Skoči do osrednje vsebine

Matiček za najboljšo predstavo v celoti gre Šentjakobskemu gledališču Ljubljana za Dvanajst jeznih mož

V soboto, 28. septembra, se je v Postojni končalo 58. Linhartovo srečanje, ki je postreglo z najboljšimi ljubiteljskimi predstavami gledališke sezone 2018/2019. Matička za najboljšo predstavo v celoti je strokovna žirija v sestavi Ana Perne, Jure Novak in Janez Škof podelila sijajni predstavi Dvanajst jeznih mož v izvedbi Šentjakobskega gledališča Ljubljana, iz iste predstave pa je tudi matiček za moško vlogo, ki si ga je priigral Bojan Vister za vlogo porotnika.

Žirija je podelila še matička za odrsko norost ali blaznost igre, ki ga je prisodila predstavi Blaznost igre, in matička za preboj pete stene, ki ga je prejel Anže Zupanc za vlogo v prav tej predstavi.

Podeljeni sta bili še dve posebni priznanji, za moško vlogo ga je prejel Klemen Langus za upodobitev Vladimirja v predstavi Čakajoč Godota, posebno priznanje za žensko vlogo pa je šlo v roke Anke Eržen za vlogo Marthe Brewster v predstavi Arzenik in stare čipke. 

58. Linhartovo srečanje, ki ga organizira Javni sklad RS za kulturne dejavnosti v sodelovanju z Občino Postojna, je znova pokazalo vrhunskost našega ljubiteljskega gledališča, saj je sedem predstav, kolikor se jih je izmed 111 prijavljenih uvrstilo na zaključno srečanje, strokovni žiriji povzročilo obilico sladkih skrbi in dvomov, koga nagraditi s festivalskimi nagradami matiček.

Navdušenja ni skrivala niti zvesta publika Linhartovega srečanja, ki je na vseh predstavah dodobra napolnila dvorano Kulturnega doma Postojna, pri čemer ni skoparila z bučnimi aplavzi, s katerimi je nagrajevala in spodbujala igralce na odru.

Predstave je spremljala tudi stroga in zahtevna strokovna žirija, ki so jo sestavljali dramaturginja Ana Perne, gledališki režiser Jure Novak in igralec Janez Škof, še preden pa so se po koncu zadnje tekmovalne predstave umaknili iz dvorane, da bi se lahko v miru odločili o nagrajencih, so namignili, da jih čaka res težko delo. Da odločitev ne bo enostavna, je dala vedeti že državna selektorica Ana Ruter, ki je izmed dvajsetih predstav, ki so prišle skozi sito regijskih srečanj, izbrala sedem tekmovalnih in o njih zapisala: »Skupine kažejo do svojega dela resen, premišljen in ambiciozen pristop in ne podcenjujejo gledališkega občinstva. S svojimi predstavami želijo gledalcem predati močno sporočilo in vrhunski estetski odrski užitek.«

Za prestižne nagrade, najpomembnejše na področju ljubiteljskega gledališča v Sloveniji, so se potegovale predstave, za katere je Ana Ruter dejala, da jih odlikuje predvsem dvoje: veliko število sijajnih igralskih kreacij ter izčiščena in estetska vizualna podoba predstav, prav vse pa delujejo izjemno celovito:

Samuel Beckett: ČAKAJOČ GODOTA (Gledališče 2B, Društvo Gledališče Bohinjska Bistrica)

Joseph Kesselring: ARZENIK IN STARE ČIPKE (Teater JJ, KD Janez Jalen, Notranje Gorice)

Nebojša Pop Tasić: BLAZNOST IGRE (Hlodi, KUD Franc Kotar Trzin)

Arthur Kopit: BABJI PARLAMENT (Gledališka šola ONinME, Ljutomer)

Reginald Rose: DVANAJST JEZNIH MOŽ (Šentjakobsko gledališče Ljubljana)

Samuel Beckett: IGRA (Studio A, KD Slovenj Gradec)

Nuša Komplet Peperko: KAJ BI, CHE BI? (Umetnost v gibanju, Hiša kulture Celje)

Strokovna žirija je iz šopka imenitnih in celovitih predstav kot najboljšo prepoznala Dvanajst jeznih mož Reginalda Rosea v izvedbi Šentjakobskega gledališča Ljubljana, ki si je s tem prislužilo matička za najboljšo predstavo v celoti. Žirija je prepričana, da gre za predstavo, ki odločno zabrisuje meje med ljubiteljskim in profesionalnim in si poleg matička zasluži tudi vso pozornost javnosti. Isti predstavi gre tudi matiček za moško vlogo, ki si ga je priigral Bojan Vister za vlogo porotnika. Verjetnost, s katero v njem celo predstavo brbota sovraštvo, otipljivost njegovega obupa in kolaps ob porazu predstavljajo elemente celostnega umetniškega izraza v oblikovanju odlične vloge, je sklenila žirija.

Žirija je podelila še dva matička: za odrsko norost ali blaznost igre ga je prisodila predstavi Blaznost igre, ki jo je na oder postavila skupina Hlodi, KUD Franc Kotar Trzin, Anže Zupanc pa je dobil posebnega matička za preboj pete stene za vlogo v prav tej predstavi.

Podeljeni sta bili še dve posebni priznanji, za moško vlogo ga je prejel Klemen Langus za  upodobitev Vladimirja v predstavi Čakajoč Godota v izvedbi Gledališča 2B, Društvo Gledališče Bohinjska Bistrica, posebno priznanje za žensko vlogo pa je šlo v roke Anke Eržen za vlogo Marthe Brewster v predstavi Arzenik in stare čipke, ki jo je uprizorila skupina Teater JJ, Kulturno društvo Janez Jalen Notranje Gorice.

Podelitev matičkov predstavlja vrhunec ljubiteljske gledališke sezone, letošnje so na slovesnosti ob zaključku festivala v roke nagrajencev izročili žiranti Ana Perne, Jure Novak in Janez Škof, matička za najboljšo predstavo v celoti pa je izročil župan Občine Postojna Igor Marentič.

Kot je povedal predsednik žirije Janez Škof, je ta festival nekaj posebnega, saj se na njem tri dni družijo tako tisti, ki gledajo, kot tisti, ki delajo. »Gledališče ni tekmovanje, vsak izraz čustev in pogledov na svet je unikaten. Odločitev je bila težka, težka, a vendar lahka. Navdušeni smo nad bero letošnje sezone ljubiteljskega gledališča, saj je dala izjemne predstave, ki smo jih videli na tem festivalu. Glede na omejitve nagrad, ki jih postavlja organizator, smo podelili štiri matičke in dve posebni priznanji. Očarani smo nad ustvarjalnostjo in pogumom ljudi, tako starih kot mladih, ki sploh še verjamejo v gledališče,« je povedal Škof kot predsednik strokovne žirije, kot gledalec pa je dodal: »Presenečen sem, kako dobre so bile predstave, kako z lahkoto jih je bilo gledati in kako mi je vsaka dala nekaj čisto svojega.«

Iskalnik