Ob 20-letnici mreže Evropskega potrošniškega centra v Sloveniji o pravici do popravila
Celodnevni program bo potekal na Evropski pravni fakulteti Nove univerze v Ljubljani in bo namenjen krepitvi potrošniških pravic, ozaveščanju javnosti ter spodbujanju dialoga o trajnostni potrošnji, podaljševanju življenjske dobe izdelkov in zmanjševanju odpadkov.
Državni sekretar mag. Dejan Židan je ob tem povedal: »Ob vedno novih kanalih in načinih prodaje lahko kupci hitro postanemo žrtve bodisi pomanjkljivega poznavanja novih tehnologij bodisi načrtnih prevar in zlorab. Takšne situacije lahko posameznika pahnejo tudi v resne osebne stiske. Zato sem iskreno vesel, da lahko skupaj s sodelavci EPC Slovenija pomagamo potrošnikom, ko pride do težav pri čezmejnih nakupih. Na ministrstvu področju potrošniških pravic namenjamo veliko pozornosti, saj gre za vprašanja, ki zadevajo prav vsakogar med nami.«
Za uveljavljanje trajnostnih praks je pomembno skupno prizadevanje tako s strani potrošnikov, kot proizvajalcev in serviserjev. Zagotavljanje dostopnejših popravil bo pomembno prispevalo k daljši življenjski dobi izdelkov in k bolj odgovorni potrošnji.
20 let mreže Evropskega potrošniškega centra: pomembna opora potrošnikom v EU
Mreža Evropskih potrošniških centrov, ki deluje v vseh državah EU ter na Islandiji in Norveškem, je v dveh desetletjih postala nepogrešljiv del sistema varstva potrošnikov. S strokovnim znanjem, dolgoletnimi izkušnjami in brezplačnimi nasveti potrošnikom učinkovito pomaga pri reševanju čezmejnih pritožb ter krepi zaupanje v enotni evropski trg.
Letno se na mrežo EPC obrne približno 130.000 potrošnikov, pri čemer število primerov vztrajno narašča, hkrati pa postajajo vse bolj kompleksni zaradi razvoja novih tehnologij in poslovnih modelov, povezanih tudi z umetno inteligenco.
Za številne potrošnike je EPC Slovenija prvi naslov, ko ne vedo, kam se obrniti ali kako uveljaviti svoje pravice v drugi državi. Letos obeležena 20-letnica potrjuje, da sistem deluje zanesljivo, da uživa visoko stopnjo zaupanja potrošnikov in da ostaja ključna podporna točka pri varstvu njihovih pravic.
Več o dosežkih mreže na strani Evropskega potrošniškega centra (v angleščini)
Dan odprtih vrat: pogovor, svetovanje in potrošniška pismenost
V dopoldanskem delu dogodka, od 9.00 do 13.00, bo EPC Slovenija v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport organiziral dan odprtih vrat. Obiskovalci bodo lahko spoznali svet potrošniških pravic, prejeli strokovne nasvete, se pogovorili o svojih izkušnjah in sodelovali v interaktivnih aktivnostih.
Dogodek bo potekal v predprazničnem vzdušju: ob toplem čaju, prijetnem druženju in okraševanju smrečice želja bodo na voljo tudi darila ter informativne vsebine za krepitev potrošniške pismenosti.
Okrogla miza o pravici do popravila: vključevanje ključnih deležnikov
Popoldanski del, ki se začne ob 13. uri, bo namenjen strokovni okrogli mizi »Od pravice do popravila do kulture popravljanja«, na kateri bodo predstavljene prihajajoče zakonodajne spremembe na področju popravil potrošniškega blaga.
V razpravi bodo sodelovali predstavniki vlade, gospodarstva, nevladnih organizacij in civilne družbe. Osvetlili bodo ključne izzive popravljivosti izdelkov, dostopnost servisnih storitev in rezervnih delov ter pomen trajnostne zasnove, ponovne uporabe in podaljševanja življenjske dobe proizvodov.
Razprava želi povezati ključne akterje ter okrepiti razumevanje nujnosti prehoda v kulturo popravljanja, ki zmanjšuje odpadke, spodbuja krožno gospodarstvo in krepi potrošniške pravice. Udeležba je odprta za javnost; potrebna je predhodna potrditev. Več informacij o dogodku in prijave
Za konec – praznovanje pomembnega mejnika
Po zaključeni razpravi bo sledila pogostitev ob 20. obletnici delovanja mreže Evropskih potrošniških centrov. Vljudno vabljeni, da se nam pridružite tudi v tem neformalnem delu dogodka.