Skoči do osrednje vsebine

Hiter odziv vlade na rusko zlorabo slovenske fotografije opazili tudi v tujini

Vlada se je s hitrim odzivom na zlorabo fotografije Agencije za radioaktivne odpadke v objavi ruskega Ministrstva za zunanje zadeve na Twitterju zavzela za odločen boj proti širjenju lažnih informacij.

Odziv na zavajanje ruskega zunanjega ministrstva: Radioaktivni odpadki v Sloveniji so varno skladiščeni in pod nadzorom ter s ene uporabljajo za pripravo umazanih bomb. Mag. Sandi Viršek, direktor Agencije za radioaktivne odpadke.

Odziv slovenske vlade na zavajanje ruskega zunanjega ministrstva. | Avtor UKOM

24. oktobra je rusko Ministrstvo za zunanje zadeve na Twitterju objavilo kolaž fotografij z namenom širjenja lažne informacije, da Ukrajina ustvarja t. i. umazano bombo. Izkazalo se je, da je ena od fotografij pravzaprav fotografija Agencije za radioaktivne odpadke (ARAO) iz leta 2010. Uporabljena je bila kot razlagalno gradivo v strokovnih prezentacijah ter sredstvih za informiranje splošne in zainteresirane javnosti. Na fotografiji so dimni detektorji, ki so predmet splošne uporabe. Vsebujejo sicer radioaktivni vir, vendar ne radioaktivnih virov, ki so navedeni v tabeli pod fotografijo. Fotografija je bila objavljena brez vednosti ARAO.

Vlada Republike Slovenije se je na objavo nemudoma odzvala in opozorila na zlorabo. Urad Vlade RS za komuniciranje je v ta namen pripravil grafiko, ki je opozorila na zavajanje ruskega ministrstva, ključno pa je bilo tudi sporočilo mag. Sandija Virška, direktorja ARAO, ki je zagotovil, da so "radioaktivni odpadki v Sloveniji varno skladiščeni in pod nadzorom in se ne uporabljajo za namen priprave umazanih bomb".

Objava je na vladnih družbenih omrežjih, predvsem na angleškem Twitter profilu, ki ga spremlja tuja javnost, naletela na zelo velik odziv. Objavo je videlo kar 2 milijona ljudi, delili so jo številni tuji novinarji (CNN, BBC, Foreign Policy, Reuters, RTE, …), o tem pa so poročali tudi tuji mediji, med njimi avstrijska Kronen Zeitung in ORF, italijanska RAI in Ansa ter Euronews, Euractiv in angleški Globe Echo.