Ukrepi za zaposlene v državni upravi
Usmeritve organom glede organizacije dela, izplačila plač in nadomestil
V pomoč predstojnikom organov pri organiziranju dela v času ukrepov, povezanih z obvladovanjem posledic epidemije Covid-19, so resorna ministrstva pripravila usmeritve in priporočila glede organizacije dela ter urejanja pravic in obveznosti javnih uslužbencev v državnih organih in tudi v občinah, glede:
- odrejanja dela na domu, opravljanju drugega ali manj zahtevnega dela, čakanja na domu in izrabi dopusta (mnenja in pojasnila so objavljena na strani Uslužbenski sistem),
- izplačila plač, nadomestila plač in dodatkov v primerih dela na domu, čakanja na domu, dodatnih obremenitvah (mnenja in pojasnila so objavljena na strani Plačni sistem) in
- upravičenosti do solidarnostne pomoči (mnenja in pojasnila so objavljena na strani Povračila stroškov in drugi osebni prejemki).
- postopka in rokov za uveljavljanje zahtevkov za pridobitev sredstev iz proračuna zaradi izplačila dodatka za delo v rizičnih razmerah (preglednice podatkov za izvajanje pravilnika o postopku in rokih za uveljavljanje zahtevkov – 123. člen ZIUOPDVE).
Zagotavljanje dela na domu – področje informatike
Na Ministrstvu za javno upravo (Direktorat za informatiko) izvajamo vse aktivnosti za zagotavljanje delovanja informacijskega sistema državne uprave.
Oddaljen dostop
Za zaposlene v državni upravi zagotavljamo oddaljen dostop (ISL dostop) za delo na domu. Dovoljenje za ISL dostop lahko dobi zaposleni v državni upravi na podlagi odobrene vloge za oddaljen dostop.
Naziv storitve | Institucija |
---|---|
Ministrstvo za javno upravo |
Videokonferenčni sistem
Za video konferenčne klice naj zaposleni v državni upravi uporabljajo orodje MS Teams, ki omogoča izvedbo sestankov preko videokonference, uporabo klepetov, hkratno urejanje datotek, dodajanje zapiskov, spletnih mest in aplikacij.
Priporočila uporabnikom:
- zaradi obremenjenosti komunikacijskih povezav praviloma uporabljajte zvočno komunikacijo, video pa po potrebi (na primer pri izmenjavi ekranov in ostalih storitev med uporabniki),
- če komunicirate od doma, je verjetnost obremenjenosti internetne povezave manjša in verjetno ne boste imeli težav s komunikacijo; kljub temu predlagamo, da se pred uporabo izključite iz povezave ISLight ali VPN povezave in šele nato vzpostavite komunikacijo preko MS Teams,
- to opozorilo še zlasti velja za uporabnike, ki uporabljate VPN povezavo prek geselnika, ker lahko prihaja do motenj in nepotrebne obremenjenosti VPN povezav za izvajanje drugih nujnih delovnih nalog ostalih uporabnikov na tej povezavi,
- uporaba tovrstnih komunikacijskih orodij (MS Teams, Webex, Zoom) predstavlja precejšen prenos podatkov (na primer pri povezavi prek službenega telefona) in da zakupljena količina prenosa podatkov na službenih telefonih praviloma ne zadošča za uporabo teh orodij za daljši čas (na primer za ves mesec), zato je tudi v tem primeru smiselna pretežno zvočna komunikacija (oziroma prilagajanje uporabe glede na potrebo in razpoložljivo kvoto prenosa podatkov),
- aplikacija MS Teams omogoča video in zvočni zapis sestanka. Po opravljenem sestanku je omogočeno, da se posnetek da v skupno rabo. Obveščamo vas, da se navedeni posnetki opravljeni v aplikaciji, v primeru, ko so dani v skupno rabo, na voljo vsem v državni upravi in ne zgolj udeležencem sestanka. Na spletni strani https://web.microsoftstream.com/ lahko preverite ali ste mogoče video zapis sestanka dali v skupno rabo.
Video in zvočni posnetek sestanka lahko kot avtor izbrišete tako, da preko navedene spletne na zavihku »Moja vsebina« »Videoposnetki« posnetke izbrišete, nato pa v zavihku »Moja vsebina« »Videoposnetki« »Koš« posnetek še dodatno izbrišete.
-
Navodila za uporabo videokonferenčnega sistema MS Teams
Navodila | Ministrstvo za javno upravo- MS Teams, hitri vodič (pdf, 973 KB)
- MS Teams, sestanki (pdf, 369 KB)
- MS Teams, klepeti in pogovori (pdf, 402 KB)
- MS Teams, navodila za uporabo (ožja državna uprava) (pdf, 371 KB)
- MS Teams, navodila za uporabo (Finančna uprava) (pdf, 381 KB)
IT podpora delu na domu
Izvajanje podpore uporabnikom
Podporo pri delovanju računalniške opreme izvajamo preko oddaljenega dostopa in na lokacijah organov. Ob obisku uslužbenca, ki bo izvajal podporo na lokaciji organa, morate zagotoviti ustrezno oziroma varno delovno okolje, in sicer:
- prostor naj bo primerno prezračen,
- periferna računalniška oprema (miška, tipkovnica) naj bo razkužena,
- oseba, ki rabi podporo, naj upošteva priporočila higiene kašlja in primerne razdalje.
Vsem zaposlenim priporočamo, da redno vzdržujejo higieno pri uporabi računalniške opreme, še posebno tam, kjer je možnost, da jo uporablja več ljudi.
-
Prijava težave v Maximo
Navodila | Ministrstvo za javno upravo- Center za samopomoč, navodila za končnega uporabnika (docx, 351 KB)
Zagotavljanje informacijske varnosti pri delu na domu
Obstoječe in nove uporabnike opozarjamo, da je treba tudi pri delu od doma, nujno izvajati vse potrebne ukrepe za zagotavljanje informacijske varnosti. Skladno z Uredbo o informacijski varnosti je uporaba službeno dodeljenih prenosnikov namenjena le za službeno rabo. Vsi uporabniki oddaljenega dostopa morajo upoštevati naslednje varnostne zahteve:
- Naprav ni dovoljeno priklapljati v omrežja, kjer upravljavec tega omrežja ni zaupanja vreden (WIFI kavarn, hotelov, velja tako doma kot, še bolj, v tujini). Priporočamo uporabo omrežij v lastnem upravljanju (hišni priključek) ali javna telekomunikacijska omrežja (LTE – hot spot preko mobilnega telefona).
- Službenih prenosnikov ni dovoljeno posojati tretjim osebam (tudi v prijateljskem družinskem okolju).
- Pri delu preko oddaljenega dostopa je potrebno upoštevati varnostna priporočila, kot so onemogočanje gledanje preko rame, zapuščanje naprave brez nadzora, pozornost pri prejemanju nenavadnih sporočil in previdnost pri obiskovanju spletišč.
- Seje dostopa preko ISL do službene delovne postaje ni dovoljeno posojati tretjim osebam (tudi v prijateljskem družinskem okolju).
Javno naročanje v času epidemije
Na posebni podstrani portala za elektronsko javno naročanje (informacijski sistem e-JN) objavljamo vse informacije in obvestila v zvezi z javnim naročanjem in nujnimi javnimi naročili v času epidemije in po epidemiji. Vsebino redno posodabljamo.
Prav tako Direktorat za javno naročanje Ministrstva za javno upravo nemoteno izvaja svetovanje prek telefona ali elektronske pošte.