Novi peroni na železniški postaji Ljubljana
Stopnišča in dvigala iz podhoda železniške postaje v tej fazi še ne bodo predana v uporabo, dostop na perone je urejen na površini, kot je prikazano na spodnjem zemljevidu (oranžna in modra črta). Za osebe z omejeno mobilnostjo je urejen dostop skozi podhod pod Vilharjevo cesto in nato nazaj, po Železni cesti (modra črta).
Na tirih 11, 12 in 13 so bila izvedena dela za priključitev novih tirov na obstoječe stanje, vključno z vgradnjo kretnice 154A. Vzpostavljena je bila vozna mreža, tako da bodo lahko na vse nove tire pripeljali vlaki z elektro vleko. Na peronih 5 in 6 je bilo izvedeno tlakovanje peronov in vgrajena urbana oprema (klopi, zavetišča, luči, table in podobno).
Glavnina del na železniški postaji Ljubljana trenutno poteka na severni strani postaje, kjer je v teku izvedba strešne konstrukcije nadhoda. Poteka tudi gradnja delov peronov na severni strani postaje, vključno z ureditvijo peronskih nadstrešnic in tlakovanjem. V teku so pripravljalna dela za pripravo spodnjega in zgornjega ustroja železniške proge na celotnem območju severnega dela postaje, vključno z navezavami na obstoječe tire. Po zaključku del na severni strani postaje predvidoma v začetku leta 2026 sledi pričetek intenzivnih del še na južni strani postaje.
Projekt je sofinanciran z evropskimi sredstvi. Na spletnem portalu Krajšamo razdalje je na voljo več informacij o projektu nadgradnja železniškega območja ljubljanskih postaj.
Železniška postaja Ljubljana | Avtor: Direkcija za infrastrukturo