Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Testno obdobje delovanja zapornic na vršiški cesti

Direkcija za infrastrukturo bo med 13. in 27. oktobrom 2025 izvedla testno delovanje sistema zapornic, ki bo urejal dostop do območja vršiškega prelaza. Namen vzpostavitve sistema je boljše upravljanje prometa in parkiranja na tem prometno in turistično zelo obremenjenem območju.

Zapornice so nameščene na obeh vstopnih točkah vršiške ceste. Na kranjskogorski strani so postavljene za jezerom Jasna, na trentarski strani pa pred odcepom za izvir Soče. Na teh mestih se cesta razširi v dva vozna pasova. Levi pas bo služil kot tranzitna cesta čez prelaz Vršič, desni pas pa bo namenjen obiskovalcem, ki želijo svoje vozilo parkirati na vrhu prelaza na približno 700 metrov dolgem odseku ceste, kjer je predvidena ureditev parkirnih mest.

Vozniki, ki bodo zapeljali na desni pas z namenom parkiranja na vrhu prelaza, bodo morali na zapornici vzeti parkirni listek. Tega bodo nato po prihodu na vrh prelaza namestili na vidno mesto v vozilu. Ob izhodu iz območja se bo zapornica samodejno odprla na podlagi prepoznave registrske tablice. V primeru, da sistem registrske tablice ne bo prepoznal, bo izhod vseeno mogoč z vstavitvijo parkirnega listka v izhodni terminal parkirnega sistema. Ker bo v času testnega obdobja parkiranje brezplačno, uporaba parkomatov ne bo potrebna.

Levi pas ceste bo namenjen vsem ostalim uporabnikom, ki ne nameravajo parkirati na vrhu prelaza. To vključuje potnike v tranzitu, motoriste, kolesarje ter vse obiskovalce, ki bodo želeli svoja vozila parkirati drugje ob vršiški cesti, na primer pri planinskih kočah, izviru Soče, Ruski kapelici ali na zasebnih zemljiščih. Na zapornici na levem pasu bo sistem prav tako prepoznal registrsko tablico vozila in zapornica se bo odprla. Vozila, pri katerih odčitavanje tablic ni mogoče oz. sistem registrske tablice ne zazna (motorno kolo, traktor, športno vozilo), bodo pri zapornici prejela listek, ki bo označeval, da gre za tranzitnega potnika. Ob izhodu iz območja se bo zapornica za vozila, ki bodo vstopila v tranzit s prepoznavanjem registrske tablice, samodejno odprla, če bo tablica pravilno prepoznana. V primeru, ko bodo vozila vstopila v tranzit s prevzemom listka, bo treba ob izhodu listek vstaviti v izhodni terminal parkirnega sistema.

Ob razširitvi ceste na dva pasova bo na levem pasu urejeno obračališče. To bodo lahko uporabili vsi tisti, ki bodo želeli parkirati na vrhu prelaza, a bodo ob prihodu do sistema zapornic ugotovili, da so vsa parkirišča že zasedena ali da se je na desnem pasu že oblikovala kolona čakajočih vozil. Obračališče omogoča, da voznik ne vstopi v območje zapornic, temveč se lahko pravočasno in varno vrne nazaj.

Pomembno je poudariti, da v primeru, ko je desni pas zaseden do točke, kjer se cesta razširi, vozila ne smejo ustavljati na levem tranzitnem pasu, saj bi s tem ovirala tekoč promet. V takem primeru mora voznik uporabiti obračališče ali nadaljevati vožnjo po levem pasu, pri čemer pa parkiranje na vrhu prelaza ni več možno.

Za ustrezno izvajanje sistema in pravilno ravnanje voznikov bodo tako na območju zapornic kot na vrhu prelaza prisotni reditelji, ki bodo nudili pomoč in nadzorovali potek testnega obdobja.

V testnem obdobju, oktobra 2025, bo na vrhu prelaza začasno urejenih le 39 od načrtovanih 92 parkirnih mest, saj gradnja na tem območju še ni zaključena. Parkiranje bo do konca testnega obdobja ostalo brezplačno.

Direkcija za infrastrukturo poziva vse uporabnike ceste k strpnosti, doslednemu spoštovanju prometne signalizacije ter upoštevanju navodil rediteljev, saj bo le tako mogoče učinkovito preizkusiti sistem, ki bo dolgoročno prispeval k večji prometni varnosti in boljši ureditvi prostora na območju vršiškega prelaza.

Slika prikazujelevi pas je namenjen vsem vozilom, ki ne nameravajo parkirati vozil na 700 m odseku ceste na vrhu vršiškega prelaza, motoristom in kolesarjem. Desni pas je namenjen potnikom, ki želijo parkirati na vrhu prelaza

Levi pas je namenjen vsem vozilom, ki ne nameravajo parkirati na vrhu prelaza Vršič | Avtor: Direkcija za infrastrukturo

1 / 2