Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Predsednik vlade dr. Golob: "Slovenija drugi in tretji tir gradi sama"

Predsednik vlade dr. Robert Golob se je udeležil slovesne obeležitve ob zaključku gradbenih del na Odseku 2 drugega tira Divača-Koper ter svečane predaje dodatnih 156 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev.
PV na odru

Avtor: Bor Slana/STA

1 / 3

Na slovesnosti so zbrani obeležili dokončanje ključnih gradbenih objektov na Odseku 2 - petih predorov, dveh viaduktov in odprte trase - ter predajo del med gradbeno fazo in fazo železniških del.
Premier je uvodoma poudaril pomen strateške lege Slovenije, ki je s povezljivostjo skozi Luko Koper in Slovenske železnice okno v svet za centralno Evropo. "Včasih se naše strateške lege premalo zavedamo, prepričan pa sem, da se tega zelo dobro zavedajo tujci, predvsem tisti, ki so prisotni v globalnih logističnih verigah. Zato je še toliko bolj pomembno, da znamo svojo lego na učinkovit način izkoristiti," je dejal.

V nadaljevanju je predsednik vlade povedal, da je projekt drugega tira izjemnega pomena pri izkoriščanju naše strateške lege. "Drugi tir je eden tistih ključnih projektov, ki bo, skupaj z razširitvijo Luke Koper in modernizacijo železniškega omrežja, Slovenijo trdno in za daljše časovno obdobje utrdil kot eno od vodilnih logističnih destinacij v Evropi," je poudaril.

Projekt drugega tira je plod sodelovanja tujih in domačih gradbenikov. Premier je poudaril, da se je v tem sodelovanju pokazalo, kako pomembno je imeti veliko in močno nacionalno slovensko družbo, koncern, ki je sposoben nase prevzeti tudi odgovornost za svoje partnerje. "Čestitke nosilcem projekta, skupini Kolektor, ne samo za opravljeno delo, ampak tudi za odgovornost, ki jo je pokazala v tem projektu," se je nosilcem projekta zahvalil predsednik vlade.

Premier se je zahvalil tudi Ministrstvu za infrastrukturo, ki je zaslužno za to, da je bil projekt začrtan na realnih temeljih in se je zaključil v predvidenih rokih in znotraj proračuna. "To je eden od ključnih temeljev, na podlagi katerih je Slovenija uspela dobiti ne samo načrtovana finančna sredstva in podporo Evropske komisije, ampak več, kot smo načrtovali. Zato velika zahvala celotni ekipi na Ministrstvu za infrastrukturo, ki je zgledno dokazala, da znamo izpeljati največje možne projekte v rokih in znotraj zastavljenih sredstev," se je zahvalil predsednik vlade.

Premier je izpostavil, da se bo Slovenija z dodatnimi nepovratnimi evropskimi sredstvi, ki znašajo 156 milijonov evrov, lotila nadaljnjih projektov. "Ne potrebujemo nobene tuje države, ki bi zaradi tega, ker bi nam primanjkovalo denarja, pridobila lastništvo na tako pomembni infrastrukturi, kot je železniško omrežje. Slovenija je točno na projektu drugega tira dokazala, da skupaj z Evropsko komisijo lahko samostojno realizira najpomembnejše in največje projekte. Ravno zaradi sredstev, ki so nam bila danes predana, lahko povem, da se bo tretji tir, to je vzporedni tir, zgradil izključno iz lastnih sredstev družbe 2TDK," je poudaril.

Napovedal je, da naj bi gradnja tretjega tira stekla v letu 2027, projekt pa naj bi bil zaključen do leta 2030. "S tem bomo izpolnili dve obljubi. Obljubo vsem prebivalcem ob obstoječi progi, da se ta proga ukinja, in obljubo naši logistični industriji in poslovnemu svetu, da bomo lahko po tej progi prepeljali vse tisto, kar Evropa pričakuje in kar smo mi z velikim veseljem pripravljeni tudi narediti," je sklenil predsednik vlade dr. Robert Golob.
 
Drugi tir Divača-Koper je eden izmed najpomembnejših infrastrukturnih projektov v Sloveniji, s katerim želi država utirati nove povezave trajnostne logistike v Evropi ter utrditi konkurenčnost in geostrateški pomen Slovenije.

Na Odseku 2 se nahajata dva od treh viaduktov drugega tira, Gabrovica in Vinjan. Predsednik vlade se je decembra 2023 udeležil slovesnosti ob otvoritvi viadukta Gabrovica, kjer je poudaril, da so prometne povezave izjemno pomemben del našega vsakdana in gospodarstva, drugi tir pa je največja investicija v železniško omrežje Republike Slovenije.

Konec februarja 2024 se je premier udeležil tudi slavnostne otvoritve viadukta Vinjan. Ob tej priložnosti je izpostavil, da je železniški promet trajnostni promet, na kar se mora Slovenija osredotočiti v svojih načrtih za prihodnost.