Odgovor Direkcije za infrastrukturo glede kolesarske povezave Bled–Bohinj
Na odseku Obrne-Soteska, kjer je Direkcija za infrastrukturo pridobila spremenjeno gradbeno dovoljenje, na katero se je Nadškofija Ljubljana preko svojih pooblaščencev pritožila, so vse spremenjene ureditve znotraj območja, predvidenega za trajne in začasne služnosti. Direkcija za infrastrukturo meni, da se s spremembo gradbenega dovoljenja ne posega v pravice Nadškofije Ljubljana oziroma da se pogoji za gospodarjenje z gozdom s spremembo celo izboljšujejo ter da gre samo za napako v izdani odločbi o spremembi gradbenega dovoljenja, kar se bo izkazalo na ustni obravnavi, ki bo potekala septembra na Upravni enoti Radovljica.
Na odseku Soteska-Bohinjska Bistrica sta se s sklenitvijo Pogodbe o ustanovitvi služnosti stranki (Občina Bohinj in Nadškofija Ljubljana) sporazumno dogovorili glede trajne služnosti za izgradnjo kolesarske povezave ter tudi glede nadaljnje uporabe območja gozdnih cest na trasi kolesarske povezave. Pogodbene zaveze in dogovori so bili po mnenju Direkcije za infrastrukturo s strani Občine Bohinj in Direkcije za infrastrukturo, ves čas spoštovane. Občina je skladno z dogovorom plačala dogovorjeno odškodnino, gradnja pa je potekala in bila izvedena skladno z dogovorjenimi projektnimi rešitvami.
V zvezi z očitki, da izgradnja kolesarske povezave in postavitev dodatnih zaščitnih ograj onemogočata gospodarjenje z zalednimi gozdovi, Direkcija za infrastrukturo pojasnjuje, da so bile že ob sklenitvi pogodbe upoštevane vse zahteve glede načina gradnje. Je pa res, da so se v času gradnje kolesarske povezave pojavile potrebe po dodatni zaščiti pred padajočim kamenjem, kar v prvotnem dogovoru (pogodbi) ni bilo predvideno. Zaradi tega je Direkcija za infrastrukturo pristopila k predlogu za ustanovitev nove služnostne pravice za postavitev dodatnih zaščitnih ograj. Nadškofija Ljubljana je ta predlog zavrnila, ker naj bi postavitev ograj onemogočila gospodarjenje z gozdom. Direkcija za infrastrukturo je zato naročila izdelavo izvedenskega mnenja z ustreznim vrednotenjem in preučitvijo vpliva nameravane postavitve zaščite pred padajočim kamenjem na gospodarjenje z gozdovi. Hkrati z navedenim je Direkcija za infrastrukturo skupaj z Zavodom za gozdove Slovenije izdelala tehnološki elaborat že izvedenih in načrtovanih dodatnih ukrepov na kolesarski povezavi, ki bi omogočili gospodarjenje z gozdom. Dodatni ukrepi še niso izvedeni v celoti, jih je pa Direkcija za infrastrukturo pripravljena izvesti, takoj ko bo dosežen sporazum z lastnikom t.j. Nadškofijo Ljubljana.
Direkcija za infrastrukturo je istočasno preverjala tudi druge rešitve, ki jih je predlagala Nadškofija Ljubljana. O možnostih izvedbe teh predlogov je bila Nadškofija Ljubljana obveščena preko svojih pooblaščencev.
Včeraj, 11. septembra 2025, je na Direkciji za infrastrukturo potekal sestanek s predstavniki Metropolitane družbe za storitve, d.o.o. glede zgoraj navedene problematike. Na sestanku je bilo dogovorjeno, da se trenutno kot najustreznejša rešitev kaže zamenjava tangiranih zemljišč. V najkrajšem možnem času bo tako organiziran skupen sestanek s SiDG, ki skrbi za državne gozdove, z namenom evidentiranja zemljišč, ki bi lahko bila predmet zamenjave, glede na ocenjeno vrednost posameznih zemljišč.