Povečanje zmogljivosti železniške infrastrukture in digitalizacija prometa
Cilj teh naložb je spodbujati uporabo železniškega potniškega in tovornega prometa ter digitalna preobrazba cestnega prometa.
C1K4 – Komponenta Trajnostna mobilnost: naložba "Povečanje zmogljivosti železniške infrastrukture"
Cilj projektov, ki so predvideni v okviru naložbe, je spodbujati železniški promet in povezljivost z mestnimi središči. Izvedeni projekti bodo izboljšali dostopnost železniških postaj za širše prebivalstvo, vključno z invalidi.
Izbrani projekti bodo izboljšali prevozne storitve za potniški in tovorni promet, in sicer z izvedbo naslednjih projektov:
- Nadgradnja železniške postaje Grosuplje
01/2021 – 06/2024 - Nadgradnja železniške postaje Domžale
01/2021 – 06/2024 - Nadgradnja dela železniške proge Ljubljana–Divača (odsek Ljubljana – Brezovica – Borovnica)
01/2021 – 06/2025 - Nadgradnja železniške proge Ljubljana–Jesenice (odsek odseka Kranj-Jesenice-d.m)
01/2021 – 06/2025 - Nadgradnja železniške postaje Ljubljana faza A (železniški nadvoz Dunajska)
01/2021 - 06/2026
- Nadgradnja železniške postaje Nova Gorica
10/2023 – 06/2026 - Nadgradnja koroške proge (odsek Sv. Daniel-Dravograd-d.m.)
10/2023 – 06/2026 - Nadgradnja bohinjske proge (odsek Bled Jezero-Bohinjska Bistrica)
10/2023 – 06/2026
Nosilni organ: Ministrstvo za infrastrukturo
Izvajalec ukrepa in končni prejemnik sredstev: Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo.
Vrednost naložbe je ocenjena na 521,2 milijona evrov brez DDV, od tega predvidoma predvidenih 368,96 milijonov evrov iz Mehanizma za okrevanje in odpornost.
C1K4 – Komponenta Trajnostna mobilnost: naložba "Digitalizacija cestne infrastrukture"
Vzpostavljen bo centraliziran sistem za nadzor državnega cestnega prometa z napredno tehnološko infrastrukturo za vizualizacijo podatkov. Cilj naložbe je zagotavljati zanesljive informacije o prometnem sistemu, da se izboljšata pridobivanje in izmenjava prometnih podatkov o stanju prometne infrastrukture in gibanju vozil v realnem času. Investicija bo zagotovila boljšo interoperabilnost sistemov za upravljanje prometa, vzpostavljena bo napredna IT infrastruktura za vizualizacijo podatkov, vključno s prikazom GIS podatkov oziroma zemljevida Slovenije. Ti podatki bodo dostopni vsem nadzornim centrom, ki bodo s svojimi sistemi usklajeno izvajali ukrepe za izboljšanje pretočnosti prometa in optimizacijo razmer v prometu.
- Digitalizacija 70 kilometrov cest
01/2021 – 3/2026
Naložba med drugim obsega:
- nadgradnjo optičnega omrežja in nakup cestnih detektorjev za zbiranje podatkov o prometu v realnem času, vključno s simulacijskim orodjem za načrtovanje, nadzor in napovedovanje prometa na avtocestnem omrežju ter aplikativnimi orodji za uporabnike. Z omogočanjem prilagajanja omejitev hitrosti v realnem času se pričakuje, da bo lahko upravljavec prometa preprečil nesreče in zastoje ter zmanjšal emisije.
- nadgradnjo Regionalnega nadzornega centra Ljubljana (DARS) in Centra za upravljanje in vodenje prometa (CUVP, Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo), ki je pristojen za promet na državnih cestah. Vzpostavljena bo nova strežniška infrastruktura in delovne postaje, nameščene bodo komponente KVM sistema, ki omogoča centraliziran dostop do vseh aplikacij, ter del video stene, namenjene skupni rabi med DARS in CUVP. Celotna nadgradnja bo prispevala k dvigu kakovosti storitev nadzora in vodenja prometa.
Nosilni organ in izvajalec ukrepa: Ministrstvo za infrastrukturo
Končni prejemnik sredstev: Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS d.d.) in Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo
Vrednost naložbe je ocenjena na 19,4 milijona evrov brez DDV, od tega predvidoma 12,515 milijona evrov iz Mehanizma za okrevanje in odpornost.