Skoči do osrednje vsebine

080 51 00 - psihološka podpora prebivalcem 24 ur na dan, vse dni v tednu

Na današnji popoldanski novinarski konferenci o aktualnem stanju glede bolezni COVID-19 so sodelovali direktorica Doma starejših Prevalje Stanka Vauh, psiholog Peter Markič in asistentka vladnega govorca Maja Bratuša.
Maja Bratuša z govorniškim pultom

Maja Bratuša | Avtor: Daniel Novaković, STA

Maja Bratuša je najprej odgovorila na vprašanje z dopoldanske novinarske konference glede mobilne aplikacije #OstaniZdrav. Do vključno nedelje, 13. decembra, si je aplikacijo #OstaniZdrav preneslo 188.840 uporabnikov operacijskega sistema Android, 19.120 uporabnikov operacijskega sistema iOS je to storilo do vključno sobote, 12. decembra.

Število izdanih kod TAN je bilo včeraj, 13. decembra, 81, v soboto 88 in v petek 90. Ker se koda TAN v zgoščeni vrednosti na strežniku hrani le 14 dni, je znano samo število vnesenih kod za zadnjih 14 dni, ki znaša 1.367.

Stiki s svojci zelo pomembni za oskrbovance

Po besedah direktorice Doma starejših Prevalje Stanke Vauh v njihovem domu trenutno živi 155 starostnikov. V drugem valu epidemije so se septembra spoprijeli s prvim primerom okužbe z novim koronavirusom in oktobra še z drugim, obakrat je šlo za vnos prek zaposlenih, a se virus v nobenem primeru ni razširil po domu. Na začetku novembra pa se je virus v domu razširil prek vnosa ob vrnitvi oskrbovanca iz bolnišnice.

Danes imajo v rdeči coni 16 oskrbovancev, 80 jih je bolezen že prebolelo, pri 38 pa sploh niso potrdili okužbe. Do zdaj je pri njih umrlo 17 oskrbovancev s COVID-19, letos skupno 68 oskrbovancev. Za primerjavo: v dveh preteklih letih je do tega datuma umrlo 55 njihovih oskrbovancev letno.

Hitre teste so začeli izvajati s pomočjo mobilne ekipe ZD Ravne. V preteklem tednu so okužbo odkrili pri dveh asimptomatskih zaposlenih, danes na testiranju ni bilo pozitivnega testa na novi koronavirus. Sodelujejo tudi z župani okoliških občin, priskočili so jim na pomoč pri nakupu koncentratorjev kisika. Obiske svojcev dovoljujejo skoraj ves čas, resda na poseben način, a kljub temu ta možnost vsem veliko pomeni.

V stiski pokličite 080 51 00

Psiholog Peter Markič je opisal delovanje dveh brezplačnih telefonskih številk, ki sta namenjeni nudenju psihosocialne pomoči v času epidemije. Na prvi telefonski številki je vsak dan ves čas na voljo za pogovor psiholog oziroma strokovnjak z ustreznega področja. Pri tem dežurstvu sodeluje veliko organizacij, kar je zelo spodbudno. Strokovnjaki so na voljo za oporo pri težavah zaradi najrazličnejših razlogov: vsem, ki prebolevajo bolezen, ki čutijo strah, da bi zboleli, tudi ob izgubi svojcev in žalovanju. Strokovnjaki nudijo nasvete glede izvajanja pouka na daljavo, glede usklajevanja starševske in poklicne vloge ter glede drugih podobnih vprašanj. V povprečju sprejmejo 300 klicev na teden.

Otroci in mladostniki v stiski lahko pokličejo telefon TOM, ki deluje že 30 let. Tam so za pogovor na voljo vsak dan od 12. do 20. ure. Na telefonski številki telefona TOM 116 111 vsak dan sprejmejo 80 klicev. Na voljo je tudi posebna telefonska številka za reševalce in policiste, saj se tudi oni ob intervencijah spoprijemajo s psihotravmatskimi posledicami opravljanja svojega poklica.

Psiholog Peter Markič je povedal tudi, da je duševna bolezen žal še vedno stigmatizirana in zato še vedno zaznavajo zavračanje ponujene možnosti za pogovor, a je teh zadržkov vse manj.

Posnetek popoldanske tiskovne konference