Skoči do osrednje vsebine

Mobilna aplikacija #OstaniZdrav: odslej na voljo podatki o številu izdanih TAN kod

Na podlagi pridobljenega pozitivnega mnenja Urada informacijskega pooblaščenca smo začeli z objavljanjem števila tako imenovanih TAN kod, ki jih Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) izdaja uporabnikom prostovoljne aplikacije za varovanje zdravja #OstaniZdrav. Podatki se bodo dnevno osveževali, prav tako so dostopni tudi podatki o številu prenosov aplikacije.
slikovni prikaz, kako na pametni telefon naložiti aplikacijo

Mobilna aplikacija #OstaniZdrav | Avtor: Urad vlade za komuniciranje

TAN koda se v zgoščeni vrednosti na strežniku hrani 14 dni, vse starejše zgoščene vrednosti TAN kod pa se zaradi varnostnih razlogov izbrišejo. Zato bomo vsakih 14 dni objavili tudi podatek o skupnem številu izdanih TAN kod in številu dejansko vnesenih TAN kod.

Ker je aplikacija #OstaniZdrav povsem prostovoljna, je odločitev o tem, ali bo prejemnik TAN kode to tudi dejansko vnesel v aplikacijo, izključno odločitev državljank in državljanov.

Podatke lahko spremljate na posebni spletni strani, kjer so objavljene tudi vse druge informacije o aplikaciji #OstaniZdrav.

Podatki na dan 12. 10. 2020 so naslednji:

  • število izdanih TAN kod: 455,
  • število vnesenih TAN kod v aplikacijo: 282.

Takšna oblika podatkov je na voljo od današnjega dne, doslej podatkov v tej obliki (torej v obliki dnevne statistike) nismo beležili. Za nas je bilo namreč ključno pozitivno stališče Urada Informacijskega pooblaščenca, ki presoja objavljene podatke z vidika varovanja osebnih podatkov. 

Objavljali bomo osvežene podatke o številu prenosov aplikacije za operacijski sistem Android in iOS ter podatke o številu izdanih TAN kod. Ker se TAN koda v zgoščeni vrednosti na strežniku hrani 14 dni (vse starejše zgoščene vrednosti TAN kod pa se zaradi varnostnih razlogov izbrišejo), bomo vsakih 14 dni objavili tudi podatek o skupnem številu izdanih TAN kod in število dejansko vnesenih TAN kod za to obdobje. Dnevno posodobljeni podatki bodo objavljeni na posebni spletni strani, kjer so objavljene tudi vse druge informacije o aplikaciji #OstaniZdrav.

Število izdanih TAN kod ne sovpada s številom pozitivnih testov

Če posameznik aplikacije nima naložene, se mu TAN koda ne sporoča. Druga od možnosti je, da posameznik zamudi z vnosom TAN kode v aplikacijo in prosi za ponovno dodelitev TAN kode. Ključno je, da ljudje aplikacijo uporabljajo in si jo prenesejo, ko so še zdravi. Gre za povsem prostovoljen preventivni ukrep, ki poziva k odgovornemu ravnanju vsakega posameznika. 

V luči preventivnega ravnanja (kamor uvrščamo predvsem štiri ukrepe: nošenje mask, razkuževanje rok, ohranjanje distance in prenos aplikacije, ko smo še zdravi) pozivamo k čim širši uporabi aplikacije #OstaniZdrav. NIJZ je že pred dnevi opozoril, da njihovi zaposleni zaradi ogromnega porasta okuženih ne morejo več izvajati dosedanje prakse, ko so pri vsaki pozitivni osebi opravili poizvedovanje o vseh drugih osebah, s katerimi je bila okužena oseba lahko v kritičnem kontaktu, in jih na to ustrezno opozorili. Aplikacija je zato dobro orodje za pomoč epidemiologom.

Aplikacija je z vidika varstva osebnih podatkov varna

Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT glede varnosti aplikacije ocenjuje, da je ta narejena tako, da ne omogoča zlorabe osebnih podatkov njenih uporabnikov. Tudi podatkov o lokaciji, ki jo je treba vklopiti na telefonu ob njeni namestitvi, skorajda ni mogoče zlorabiti.

S posodobitvami aplikacije izboljšujemo predvsem njeno uporabniško izkušnjo. Gre za popravke slovničnih pomanjkljivosti ter podobnih napak, ki se pojavijo oziroma jih opazimo v praksi, med uporabo aplikacije pa nam jih sporočajo tudi uporabniki na klicni center za pomoč uporabnikom na številko: 080 17 87.