljica investitor in lastnica nepremičnine, na kateri se bo izvajala investicija.

Kontakt

Informacije v zvezi z vsebino razpisa so na voljo na elektronskem naslovu gp.mvi@gov.si z zadevo RAZPIS 2026-2029 - vprašanja. Vsa vprašanja se sprejemajo do vključno 19. 9. 2025, odgovori bodo sproti objavljeni na spletni strani javnega razpisa, oziroma najkasneje do 24. 9. 2025.