IRP39 Podpora za dejavnosti informiranja in promocije proizvodov iz shem kakovosti
Namen intervencije je sofinanciranje stroškov, ki nastanejo pri izvajanju aktivnosti informiranja in promocije naslednjih shem kakovosti: Ekološka pridelava in predelava, Zaščitena označba porekla, Zaščitena geografska označba, Zajamčena tradicionalna posebnost, gorski proizvod in Izbrana kakovost.
Cilj intervencije so:
- izboljšanje prepoznavnosti proizvodov iz shem kakovosti,
- boljša informiranost o ponudbi proizvodov iz shem kakovosti med potrošniki,
- vzpodbuditi bolj organizirano, aktivno in usklajeno promocijo proizvodov iz shem s strani proizvajalcev, kar posledično proizvajalcem odpira nove tržne možnosti in vpliva na rast dodane vrednosti v kmetijstvu.
Vlagatelji
- s strani Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) priznane skupine in organizacije proizvajalcev, razen skupine proizvajalcev, ki je priznana za sektor vino in sektor grozdje za vino;
- skupina izvajalcev ekološke pridelave in predelave (EKO) iz 36. člena uredbe EU 2018/848.
Bistveni pogoji
Bistveni pogoji so:
- izpolnjevanje pogojev, ki jih določajo pravilniki za priznanje organizacij oziroma skupin proizvajalcev,
- skupina izvajalcev za EKO mora imeti na dan vložitve vloge na javni razpis (JR) certifikat za EKO,
- vlogi mora priložiti načrt aktivnosti informiranja in promocije, s predpisanimi obveznimi sestavinami (namen aktivnosti, stroški, terminski načrt, finančna konstrukcija),
- gre za novo obliko sodelovanja oziroma novo izvajanje aktivnosti informiranja in promocije.
Upravičene aktivnosti
Upravičene aktivnosti so:
- upravljanje in koordinacija izvajanja načrta promocije;
- organizacija, priprava in sodelovanje na javni predstavitvi, kot so sejem, tržnica, razstava, konferenca, delavnica, ter informiranje in promocija proizvodov iz upravičene sheme kakovosti na prodajnih mestih, v sektorju prehrambene industrije, v izobraževalnih ustanovah ali na drugih javnih dogodkih;
- priprava, oblikovanje in izvedba spletnih seminarjev ali drugih spletnih predstavitev;
- izdelava spletne strani upravičenca, namenjene promociji sheme kakovosti oziroma proizvodov iz sheme kakovosti;
- priprava, izdaja in distribucija promocijskega gradiva;
- zakup oglasnega prostora za namen promocije shem kakovosti (SK) oziroma proizvodov iz SK.
Upravičeni stroški
- stroški izdelave načrta aktivnosti informiranja in promocije,
- stroški dela za osebe in kilometrine ,
- stroški udeležbe na javnih predstavitvah, kot na primer strošek kotizacije;
- stroški uporabe javnega prevoza in stroški nastanitve
- stroški hrane in pijače za namen degustacije,
- stroški priprave idejne zasnove,
- posredni stroški v višini 15 odstotkov stroškov dela oseb zaposlenih pri upravičencu,
- stroški zunanjih storitev (primer stroški upravljanja in koordinacije, stroški priprave idejne zasnove, stroški izdelave spletne strani, stroški izdelave in distribucije promocijskih gradiv, stroški sodelovanja na javnih predstavitvah, stroški zakupa oglasnega prostora).
Oblika podpore
Podpora se dodeli v obliki nepovratnih sredstev, in sicer v višini 70 odstotkov upravičenih stroškov, ki so nastali z izvajanjem aktivnosti promocije in informiranja iz načrta aktivnosti informiranja in promocije. Najvišji znesek podpore znaša 200.000 evrov za shemo kakovosti ali za proizvod iz sheme kakovosti, za katerega je vložena vloga za podporo. Najnižji znesek podpore znaša 5.000 evrov na vlogo. Podpora se dodeli glede na dejansko nastale stroške, za določene stroške, kot so strošek izdelave načrta dejavnosti informiranja in promocije, stroški dela in kilometrine, pa se uporabljajo poenostavljene oblike stroškov.