Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Projekt LeadEx – izboljševanje kakovosti, vključenosti in digitalne pripravljenosti izobraževalnih sistemov

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje se je pridružilo evropskemu projektu LeadEx – Learning about the Educational Approach to Develop Excellence (Učenje o izobraževalnem pristopu za razvoj odličnosti), ki poteka v okviru programa Interreg Europe.

Pričakujemo, da bo sodelovanje v projektu prineslo konkretne predloge za izboljšave slovenskega izobraževalnega sistema, še posebej na področjih digitalizacije, podpore učiteljem in vključevanja vseh učencev v kakovostno učno okolje.

Projekt združuje partnerje iz osmih evropskih držav in regij, z namenom razvijati in izmenjevati politike ter prakse, ki bodo dolgoročno izboljšale delovanje izobraževalnih sistemov.

LeadEx se osredotoča na tri ključna področja:

  • odličnost – zagotavljanje visokih standardov kakovosti v izobraževanju,
  • vključenost – odpravljanje ovir, ki omejujejo dostop in uspešnost učencev, še posebej iz ranljivih skupin,
  • digitalne inovacije – premišljena uporaba sodobnih digitalnih orodij in metod, ki izboljšujejo učni proces.

Projekt izhaja iz ugotovitve, da med evropskimi državami in regijami obstajajo velike razlike v dostopu do izobraževanja, v njegovih rezultatih in kakovosti. Na uspešnost učencev še vedno močno vpliva njihovo družbeno-ekonomsko ozadje. Cilj LeadEx-a je te razlike zmanjšati s sistemskimi izboljšavami, ki temeljijo na izmenjavi dobrih praks.

V projektu sodelujejo: regija Murcia (Španija kot vodilni partner), EARLALL – Evropsko združenje regionalnih in lokalnih oblasti za vseživljenjsko učenje (Belgija kot svetovalni partner), regija Podkarpackie (Poljska), regija Srednja Danska (Danska), Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje (Slovenija), Center za poklicno izobraževanje (Črna gora), Estonska agencija za kakovost v izobraževanju in Varaždinska županija (Hrvaška).

Projekt predvideva sodelovanje med šolami, družinami, socialnimi službami in javnimi oblastmi. Posebna pozornost bo namenjena razvoju učiteljskih kompetenc, posodabljanju učnih metod, preprečevanju zgodnjega opuščanja šolanja in spodbujanju celostnega razvoja učencev – tako v znanju kot v socialnih in čustvenih veščinah.

Za Slovenijo in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje RS projekt predstavlja priložnost:

  • izmenjati izkušnje z drugimi državami pri uvajanju vključujočih in kakovostnih praks v izobraževanje,
  • pridobiti primere dobrih praks za učinkovito uporabo digitalnih orodij v poučevanju,
  • okrepiti strokovni razvoj učiteljev z mednarodnim sodelovanjem in dostopom do inovativnih metod poučevanja,
  • razviti rešitve za zmanjševanje neenakosti in podporo učencem iz ranljivih skupin,
  • prispevati k oblikovanju evropskih priporočil, ki bodo lahko podprla tudi nacionalne izobraževalne politike.

 

Začetek sodelovanja

Uvodno srečanje je potekalo med 19. in 21. majem 2025 v Murciji (Španija). Partnerji so predstavili izobraževalne sisteme svojih regij, uskladili načrt dela in obiskali dve šoli, ki uspešno izvajata vključujoče prakse in povezujejo poklicno ter splošno izobraževanje. Prvo delovno obdobje bo namenjeno podrobnejši analizi izzivov v posameznih regijah in oblikovanju skupnega nabora rešitev.