Simon Anholt v GOVSI podkastu: Ugled države gradijo dejanja, ne oglaševanje
Anholt je poudaril, da je nacionalna podoba veliko več kot promocija turizma ali odnosi z javnostmi. Gre za področje, ki vključuje ekonomijo, mednarodno pravo, mir in varnost, zgodovino, geografijo in kulturo. Ljudje realnost doživljamo skozi zaznave, zato imajo te enako težo kot dejstva. Raziskave kažejo močno povezanost med podobo države in njenim uspehom pri turizmu, investicijah, izvozu ter diplomaciji.
Kot največjo napako vlad pri gradnji ugleda je izpostavil kratkoročnost. Spremembe nacionalne podobe so počasne, vlade pa delujejo v omejenih mandatih. Druga pogosta napaka je zanašanje na komunikacijske kampanje: poskusi vplivanja na zaznave zgolj s PR po njegovem delujejo kot propaganda, zato jih javnost presliši. »Če bi bilo dovolj svetu povedati, da smo odlični, bi imele vse države fantastičen ugled,« je dejal.
Ključ do boljšega ugleda so dejanja
Analiza skoraj milijarde podatkov v raziskavi Anholt Nation Brands Index kaže, da države z najboljšimi podobami niso nujno najbogatejše ali najmočnejše, temveč tiste, za katere javnost verjame, da pozitivno prispevajo svetu zunaj svojih meja.
V tem kontekstu je posebej izpostavil Slovenijo. Slovenija je namreč v zadnji izdaji Good Country Indexa (v angleščini) zasedla osmo mesto, Estonija pa deveto mesto, kar je po njegovi oceni izjemen dosežek za tako majhni državi.
V razpravi o znamki I feel Slovenia je Anholt poudaril pomen doslednosti: znamke se ne menja pogosto, ker se javnost nanjo naveže skozi dolgoročno ponavljanje. Logotipi in slogani niso odločilni sami po sebi, temveč so učinkoviti, ko odražajo skupne cilje in avtentično ravnanje države.
Dotaknil se je tudi vloge državljanov in potrošniških blagovnih znamk pri gradnji prepoznavnosti. Slovenija je v svetovnem prostoru manj prepoznavna tudi zaradi majhne populacije in omejenega števila globalno znanih potrošniških znamk, ki pogosto delujejo kot ambasadorji države. Za naslednji korak je zato pomembno spodbujati rast novih mednarodno uspešnih slovenskih znamk.
Za zaključek je Sloveniji namenil nasvet za prihodnje desetletje: »Bodite bolj nezadovoljni.« S tem je pozval k zdravi ambiciji in pogumu za preboj iz lokalne v globalno prepoznavnost – z domišljijo, usklajenimi politikami in dejanji, ki svetu prinašajo korist.
Podkast GOVSI je na voljo v vseh večjih aplikacijah za podkaste ter na YouTube kanalu Vlade Republike Slovenije.