Z globalnim učenjem do globalnih ciljev II
Obvestilo Ministrstva za zunanje in evropske zadeve
Državljanom svetujemo, da pri načrtovanju poti v tujino preverite veljavnost svojih dokumentov, spremljate razmere na območju načrtovane poti, poskrbite za ustrezno potovalno zdravstveno zavarovanje, preverite pogoje vstopa v ciljno in tranzitne države ter upoštevate navodila tamkajšnjih oblasti. Izpolnite lahko tudi spletni obrazec o vašem potovanju v tujino. V državah ali delih držav, za katere je ministrstvo izdalo priporočilo visoke oziroma najvišje stopnje previdnosti (oranžno, rdeče ali črno opozorilo) je lahko nudenje konzularne pomoči državljanom omejeno, oteženo ali onemogočeno. Državljani s potovanjem na ta območja prevzemajo tudi večjo odgovornost za morebitne posledice, ki bi nastale zaradi nezmožnosti nudenja konzularne pomoči.
Globalno učenje ima pomembno vlogo pri odpravi revščine v svetu in uresničevanju trajnostnega razvoja ter hkrati prispeva k doseganju ciljev mednarodnega razvojnega sodelovanja. Skladno s Strategijo mednarodnega razvojnega sodelovanja in humanitarne pomoči Republike Slovenije do leta 2030 je treba posebno pozornost posvetiti kakovostnemu izobraževanju in usposabljanju tistih, ki bodo pridobljena znanja prenašali naprej vsem družbenim skupinam. Podobno opozarjajo tudi drugi mednarodni dokumenti, kot so Agenda 2030, Kažipot 4.7, Marakeška deklaracija, Dublinska deklaracija, Berlinska deklaracija, Priporočila 1974.
Kljub temu globalno učenje v Sloveniji ni del formalnega izobraževanja. Potrebe po usposabljanjih na področju globalnega učenja so zato velike. Obstaja vrzel pri usposabljanjih globalnega učenja za strokovne delavce na področju vzgoje in izobraževanja, vključno z izobraževalci ter vzgojitelji v neformalnem sektorju in izobraževalci odraslih. Vsebina projekta je smiselno nadgradila pretekle projekte Platforme SLOGA, ki jih je sofinanciralo MZEZ, še posebej projekte Z globalnim učenjem do globalnih ciljev, Trajnostno. Lokalno. Globalno., Bridge 47 in Climate of Change.
Projekt je vključeval širok spekter usposabljanj, ki so pritegnila veliko število izobraževalcev z različnih področij formalnega in neformalnega izobraževanja. V sklopu projekta je bilo s področja globalnega učenja opolnomočenih več kot 1820 izobraževalcev iz vseh statističnih regij Slovenije. Udeleženci so skozi izvedene aktivnosti pridobili pomembna znanja in praktične izkušnje, ki bodo dolgoročno prispevale k dvigu kakovosti poučevanja ter krepitvi kompetenc za izvajanje globalnega učenja.
V okviru projekta so nastala kakovostna gradiva o enakosti spolov, prehranski varnosti, pitni vodi in varovanju voda, ki izobraževalcem omogočajo bogat nabor vsebin za vključevanje globalnih tem v učni proces. Pomemben rezultat projekta je tudi strokovni priročnik za globalno učenje, ki predstavlja dragocen pripomoček za vse, ki delujejo na področju globalnega učenja. Vsa projektna gradiva so objavljena na spletišču SLOGA in bodo kot digitalno orodje dolgoročno na voljo vsem zainteresiranim.