Skoči do osrednje vsebine

V DSO Nova Gorica izvajajo samo PCR testiranja

Na popoldanski novinarski konferenci o aktualnem stanju glede bolezni COVID-19 so sodelovali Nataša Slejko, vodja zdravstvene nege v Domu upokojencev Nova Gorica in članica regijskega tima Območne enote Zavoda za zdravstveno zavarovanje Nova Gorica, psihologinja Eva Kovač ter vladni govorec Jelko Kacin.

Aktivnih pozitivnih primerov okužb med oskrbovanci domov je bilo po podatkih za včeraj 2723, med zaposlenimi pa 1101, od tega med zdravstvenimi delavci 679. Spodbudno je, da je bilo včeraj med zaposlenimi več na novo ozdravljenih, kot pa je bilo na novo pozitivnih. Na novo je bilo namreč včeraj pozitivnih 19, ozdravelo jih je 47, je podatke predstavil Kacin.

Članica regijskega tima Slejko je najprej opisala, da tim pokriva 12 domov za starejše občane, od katerih sta dva domova brez pozitivnega primera. DSO Podbrdo, enota Petrovo Brdo, in DSO Renče pa sta imela med epidemijo do zdaj najtežje stanje, nad 90 odstotkov pozitivnih primerov.

V domu, kjer je Slejko vodja zdravstvene nege, imajo od 302 oskrbovancev 204 pozitivne primere, to je 67 odstotkov. Od 200 zaposlenih jih je zbolelo 64, 20 je trenutno aktivno pozitivnih. Danes so se začeli obiski za stanovalce, ki niso pozitivni. Za stanovalce, ki so pozitivni, so obiske omogočali že prej v tako imenovani varni sobi.

V domu že več kot mesec dni izvajajo redna testiranja s PCR-testi vsak torek pri vseh zaposlenih, izvajajo jih zunanji izvajalci. Hitrih testov še ne uporabljajo.

 Usklajevanje dela in zasebnega življenja je bilo po besedah Kovačeve vedno aktualno vprašanje. Po njenem mnenju je pomembno, da si posamezniki znajo postaviti meje in narediti ločnico med delom od doma in delom za dom oziroma časom za oddih. Zaposlenim, ki delajo od doma, je dala nekaj nasvetov.

  1. Treba si je organizirati čas in si postaviti cilje. Pomemben je seznam službenih opravil, ki morajo biti opravljena. Z določitvijo ciljev se posameznik tudi motivira.
  2. Vsak si naj uredi prostor za delo, ki naj bo vedno enak. Če prostor ne more biti fizično ločen (druga soba), je prostor po koncu delovnika treba urediti.
  3. Za delo do doma velja, da naj bo delovna rutina čim bolj podobna službeni, kar daje občutek nadzora nad dogajanjem, to bo še posebno pomembno v nepredvidljivih okoliščinah.
  4. Treba je določiti meje, saj delo od doma pogosto posega v prosti čas oziroma se prekriva z domačimi opravili. Določene meje bodo tudi temelj časa, potrebnega za družino in druge prostočasne dejavnosti.
  5. Pričakovanja je treba prilagoditi, perfekcionizem ni smiseln. Povsem normalno je, da pri delu od doma nastajajo skrbi, naveličanost in občutek preobremenjenosti.
  6. In kot zadnji nasvet: potreben je izklop ‒ od dela, telefona in interneta. Pomembni so lastno zdravje, redno telesno gibanje, redni aktivni odmori, zdrava prehrana, zadosten spanec. Misli naj bodo umirjene, pomembno je zavedanje stresa, spodbuda naj velja smehu in radostim.

 

 

 

 

 

Jelko Kacin

Jelko Kacin | Avtor Danijel Novakovič/STA