Skoči do osrednje vsebine

189. dopisna seja Vlade Republike Slovenije

Vlada Republike Slovenije je na današnji dopisni seji sprejela mnenji glede začasnega zadržanja 2. člena in glede začasnega zadržanja drugega odstavka 5. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 in ju pošlje Ustavnemu sodišču Republike Slovenije. Vlada meni, da predloga za začasno zadržanje nočne omejitve gibanja in za začasno zadržanje prepovedi prireditev in shodov nista utemeljena.

Vlada meni, da predlog za začasno zadržanje nočne omejitve gibanja ni utemeljen

Vlada Republike Slovenije je sprejela mnenje glede začasnega zadržanja 2. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (U-I-426/21) in ga pošlje Ustavnemu sodišču Republike Slovenije.

Vlada je odločitev o tako imenovani nočni omejitvi gibanja sprejela ob upoštevanju 120. člena Ustave in na podlagi 39. člena Zakona o nalezljivih boleznih (ZNB). Ukrepi delne omejitve gibanja ljudi, med njimi prepoved gibanja v nočnem času, so bili sprejeti ob upoštevanju dognanj epidemiološke in infektološke stroke, usmerjeni pa so v prepoved in omejevanje socialnih stikov med prebivalstvom, vključno z omejevanjem nenadzorovanih oblik druženja v zasebnih prostorih, saj so ti ukrepi po mnenju zdravstvene stroke edino učinkovito sredstvo za preprečevanje širjenja nalezljive bolezni COVID-19. Hkrati so bili ti ukrepi v skladu z načelom sorazmernosti sprejeti kot skrajni ukrepi, ko z drugimi ukrepi po ZNB ni bilo mogoče preprečiti širjenja nalezljive bolezni COVID-19.

Pandemija v svetu se ponovno razrašča, število pozitivnih primerov se spet povečuje. EU je eno najbolj ogroženih območij, stanje v nekaterih državah je zelo slabo, povečuje se tudi število pozitivnih primerov v vseh sosednjih državah. Razloge za zaznano povečano število okužb v preteklih dneh je po mnenju strokovnjakov pripisati širjenju novih različic virusa. Dodatno (sočasno) sproščanje več ukrepov bi v tem trenutku lahko povzročilo obrat krivulje navzgor, kar pomeni, da bi bili ponovno primorani zaostriti ukrepe na drugih področjih. Na dan 18. 3. 2021 je bilo v Sloveniji 10.313 aktivnih primerov okužb, 14-dnevna incidenca na 100.000 prebivalcev je znašala 486 (po priporočilih ECDC je nad 100 meja za uvrstitev na rdeči seznam, nad 500 pa na temno rdeči), ob tem je bilo hospitaliziranih 485 bolnikov s COVID-19, med temi jih je bilo 88 na intenzivni negi. Zaradi posledic bolezni COVID-19 je do tega dne ugasnilo 3961 življenj.

Tudi Strokovna svetovalna skupina pri Ministrstvu za zdravje se je 8. 3. 2021 zavzela za podaljšanje navedenega ukrepa.

Vlada zaključuje, da bi začasno zadržanje 2. člena odloka lahko povzročilo težko popravljive škodljive posledice za javno zdravje, saj bi državo lahko zajel tretji val okužb in povzročil zlom zdravstvenega sistema, to pa bi lahko posledično narekovalo potrebo po še hujših ukrepih na drugih področjih. Vlada meni, da predlog za začasno zadržanje izvrševanja 2. člena odloka ni utemeljen. Vlada bo tudi v prihodnje veljavnost tega ukrepa presojala v sodelovanju s strokovno skupino in morebitnimi odločitvami Ustavnega sodišča.

Vir: Ministrstvo za notranje zadeve

Vlada meni, da predlog za začasno zadržanje prepovedi prireditev in shodov ni utemeljen

Vlada Republike Slovenije je sprejela mnenje glede začasnega zadržanja drugega odstavka 5. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (odlok) in ga pošlje Ustavnemu sodišču Republike Slovenije.

Vlada je 19. 3. 2021 prejela dopis Ustavnega sodišča s prilogo pobudnikov, iz katere poleg razširitve pobude izhaja tudi predlog, naj Ustavno sodišče (delno) zadrži izvrševanje drugega odstavka 5. člena odloka, ki je začasno prepovedal vse prireditve in shode, ki se jih udeleži več kot deset ljudi, in da sprejme način izvršitve svoje odločitve na način, da dovoli shode, če se upošteva vsa priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ).

Odlok je bil izdan ob upoštevanju 120. člena Ustave in na podlagi 39. člena Zakona o nalezljivih boleznih. Ukrepi omejitve oziroma prepovedi zbiranja ljudi so bili sprejeti ob upoštevanju dognanj epidemiološke in infektološke stroke, usmerjeni pa so v prepoved in omejevanje socialnih stikov med prebivalstvom, saj so ti ukrepi po mnenju zdravstvene stroke edino učinkovito sredstvo za preprečevanje širjenja nalezljive bolezni COVID-19. Hkrati so bili ti ukrepi v skladu z načelom sorazmernosti sprejeti kot skrajni ukrepi, ko z drugimi ukrepi po Zakonu o nalezljivih boleznih ni bilo mogoče preprečiti širjenja nalezljive bolezni COVID-19.

Pandemija v svetu se ponovno razrašča, število pozitivnih primerov se spet povečuje. EU je eno najbolj ogroženih območij, stanje v nekaterih državah je zelo slabo, povečuje se tudi število pozitivnih primerov v vseh sosednjih državah. Razloge za zaznano povečano število okužb v preteklih dneh je po mnenju strokovnjakov pripisati širjenju novih različic virusa. Dodatno (sočasno) sproščanje več ukrepov, med njimi tudi odprava prepovedi shodov ne glede na število udeležencev, ob nekaterih drugih sprostitvah (odprtje šol, gospodarstvo, odprava gibanja na regije in občine, odprava absolutne prepovedi zbiranj, shodov, slavij, praznovanj in drugo), bi v tem trenutku lahko povzročilo obrat krivulje navzgor, kar pomeni, da bi bili ponovno primorani zaostriti ukrepe na drugih področjih. Na dan 18. 3. 2021 je bilo v Sloveniji 10.313 aktivnih primerov okužb, 14-dnevna incidenca na 100.000 prebivalcev je znašala 486 (po priporočilih ECDC je nad 100 meja za uvrstitev na rdeči seznam, nad 500 pa na temno rdeči, hospitaliziranih je bilo 485 bolnikov s COVID-19, med temi jih je bilo 88 na intenzivni negi. Zaradi posledic bolezni COVID-19 je do tega dne ugasnilo 3961 življenj.

Vlada meni, da predlog za začasno zadržanje ni utemeljen in ne sorazmeren, saj bi v nasprotnem primeru to lahko povzročilo težko popravljive škodljive posledice za javno zdravje, državo bi lahko zajel tretji val okužb in povzročil zlom zdravstvenega sistema, to pa bi lahko posledično narekovalo potrebo po še hujših ukrepih na drugih področjih.

Vlada bo tudi v prihodnje veljavnost ukrepa omejitve shodov presojala v sodelovanju s strokovno skupino in morebitnimi odločitvami Ustavnega sodišča. Tako je Vlada tudi v preteklem tednu, ob upoštevanju trenda gibanj števila okužb na ravni države in po statističnih regijah, sprejela odločitev o dopustnosti prireditev in shodov, če se jih udeleži do deset ljudi.

Vir: Ministrstvo za notranje zadeve