Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

12. seja Sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov

Člani Sveta za promocijo so se na 12. seji v petek, 5. decembra 2025, seznanili z višino prispevkov sektorjev mleka in mesa, vplačanih za promocijo slovenskih kmetijskih in živilskih proizvodov po Zakonu o promociji v tretjem programskem obdobju.
Več oseb sedi za dolgo leseno mizo in se pogovarja.

Seja Sveta za promocijo | Avtor: Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

1 / 3

Svet se je seznanil tudi s promocijskimi aktivnostmi po Zakonu o promociji v letu 2025 za sektorje meso, mleko in sadje, ki so bile financirane s prispevki sektorjev in državnimi sredstvi. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) je aktivnosti združevalo sektorsko (meso, mleko, sadje), kar je okrepilo enotnost kampanj, sinergije in prepoznavnost znaka »Izbrana kakovost – Slovenija«. S tem je bil tudi sektor sadja bolj prisoten, čeprav zbere najmanj sredstev.

Izvedene so bile aktivnosti: medijski zakupi, sodelovanje z ambasadorji (kuharski chefi), promocije v Tednu restavracij, aktivacija v oddaji Masterchef, urbani kulinarični dogodek, strokovno izobraževanje za osnovne šole in drugo oglaševanje.

Glavno sporočilo izvedenih kampanj je bilo »Moja izbira je lokalna hrana«, poudarek je bil na znaku »Izbrana kakovost – Slovenija«. Sporočilo kampanj je bilo, da s tem, ko posegamo po kakovostnih slovenskih kmetijskih in živilskih proizvodih, podpiramo slovensko kmetijstvo in živilskopredelovalno industrijo, obenem pa vplivamo na svoje zdravje in okolje.

Svet se je v nadaljevanju seznanil s predvidenimi aktivnostmi v letu 2026 za vse tri vključene sektorje. Prav tako je Svet obravnaval predlog že tretjega 6-letnega strateškega načrta promocije po Zakonu o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, ki bo podlaga za 3-letne sektorske programe promocije v obdobju 2026–2031.

Z znakom »Izbrana kakovost – Slovenija« se označuje slovensko sadje in proizvode iz sadja ter slovenske proizvode v sektorju mesa in mleka. To so proizvodi, ki so pridelani in predelani v Sloveniji, so višje kakovosti in dodatno nadzorovani. Označba v obliki zeleno-rjavega smeška je med potrošniki zaradi konstantne promocije zelo dobro prepoznana (več kot 80-odstotno; Aragon 2023) in pomeni temelj zaupanja v slovenske proizvode.

Sektorji in MKGP se zavedajo, da je nujno osveščanje domačega potrošnika, da posega po lokalni hrani, ki mu zagotavlja višjo kakovost, istočasno pa s tem podpira slovensko kmetijstvo, zadružništvo in živilskopredelovalno industrijo. To je ključno za preživetje celotne verige in za dolgoročno prehransko varnost Slovenije, ki temelji na kakovostnih izdelkih. Potrošniki se vse bolj zavedajo, da ima poseganje po slovenski hrani širšo družbeno korist tako zanj kot za celotno družbo.

Bodimo odgovorni in izberimo lokalno hrano!

Člani sveta: 

Svet za promocijo v okviru Zakona o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov sestavljajo: dr. Jože Podgoršek (Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije – KGZS) – predsednik sveta, Danilo Potokar (KGZS), dr. Tatjana Zagorc (Gospodarska zbornica Slovenije – Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij/GZS – ZKŽP), mag. Anita Jakuš, (GZS - ZKŽP), Alenka Marjetič Žnider (Zadružna zveza Slovenije), Ana Le Marechal Kolar in Jožica Župec (obe Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano). V postopku imenovanja na Vladi RS je tudi Danilo Kabal, ki bo nadomestil dosedanjega člana Tonija Balažiča (GZS - ZKŽP).