Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Občine bodo prejele skoraj 12 milijonov evrov za sofinanciranje skupnih občinskih uprav

Ministrstvo za javno upravo je danes občinam nakazalo sredstva za sofinanciranje skupnih občinskih uprav (SOU) – občine bodo letos skupaj prejele 11.940.643,07 evrov. Ministrstvo je na podlagi zahtevkov občin izdalo 232 odločb posameznim občinam, ki so vključene v skupaj 38 skupnih uprav. V SOU je sicer vključenih 206 občin, nekatere med njimi so vključene v več skupnih uprav.
Sofinanciranje skupnih občinskih uprav 2025 - občine bodo prejele 11,9 milijona evrov

Avtor: Ministrstvo za javno upravo

Država sofinancira delovanje skupnih občinskih uprav (SOU) za dvanajst nalog, višina sofinanciranja pa je odvisna od števila nalog, ki jih za občine ustanoviteljice opravlja SOU. Posamezna občina je do sredstev upravičena, če je vključena v SOU z najmanj tremi občinami, ki opravljajo vsaj eno nalogo, pri tem je občina upravičena do 30 odstotkov sofinanciranja plač in prispevkov zaposlenih v SOU. Za vsako dodatno nalogo se višina sofinanciranja poveča za pet odstotkov, pri čemer skupna višina sofinanciranja ne sme preseči 55 odstotkov. 

SOU je oblika medobčinskega sodelovanja z dolgo tradicijo in je pomembna sestavina delovanja lokalne samouprave. Po eni strani pomeni racionalno izvajanje obveznih nalog občin, saj zaposleni v SOU opravljajo naloge za več občin, po drugi pa zagotavlja izenačevanja kakovosti opravljenih storitev.

Delovanje SOU sicer poznamo že od leta 1994, dodatni zagon pa je dobilo z uvedbo državnega sofinanciranja leta 2005. Število občin, vključenih v skupne občinske uprave, se je skozi leta povečevalo in tako je rastla tudi višina sredstev namenjenih sofinanciranju delovanja SOU. Prvič, torej v letu 2006, je bilo delovanje SOU sofinancirano v višini pol milijona evrov, v letu 2019 v višini 5,9 milijona evrov, v letu 2020 6,1 milijona evrov, v letu 2025 pa 11,9 milijona evrov.

Ob tem spomnimo, da je z letošnjim letom ministrstvo bistveno poenostavilo in administrativno razbremenilo postopek poročanja občin oziroma vlaganja ter posledično odločanja o zahtevkih za sofinanciranje skupnih občinskih uprav. Ključna sprememba je priprava poročila in zahtevkov zgolj na enem obrazcu, namesto dosedanjih dveh, zato je bila uskladitev podatkov med skupno občinsko upravo in občinami izvedena že pred oddajo, ministrstvo pa je v odločanje o utemeljenosti zahtevkov prejelo urejene in med občinami predhodno že usklajene podatke, zaradi česar je lahko hitreje odločalo o zahtevkih. Z zadnjo spremembo postopka je s ciljem odprave administrativnih bremen ministrstvo tudi zmanjšalo obseg dokumentacije, potrebne pri oddaji zahtevka.