Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Državni sekretar Sotošek v Torinu na razpravi o izobraževanju odraslih v Evropski uniji

Državni sekretar mag. Andrej Sotošek se je v Torinu udeležil dogodka v organizaciji Evropske agencije za razvoj človeškega kapitala in Nemškega združenja za izobraževanje odraslih.
Državni sekretar na razpravi.

Državni sekretar mag. Andrej Sotošek z Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je v okviru dogodka sodeloval v panelni razpravi o pravnih, institucionalnih in upravljavskih strukturah izobraževanja odraslih. | Avtor: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje

V zadnjih petih letih se je pomen izobraževanja odraslih povečal, kar potrjujejo mnoge evropske pobude. Evropska unija si je zadala cilj, da bo do leta 2030 60 odstotkov odraslih vsaj enkrat letno vključeno v izobraževanje, a je udeležba v državah kandidatkah še vedno nizka.

Ključna izhodišča za razpravo na tem področju so načini pospeševanja vseživljenjskega učenja s sodelovanjem vseh deležnikov, zato sta Evropska agencija za razvoj človeškega kapitala in Nemško združenje za izobraževanje odraslih v Torinu organizirala dogodek oziroma razpravo, ki so se je udeležili ministri, državni sekretarji in drugi strokovnjaki iz držav Zahodnega Balkana, Vzhodne Evrope, pa tudi predstavniki Evropske komisije in lokalnih oblasti.

Državni sekretar mag. Andrej Sotošek z Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je v okviru dogodka sodeloval v panelni razpravi o pravnih, institucionalnih in upravljavskih strukturah izobraževanja odraslih. Predstavil je pravni okvir ureditve sistema izobraževanja odraslih v Sloveniji in pri tem izpostavil Zakon o izobraževanju odraslih, uveljavitev javne službe na področju izobraževanja odraslih ter strateški dokument Resolucijo o nacionalnem programu izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji za obdobje 2022 – 2030. Poudaril je, da želimo z uresničevanjem ciljev in ukrepov do leta 2030 odpraviti razvojne zaostanke, zlasti na področju ravni pismenosti in temeljnih zmožnosti ter poklicnih zmožnosti odraslega prebivalstva, izobrazbene ravni in vključenosti v vseživljenjsko učenje ter organiziranosti in učinkovitosti upravljanja in urejanja politike izobraževanja odraslih v državi. Poudaril je tudi, da mora Slovenija narediti še nekaj korakov k še boljši ureditvi področja izobraževanja odraslih, kjer je pomembno predvsem stabilno financiranje.

Državni sekretar mag. Sotošek in Teja Dolgan, vodja Sektorja za izobraževanje odraslih, sta se v sklopu dogodka udeležila tudi ogleda Učnega centra Camerana, centra za izobraževanje odraslih v Torinu.