Razvoj in implementacija spletnega portala UiArh.si za podporo
vrednotenju in odbiranju digitalnega arhivskega gradiva (PN3)
Projekt e-ARH.si: NOO 2022 – 2025/2026 je umeščen v Načrt za okrevanje in odpornost (NOO) in vsebuje pet projektnih nalog (v nadaljevanju: PN), med katere sodi tudi PN3 Nadgradnja obstoječih in razvoj s pomočjo sodobnih tehnologij in umetne inteligence novih metod za pomoč pri vrednotenju in odbiranju arhivskega gradiva. V okviru PN3 je predviden razvoj in implementacija spletnega portala UiArh.si za podporo vrednotenju in odbiranju digitalnega arhivskega gradiva.
Projekt bo vzpostavil orodje, portal UiArh.si, ki bo omogočalo uporabo hibridnega pristopa: kombinacijo UI in strokovne presoje arhivistov, kar omogoča hitrejše, natančnejše in bolj objektivne odločitve. Osrednja naloga razvitega orodja bo podpora pri prepoznavanju, vrednotenju in odbiranju digitalnega arhivskega gradiva, pri čemer se bo v prvi fazi osredotočil na gradivo v datotečnih sistemih osebnih računalnikov in omrežnih diskov.
Projekt vključuje šest faz:
1. Izdelava projekta za izvedbo (PZI) – Priprava podrobne projektne dokumentacije (PZI), ki bo služila kot načrt za razvoj in implementacijo orodja ter osnova za izvajanje nadaljnjih faz.
2. Razvoj portala UiArh.si na infrastrukturi izbranega ponudnika – Razvoj osnovne funkcionalne različice portala (alfa različice), ki vključuje ključne funkcionalnosti za obdelavo gradiva ter vzpostavljeno testno okolje za delovanje rešitve v času izvajanja projekta.
3. Testiranje in validacija – Preveriti pravilnost, zmogljivost, varnost in skladnost orodja ter oceniti učinkovitost modelov UI na testnih podatkih.
4. Pilotna uporaba – Preveriti delovanje orodja v okolju za redno rabo ter pridobiti povratne informacije uporabnikov, ki bodo služile za optimizacijo in dokončno prilagoditev orodja pred njegovo uvedbo v produkcijsko uporabo.
5. Končna uvedba – Implementirati stabilno različico orodja v okolje za redno uporabo (produkcijsko okolje), zagotoviti usposobljenost uporabnikov in pripraviti ustrezno dokumentacijo.
6. Zaključna faza – prevzem in delovanje rešitve – Formalizirati prevzem orodja s strani naročnika in zagotavljanje okolja za delovanje orodja še dve (2) leti po zaključku projekta.