Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI
Sektor za aplikativne in sporočilne sisteme v okviru Direktorata za digitalno infrastrukturo skrbi za zagotavljanje nemotenega delovanja ključnih horizontalnih storitev državne uprave. Naša osnovna naloga je upravljanje infrastrukture dela osrednjih sistemov, ki med drugim omogočajo varno prijavo v sisteme, aplikacije in storitve, ki so povezane s centralnim imenikom ter komunikacijo in sodelovanje znotraj državnih organov in z zunanjim svetom.

Z zagotavljanjem sodobnih, zanesljivih in varnih IT storitev omogočamo učinkovito sodelovanje in povezovanje, izmenjavo informacij ter hitrejše in bolj transparentno odločanje. Storitve, ki jih upravljamo so ključni gradnik pri zagotavljanju delovanja državne uprave in to so centralni imenik s prijavnimi domenskimi računi (AD), trije sistemi elektronske pošte (centralni SMTP poštni sistem - mailhub, MS Exchange, kjer je večina poštnih predalov in Lotus Domino (poštni sistem in aplikacije) ter sistemi za sodelovanje in komunikacijo, kot so MS SharePoint (Intra.gov.si / Extra.gov.si / mnz.sharepoint.com), MS Teams, OneDrive for Business.

Centralne horizontalne storitve tečejo primarno na strežnikih v Državnem računalniškem oblaku (DRO), poleg tega pa upravljamo tudi infrastrukturo dela MS Azure oblačnih storitev, ki so neposredno povezane z delovanjem oblačnih storitev, uporabnikom so najbolj poznani MS SharePoint Online in MS Teams.

Naša ekipa šteje 10 članov, ki naštete horizontalne storitve in infrastrukturo upravljamo za državne organe, ki so se pridružili centralizaciji državnih organov in ki so del gov.si domene ter tudi za del infrastrukture necentraliziranih organov s svojimi domenami. V februarju 2025 je aktivni imenik gov.si domene štel preko 20.000 prijavnih računov, na poštnem sistemu MS Exchange se je nahajalo okoli 18.500 osebnih in skupinskih poštnih predalov. Kljub opuščanju Lotus Domino storitev in prehajanju na druge sporočilne in aplikativne rešitve (iz aplikacije SPIS-a na Krpan) se na Lotus Domino področju še vedno skrbi za 200 strežnikov in 14.000 prijavnih Lotus Domino certifikatov. Centralna poštna SMTP storitev je zgodba zase. Centralni imenik je vstopno-izstopna točka vse poštne komunikacije z zunanjim svetom in centralno vozlišče notranjega SMTP prometa v HKOM omrežju. Centralni poštni sistem skrbi za usmerjanje poštnega prometa med njimi in z internetom ter kot imenik vsebuje informacije o poštnih predalih za vse poštne strežnike, ki se nahajajo znotraj državnih organov, torej tako centraliziranih kot necentraliziranih državnih organov, pa tudi za določene javne organe kot so občine, javni zavodi, krajinski parki, sodišča, UKC Maribor in podobno. Zadnji del storitev, ki jih upravljamo so sistemi za sodelovanje in komunikacijo MS SharePoint in MS Teams. Čeprav sta bila sistema v takratnih verzijah na razpolago že vse od vzpostavitve AD domene, je na tem področju veliko prelomnico pomenil čas Covida, saj je takojšnja ustavitev vsega gibanja in vzpostavitev dela od doma zahtevala drug način komunikacije in sodelovanja in posledično se je najbolj 'prijelo' orodje MS Teams, ki je še danes najbolj popularno orodje . Trenutno je kreiranih preko 6800 MS Teams ekip, poleg tega nudimo prostor in sistemsko vzdrževanje platforme MS SharePoint za vedno večje število intranetov organov in aplikacij, ki prehajajo iz starejših sistemov v moderno okolje, podprto s PowerApps in PowerAutomate funkcionalnostmi kot je Oglasna deska za Upravne enote.

Za konec naj še povemo: Vrednote naše organizacijske enote in naše vodilo so zanesljivost, učinkovitost, varnost, dosegljivost in enostavnost.

Zavezani smo hitri izvedbi nalog, zadovoljstvu uporabnikov ter vzdrževanju visokih varnostnih standardov vseh naših sistemov. Ponosni smo, da predstavljeno centralno okolje horizontalnih storitev državnih organov upravljamo in vzdržujemo ter držimo na visoki ravni s tako malim številom ljudi, pri čemer za nekatere niti nimamo nadomestila.

  • Informatika v državni upravi

    Državna uprava potrebuje za svoje delo učinkovito informatiko, ki združuje različna in med seboj povezana področja. Hitro in zanesljivo delovanje zagotavljamo s centralnim informacijsko-komunikacijskim omrežjem, po katerem teče množica podatkov, ki so ustrezno informacijsko varovani. Da je delovanje med organi čim bolj preprosto in elektronsko, smo razvili različne skupne informacijske rešitve oziroma storitve, ki so na voljo tudi državljanom in gospodarstvu.