Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

369. dopisna seja Vlade Republike Slovenije

Na današnji dopisni seji je vlada sprejela Akcijski načrt z ženske, mir in varnost s številnimi aktivnostmi za vključujoč pristop do varnosti. Sprejela je tudi mnenje o zahtevi Vrhovnega sodišča Republike Slovenije za oceno ustavnosti dela Zakona o davčnem postopku in o predlogu za začasno zadržanje izvrševanja tega dela zakona. Vlada meni, da obravnavani del zakona ni v neskladju z ustavo.

Akcijski načrt z ženske, mir in varnost s številnimi aktivnostmi za vključujoč pristop do varnosti

Vlada Republike Slovenije je sprejela Akcijski načrt Republike Slovenije za ženske, mir in varnost, katerega izvajanje bo spremljalo ministrstvo, pristojno za zunanje zadeve, v sodelovanju z drugimi ministrstvi in vladnimi službami, ter o tem vsakih pet let poročalo vladi.

Akcijski načrt izhaja iz Agende za ženske, mir in varnost (in zadevnih resolucij Varnostnega sveta OZN), ki predstavlja priznanje, da so posledice oboroženih spopadov in kriz za ženske in moške, deklice in dečke kot tudi njihove potrebe v teh kontekstih raznoliki in jih je zato pri oblikovanju relevantnih politik in ukrepov pomembno poznati in upoštevati.

Krovni cilj akcijskega načrta je vključujoč pristop do varnosti v interesu trajnega miru in stabilnosti. Krovnemu cilju bo Slovenija sledila skozi notranje in zunanje delovanje za (1) vključenost žensk in vidika spola v načrtovanje in izvajanje vseh relevantnih politik, (2) znanje in usposobljenost deležnikov glede varstva, pravic in posebnih potreb žensk in deklic in posebnih tveganj zanje v krizah in oboroženih spopadih, (3) več raziskav o različnih vplivih kriz in oboroženih spopadov na ženske in moške (različnih starosti), (4) ustrezno podporo ženskam in deklicam v kontekstu kriz in oboroženih spopadov in sistematično prizadevanje za odgovornost za spolno nasilje in nasilje zaradi spola v krizah in oboroženih spopadih ter (5) okrepljeno ozaveščenost o in podporo Agendi za ženske, mir in varnost.

Akcijski načrt predvideva uresničevanje teh ciljev skozi aktivnosti na področjih varnosti in obrambe, zagotavljanja sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, kriznega upravljanja, zunanje politike ter mednarodnega razvojnega sodelovanja in humanitarne pomoči, obenem pa tudi na področjih podnebne, energetske, vodne, prehranske in kibernetske varnosti ter na področjih, ki krepijo notranjo stabilnost in demokratičnost družbe in njeno kohezivnost.

Ob spremembah varnostne situacije v Evropi in nizanju raznolikih kriz v zadnjem desetletju je Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve v pripravo akcijskega načrta vključilo več deležnikov kot pri prejšnjih dveh akcijskih načrtih, tj. vsa pristojna ministrstva in vladne službe. Prav tako je na delovni ravni vključilo predstavnike Varuha človekovih pravic in zainteresiranih nevladnih organizacij, ki delujejo na relevantnih področjih.

Vlada se bo z izvajanjem akcijskega načrta seznanila preko poročil za petletna obdobja. Če bi prišlo do pomembnega novega razvoja ali izzivov, povezanih z mirom, varnostjo in stabilnostjo, ki jih akcijski načrt ne bi učinkovito zajemal, bo dopolnjen ali posodobljen glede na nove nacionalne in mednarodne okoliščine v obliki rednega ali izrednega poročila.

Vir: Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve

Vlada uvrstila projekt Koordinacija nacionalnih točk dostopa do podatkov v veljavni Načrt razvojnih programov 2025–2028

Koordinacija nacionalnih točk dostopa do podatkov (NAPCORE-X) je projekt, ki nadaljuje z obratovanjem in upravljanjem Organizacije za usklajevanje Nacionalnih dostopnih točk za Evropo. To vključuje delo, ki je bilo pred tem izvajano s strani projektov, financiranih iz sredstev Evropske komisije, kot so DATEX II, TN-ITS in DATA4PT. Projekt Koordinacija nacionalnih točk dostopa do podatkov ima naslednje cilje:

  • Usklajevanje operativnih vidikov izvajanja Direktive o inteligentnih transportnih sistemih (ITS) med državami članicami
  • Svetovanje Evropski komisiji in državam članicam o vplivih drugih zakonodaj,
  • Spremljanje, vrednotenje, ocenjevanje in morebitno predlaganje ukrepov, povezanih z relevantnimi evropskimi tehnološkimi in družbenimi razvoji na področju podatkov o mobilnosti, 
  • Ustanovitev usklajevanja in spodbujanje sodelovanja med relevantnimi deležniki,
  • Razvijanje in ponujanje orodij ter procesov, kot tudi deljenje najboljših praks za podporo Nacionalnim dostopnim točkam in nacionalnim telesom na evropski ravni in
  • Deljenje ugotovitev in rezultatov znotraj in izven skupnosti NAPCORE.

Glavni namen oz. vizija platforme NAPCOR-X je vzpostavitev digitalnih temeljev za lažje in izboljšano zagotavljanje, dostopnost in uporabo usklajenih podatkov o mobilnosti za sodobno, na podatkih temelječo in multimodalno mobilnost po vsej Evropi. Sodelovanje med državami članicami EU na vseh področjih izmenjave podatkov o mobilnosti prispeva k varni, trajnostni in nemoteni mobilnosti v Evropi. Projekt predstavlja edini evropski projekt na področju prometa, kjer so vse države članice Evropske unije zastopane kot projektni partnerji. Poleg tega so partnerji tudi druge evropske države: Švica, Norveška, Združeno kraljestvo, Islandija in Črna gora. Balkan je vključen prek Prometne skupnosti, kot aktivni opazovalec.

Na projektu sodeluje Ministrstvo za infrastrukturo – Nacionalni center za upravljanje prometa in Univerza v Mariboru. Vrednost dodeljenih IPE sredstev na podlagi podpisanega Grant Agreementu za MZI znašajo 221.906,00 evrov brez DDV, od tega znašajo EU sredstva 188.620,10 evra, lastna udeležba s pripadajočim DDV-jem pa znaša 56.558,82 evra, skupna vrednost projekta tako znaša 245.178,92 evra. Celotna vrednost projekta s pripadajočim DDV-jem za Univerzo v Mariboru pa znaša 247.048,54 evra. Delež sofinanciranja na projektu znaša 85%, projekt se bo zaključil 31.decembra 2027.

Vir: Ministrstvo za infrastrukturo

Vlada pri Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti odpira novo proračunsko postavko

Pri Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ) se v okviru glavnega programa Urejanje sistema in podporne dejavnosti na področju trga dela ter storitve za trg dela, odpre nova proračunska postavka. Sredstva za pokrivanje obveznosti v višini 84 tisoč evrov pa se v letu 2025 zagotovijo s prerazporeditvijo pravic porabe znotraj finančnega načrta MDDSZ.

Integralna proračunska postavka se odpira, ker mora neposredni uporabnik državnega ali občinskega proračuna za vračilo neporabljenih ali neupravičeno porabljenih namenskih sredstev iz EU ali namenskih sredstev finančnih mehanizmov zagotoviti pravice porabe na integralnih postavkah v okviru svojega finančnega načrta in takoj začeti izterjavo teh sredstev od prejemnika sredstev. Če za plačilo teh obveznosti neposredni uporabnik nima načrtovanih pravic porabe, lahko za ta namen tudi med letom odpre novo proračunsko vrstico, na katero v okviru svojega finančnega načrta in v skladu s predpisanimi postopki prerazporedi pravice porabe.

Vir: Ministrstvo za finance

Mnenje vlade o zahtevi za oceno ustavnosti dela Zakona o davčnem postopku

Vlada je danes sprejela mnenje o zahtevi Vrhovnega sodišča Republike Slovenije za oceno ustavnosti dela Zakona o davčnem postopku in o predlogu za začasno zadržanje izvrševanja tega dela zakona. Vlada meni, da obravnavani del zakona ni v neskladju z ustavo in se ne strinja s predlogom za začasno zadržanje.

Obravnavani drugi odstavek 111. člena Zakona o davčnem postopku določa, da davčni organ zavaruje izpolnitev davčne obveznosti pred izdajo odločbe ali po poteku roka za predložitev obračuna davka, če obračun davka ni predložen, kadar pričakovana davčna obveznost, ugotovljena v davčnem nadzoru, presega 50.000 evrov.

Vlada meni, da to ni v neskladju z ustavo, kar je v mnenju podrobneje obrazložila. Glavni namen te določbe je doseči poplačilo davka v primerih, ko je davčni organ v davčnem nadzoru ugotovil, da zavezanci za davek niso izpolnili svoje z zakonom določene davčne obveznosti. Na podlagi zavezančevih predhodnih ravnanj pa je mogoče sklepati, da zavezanec za davek svojih davčnih obveznosti ni nameraval izpolniti oziroma se je plačilu davčnih obveznosti izogibal.

S tem pogojem, ko so pričakovane visoke davčne obveznosti ugotovljene šele v davčnem nadzoru, je po mnenju vlade podana dopustnost posega v premoženje.

Osnovni namen in cilj Zakona o davčnem postopku je pravilno, pravočasno in učinkovito pobiranje davkov, s katerimi financiramo javno porabo. V javnem interesu je, da so obveznosti pravilno in pravočasno izpolnjene. Če davčni organ zavaruje visoko davčno obveznost na podlagi drugega odstavka 111. člena Zakona o davčnem postopku, se to zgodi zato, ker se v davčnem nadzoru ugotovi davčna obveznost, ki bi že morala biti izpolnjena.

Vir: Ministrstvo za finance

Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije bo okrepilo odnose na področju visokega šolstva in znanosti z Uzbekistanom

Vlada Republike Slovenije se je na dopisni seji seznanila z informacijo o nameravanem podpisu Memoranduma o soglasju med Ministrstvom za visoko šolstvo, znanost in inovacije Republike Slovenije in Ministrstvom za visoko šolstvo, znanost in inovacije Republike Uzbekistan o sodelovanju na področju visokega šolstva in znanosti.

Memorandum bo podlaga za krepitev obstoječih odnosov na področjih visokega šolstva in znanosti. Državi si bosta prizadevali za izmenjavo predstavnic in predstavnikov visokošolskih in znanstveno-raziskovalno institucij, za spodbujanje neposrednih odnosov med institucijami in organizacijami, kot tudi za izmenjavo znanstvenega, tehničnega in strokovnega znanja med visokošolskimi institucijami in znanstveno-raziskovalnimi organizacijami obeh držav.

Vir: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije