Povečanje zmogljivosti železniške infrastrukture in digitalizacija prometa
Cilj teh naložb je spodbujati uporabo železniškega potniškega in tovornega prometa, digitalna preobrazba cestnega prometa ter harmonizacija informacijskih sistemov v pomorskem prometu.
C1K4 – Komponenta Trajnostna mobilnost: naložba "Povečanje zmogljivosti železniške infrastrukture"
Cilj projektov, ki so predvideni v okviru naložbe, je spodbujati železniški promet in povezljivost z mestnimi središči. Izvedeni projekti bodo izboljšali dostopnost železniških postaj za širše prebivalstvo, vključno z invalidi.
Izbrani projekti bodo izboljšali prevozne storitve za potniški in tovorni promet, in sicer z izvedbo naslednjih projektov:
- Nadgradnja železniške postaje Grosuplje
01/2021 – 06/2024 - Nadgradnja železniške postaje Domžale
01/2021 – 06/2024 - Nadgradnja dela železniške proge Ljubljana–Divača (odsek Ljubljana – Brezovica – Borovnica)
01/2021 – 06/2025 - Nadgradnja železniške proge Ljubljana–Jesenice (odsek odseka Kranj-Jesenice-d.m)
01/2021 – 06/2025 - Nadgradnja železniške postaje Ljubljana (1. faza)
01/2021 – 06/2026
Pristojni za izvedbo: Ministrstvo za infrastrukturo in
Izvajalec ukrepa in končni prejemnik sredstev: Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo.
Vrednost naložbe je ocenjena na 574,49 milijonov evrov z vključenim DDV, od tega predvidoma 284,10 milijonov evrov iz Mehanizma za okrevanje in odpornost.
C1K4 – Komponenta Trajnostna mobilnost: naložba "Digitalizacija železniške in cestne infrastrukture"
Gre za naložbene projekte za digitalizacijo cestnega prometa, ki bodo zagotovili interoperabilnost, učinkovitejše upravljanje in izboljšanje varnosti. Cilj naložbe je zagotavljati zanesljive informacije o prometnem sistemu, da se izboljšata pridobivanje in izmenjava prometnih podatkov o stanju prometne infrastrukture in gibanju vozil v realnem času.
- Digitalizacija 70 kilometrov cest
01/2021 – 12/2025
Naložba med drugim obsega nadgradnjo optičnega omrežja in nakup cestnih detektorjev za zbiranje podatkov o prometu v realnem času, vključno s simulacijskim orodjem za načrtovanje, nadzor in napovedovanje prometa na avtocestnem omrežju ter aplikativnimi orodji za uporabnike. Z omogočanjem prilagajanja omejitev hitrosti v realnem času se pričakuje, da bo lahko upravljavec prometa preprečil nesreče in zastoje ter zmanjšal emisije.
Pristojni za izvedbo: Ministrstvo za infrastrukturo
Končni prejemniki sredstev: DARS.
Vrednost naložbe je ocenjena na 33,43 milijonov evrov z vključenim DDV, od tega predvidoma 20,05 milijonov evrov iz Mehanizma za okrevanje in odpornost. V okviru prilagoditve NOO predlagano je črtanje projekta Digitalizacija železniškega prometa in posledično znižanje sredstev za 8 milijonov evrov.
Pomorsko okno
Ta naložba je del skupine naložb "Modernizacija digitalnega okolja javne uprave". V okviru te naložbe bo vzpostavljen digitalni informacijski sistem za harmonizacijo obstoječih nacionalnih sistemov za pomorski sektor, kar bo zmanjšalo upravno breme v pomorskem prevozu z zagotavljanjem poenostavljenih, digitaliziranih in usklajenih postopkov poročanja za ladje ob postanku v pristaniščih EU.
Naložba bo dokončana predvidoma do 30. junija 2026.
Resorno pristojno ministrstvo: Ministrstvo za digitalno preobrazbo
Pristojni za izvedbo: Ministrstvo za infrastrukturo
Izvajalec ukrepa in končni prejemnik sredstev: Uprava Republike Slovenije za pomorstvo.