Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Vzpostavljen sistem ETCS na železniških odsekih Dobova–Zidani Most in Pragersko–Maribor–Šentilj

V letošnjem letu je bila uspešno zaključena uvedba Evropskega sistema za nadzor vlakov (ETCS) na železniških odsekih Dobova–Zidani Most in Pragersko–Maribor–Šentilj v skupni dolžini približno 90 kilometrov. Gre za pomemben mejnik pri modernizaciji slovenskega železniškega omrežja ter pomemben korak k večji varnosti, učinkovitosti in interoperabilnosti železniškega prometa.

ETCS je standardiziran evropski sistem, ki omogoča enotno vodenje in nadzor vlakov po vsej Evropski uniji. Z njegovo uvedbo se povečuje varnost, omogoča neprekinjen čezmejni promet brez menjave lokomotiv ter zmanjšujejo stroški in časovni zamiki pri prehodih državnih mej. Sistem prispeva tudi k učinkovitejši rabi energije in spodbuja preusmeritev dela tovornega prometa s cest na železnico.

Projekt vzpostavitve sistema ETCS na odsekih Dobova–Zidani Most in Pragersko–Maribor–Šentilj je potekal v več fazah med letoma 2017 in 2024. Skupna vrednost izvedenih del znaša približno 22,5 milijona evrov, od tega je bilo več kot 6 milijonov evrov pridobljenih iz evropskih sredstev v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope.

Na spletnem portalu Krajšamo razdalje je na voljo več informacij o projektu uvedba sistema ETCS na železniških odsekih Dobova–Zidani Most in Pragersko–Maribor–Šentilj.

Med tiri so vidne rumene belize sistema ETCS.

Vzpostavljen sistem ETCS | Avtor: Direkcija RS za infrastrukturo

1 / 3