Srednješolski izobraževalni programi
Sestavine srednješolskega izobraževalnega programa
Izobraževalni program ima splošni in posebni del.
Splošni del vsebuje:
- ime programa,
- cilje vzgoje in izobraževanja,
- trajanje izobraževanja,
- obvezne načine preverjanja in ocenjevanja znanja,
- pogoje za vključitev,
- pogoje za napredovanje in dokončanje izobraževanja.
Splošni del programa poklicnega in strokovnega izobraževanja vsebuje še naziv poklicne oziroma strokovne izobrazbe, ki se pridobi po uspešno končanem izobraževanju.
Posebni del vsebuje:
- predmetnik,
- učne načrte, predmetne kataloge znanj in izpitne kataloge, v katerih se navedejo vsebina predmetov oziroma predmetnih področij in izbirnih vsebin, standardi znanj oziroma cilji pouka in znanja, ki se preverjajo ob koncu obdobij v osnovni šoli ter pri maturi oziroma zaključnem izpitu,
- znanja, ki jih morajo imeti izvajalci posameznega predmeta.
Posebni del programa poklicnega in strokovnega izobraževanja vsebuje še:
- obseg in vsebino izobraževanja v nižjem in srednjem poklicnem izobraževanju, ki se izvaja pri delodajalcu in
- organizacijo izvajanja izobraževalnega programa (celoletna, periodična).
- Posebni del prilagojenih izobraževalnih programov za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami vsebuje še:
- dejavnosti, ki so potrebne za doseganje optimalnega razvoja posameznega otroka oziroma mladostnika in
- navodila za izvajanje.
Izhodišča za pripravo izobraževalnih programov
Izobraževalne programe pripravljamo v skladu z izhodišči, ki jih določi pristojni strokovni svet po predhodnem soglasju ministra. Na področju poklicnega in srednjega strokovnega izobraževanja so podlaga za pripravo izobraževalnih programov poklicni standardi. Ti določajo spretnosti, veščine, znanja in kompetence, ki jih morajo dijaki razviti v času izobraževanja.
Objava srednješolskih izobraževalnih programov obsega sezname, ki vključujejo informacije o sprejetju, začetku izvajanja prenovljenih oziroma novih ter izteku nadomeščenih oziroma starih izobraževalnih programov, spremembah ter njihovo vsebino.
S sprejemom in začetkom uvajanja novega izobraževalnega programa preneha veljavnost ustreznega predhodnega izobraževalnega programa, zato vpis v 1. letnik izobraževanja po tem programu ni več možen. Izobraževanje lahko nadaljujejo oziroma dokončajo le tisti kandidati, ki so se v 1. letnik do sedaj veljavnega izobraževalnega programa vpisali najkasneje v šolskem letu pred začetkom izvajanja novega izobraževalnega programa, končati pa ga morajo najpozneje v roku, določenem za izvedbo izobraževalnega programa, podaljšanem za dve leti.
Srednješolski izobraževalni programi
Arhiv
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2018/19)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2017/18)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2016/17)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2015/16)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2014/15)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2013/14)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2012/13)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2011/12)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2010/11)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2009/10)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2008/09)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2007/08)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2006/07)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2005/06)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2004/05)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2003/04)
- Srednješolski izobraževalni programi (šolsko leto 2001/02 in šolsko leto 2002/03)