Plenarni dan Dnevov slovenskega turizma 2025 v znamenju moči znamke
Dogodek je bil tudi priložnost za slavnostna priznanja: Turistična zveza Slovenije je prejela priznanje ob 120-letnici, Slovenska turistična organizacija pa ob 30-letnici delovanja.
Nacionalna znamka »I feel Slovenia« je obljuba svetu o naši identiteti. Odraža naše vrednote – gostoljubje in varnost, globoko povezanost z naravo, trajnostne zaveze ter spoštovanje edinstvenosti in raznolikosti – in nagovarja ozaveščenega in odgovornega gosta, so poudarili današnji govorniki.
Državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport mag. Dejan Židan je poudaril: »Slovenski turizem je veliko več kot gospodarska panoga – je skupni projekt ljudi, ki verjamejo v trajnost, kakovost in lepoto naše dežele. Pred 120 leti je bil turizem pri nas elitna dejavnost z okoli 30.000 obiskovalci, osredotočen na zdravilišča in planinske izlete, pred 30 leti pa je že postal množičen s približno 1,7 milijona obiskovalcev in pomemben del gospodarstva naše mlade države. Danes Slovenijo obišče več kot 6,6 milijona turistov letno, turizem prispeva 8,5 odstotka BDP, prepoznavnost znamke I feel Slovenia pa potrjuje, da s sodelovanjem, jasnimi cilji in povezovanjem vseh deležnikov gradimo turizem in s tem utrjujemo ugled države v svetu. Verjamem, da bomo z združenimi močmi – gospodarstva, lokalnih skupnosti, strokovnjakov in države – tudi v prihodnje gradili turizem, na katerega bomo vsi ponosni.«
Direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) mag. Maja Pak Olaj je poudarila, da se je Slovenija v zadnjih 30 letih iz neznane države razvila v prepoznavno in zaželeno destinacijo z jasno identiteto. »Pri tem je imela pomembno vlogo znamka I feel Slovenia in njena konsistentna uporaba s strani deležnikov v turizmu. Obljubo znamke, ki jo nosimo v svet, vsak dan znova uresničujemo na terenu. In ta iskrenost oz. predanost je v svetu pustila pečat. Sloveniji je prinesla ugled in izjemno publiciteto, s tem pa motivacijo za delo naprej,« je dejala in spomnila, da je Svetovni gospodarski forum Slovenijo lani uvrstil na 1. mesto po kazalniku učinkovitosti znamčenja v globalnem indeksu turističnega razvoja.
Prisotne so nagovorili tudi predsednik Turistične zveze Slovenije (TZS) Dominik S. Černjak, predsednik Turistično gostinske zbornice Slovenije (TGZS) Andrej Prebil in predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS) Blaž Cvar.
V strokovnem delu programa so nastopili priznani domači in tuji strokovnjaki Zenel Batagelj, Simon Anholt, Terry Stevens in Mitja Tuškej, ki so razpravljali o prihodnosti znamčenja, pomenu raziskav ter o tem, zakaj mora Slovenija tudi v prihodnje strateško upravljati svojo podobo.
Dogajanje se je zaključilo z okroglo mizo, ki jo je vodila prof. dr. Maja Zalaznik. Njeni sogovorniki so bili Simon Anholt, harmonikar in vodja Ansambla Saša Avsenika Sašo Avsenik, direktorica Urada Vlade Republike Slovenije za komuniciranje (UKOM) Petra Bezjak Cirman, član priljubljene glasbene skupine Joker Out Kris Guštin in vodja sektorja Vsebinski digitalni marketing na STO Ana Savšek. Vsak s svojega zornega kota so osvetlili, kako graditi dolgoročno zaupanje, ohranjati avtentičnost in ustvarjati čustveno povezanost z občinstvom.
Več izjav in poudarkov plenarnega dne.
Večer bo zaznamovala slovesna obeležitev 30. obletnice delovanja STO. Od svojih začetkov kot Center za promocijo turizma Slovenije do danes je STO zgradila prepoznavno, ugledno in globalno relevantno podobo Slovenije kot zelene, butične in trajnostno usmerjene destinacije. Vrhunec pa bo večerna prireditev, na kateri bodo organizatorji DST podelili najvišja priznanja v slovenskem turizmu. Priznanje Ambasador slovenskega turizma ter najvišje priznanje – Kristalni Triglav za osebnost leta bo podelil minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Spoznajte prejemnike priznanj.
Vabljeni k ogledu posnetka plenarnega dne.