Začenja se prenova železniškega vozlišča na Jesenicah
V začetni fazi bo izvajalec izvedel pripravljalna dela, ki bodo obsegala vzpostavitev večjega gradbišča v širši okolici železniškega vozlišča, dobavo in dovoz gradbenega materiala in čiščenje območja. Sledila bo odstranitev dotrajanih tirov ter vgradnja novih, rekonstrukcija centralne postavljalnice, izvedba ničelnih okoljskih monitoringov ter popis in pregled objektov v vplivnem območju.
Nadgradnja železniškega vozlišča na Jesenicah bo obsegala vrsto pomembnih infrastrukturnih izboljšav, med drugim:
- nadgradnjo tirov in vozne mreže,
- gradnjo novega bočnega in dveh otočnih peronov z nadstrešnicami ter urbano in informacijsko opremo,
- rekonstrukcijo in podaljšanje obstoječega podhoda pod vsemi postajnimi tiri na območju postaje, vključno z izvedbo dvigal za dostope na perone in parkirišče,
- gradnjo novega 62 metrov dolgega podhoda pod vsemi postajnimi tiri na območju centralne postavljalnice,
- ureditev postajnih prostorov, vključno s prenovo in sanacijo fasadnega plašča s stavbnim pohištvom ter prenovo strehe, skladno s pogoji, pridobljenimi s strani Zavoda Republike Slovenije za varstvo kulturne dediščine ter celovito rekonstrukcijo objekta centralne postavljalnice,
- nadgradnjo in prilagoditev signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter postavitev nove elektronapajalne postaje,
- sanacijo obstoječega podvoza Podmežakla, vključno z izvedbo novih stopnišč za dostope na perone,
- gradnjo novega parkirišča s 36 parkirnih mest in 4 parkirnimi mesti za invalidne osebe na južni strani postaje, s katerega bo možen neposredni dostop do podhoda,
- gradnjo novega parkirišča s 88 parkirnih mest in 5 parkirnimi mesti za invalidne osebe ob Titovi cesti,
- postavitev 1.824 metrov protihrupnih ograj,
- novogradnjo prednapetega armiranobetonskega mostu preko potoka Jesenica (levi del) in sanacijo jeklenega mostu preko potoka Jesenica (desni del).
V sklopu nadgradnje sodobnega železniškega vozlišča, ki je ključnega pomena tako za Slovenijo kot za širšo regijo, nista predvidena ureditev postajališča Plavž in končnega postajališča Hrušica s pripadajočim tirom, ki imata primestni značaj. Ker je treba javna sredstva uporabljati zelo gospodarno, bo Direkcija RS za infrastrukturo nujnost upravičenosti teh postajališč še enkrat proučila z vidika javnega potniškega prometa. V kolikor se izkažeta utemeljenost in potrebnost, bosta postajališči urejeni naknadno.
Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 119.671.229,51 evra brez DDV, od tega bo skoraj polovico, 57 milijona evrov, prispevala Evropska unija iz Instrumenta za povezovanje Evrope.
Med izvajanjem del bo gibanje na posameznih delih železniškega vozlišča omejeno, vendar bo za potnike vselej zagotovljen varen in nemoten prihod in odhod z vlaki. Občani in potniki bodo o morebitnih spremembah sproti pravočasno obveščeni preko projektnih obvestil, ki bodo dostopna na javnih oglasnih mestih ter spletnih straneh.
Občane in potnike prosimo za potrpežljivost in razumevanje.
Na spletnem portalu Krajšamo razdalje je na voljo več informacij o projektu nadgradnja železniškega vozlišča Jesenice.

Vizualizacija nadgradnje železniškega vozlišča Jesenice | Avtor: Direkcija RS za infrastrukturo